Harpoon tips gevraagd

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Sandor, 31 jan 2004.

  1. Sandor

    Sandor Guest

    Probleempjes:

    Zwaarte punt bepalen

    95 tot 100 mm voor alu buis

    ok snap ik

    maar hoe moet het nu wel?
    wat waren jullie ervaringen?
    hoe vloog het zoals het zwaartepunt geschreven staat?
    ik zie dat de tank wel mooi op het zwaartepunt ligt deze keer
    maar als ik bouw zoals ze het voorschrijven is hij achter te zwaar
    een accu vooraan zijkant spant

    red ik niet ik heb nu 2 maal 5 cellen 3000 mah in de neus
    nu valt hij als hij op de wielen staat op de kont (rustig)
    en vasthouden op beschreven zwaartepunt kantelt hij rustig naar voren

    totaal gewicht nu 8.5 kilo (zonder brandstof)

    tips graag en ervaringen

    grt Sandor
     
  2. Sandor

    Sandor Guest

    niemand ?

    geen harpoons?
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    verwacht je in 10 minuten tijd een antwoord om half 9 op de zondagochtend en ook nog van een doelgroepje wat vele malen kleiner is dan bv de autotjes club ?

    gek he dat er niet in 10 minuten een antwoord staat ?
     
  4. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    @gerard: beetje offtopic maar hoe kom jij aan 10 minuten??? :wink:
    Zo te zien heeft Sandor zijn vraag op zaterdagochtend gepost en op zondagochtend zijn reactie,of zie ik iets over het hoofd?

    @Sandor:

    IS er nog wat bekend over die topic "wil je eens met een turbine vliegen"?
    Gaat dat nog door?

    Groeten,
    Marcel
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    haha je hebt gelijk, ik heb in de vluggigheid alleen gekeken naar de tijdstippen 08.23 en 08.42 over de dagen heengekeken :oops: schaam :oops: sorry guys. :wink:
     
  6. Sandor

    Sandor Guest

    @marcel

    als je goed had gelezen zul je zien dat deze harpoon ook voor deze dagen gebruikt gaat worden
     
  7. Sandor

    Sandor Guest

    tja gerard
    wat moet ik daar nog aan toevoegen dan alleen maar mijn vraag
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    sandor, kijk eens op de forums van www.rcuniverse.com
    de amerikanen vliegen veel met de harpoon, ook is ie daar onder de naam "rookie" op de markt.

    ben er van overtuigd dat je antwoord daar ergens te vinden is.
     
  9. Sandor

    Sandor Guest

    wat vreemd aangezien het aantal onderwerpen over harpoon,s hier
    dus er word wel over gepraat maar niet mee gevlogen?
    hoe kan dit nu?
    ik dacht dat er zeker toch zo een 4 a 5 harpoon,s hier waren
    maar goed inderdaaad zoals altijd vinden we het wiel maar voor de 4e keer uit
     
  10. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    antwoord op je vraag is,...

    we zijn nog niet zo ver.
    de bouw ligt sinds de feestdagen nog stil
     
  11. Sandor

    Sandor Guest

    a zooooo

    nou een week was hij klaar incl verbeteringen
    vrijdag mits goed weer invliegen
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Misschien dat ik vrijdag tijd heb om te komen kijken, hoe laat wil je hem invliegen?
     
  13. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    ??? verbeteringen,
    wat dan ???

    een paar kleine veranderingen heb ik alwel toegepast.
    wat is volgens jou dan een verbetering ?

    welke turbine en met hoeveel power ?

    wij hebben de jetcat P120, die we iets terug draaien.
     
  14. Sandor

    Sandor Guest

    een paar kleine veranderingen heb ik alwel toegepast.
    wat is volgens jou dan een verbetering ?

    het zwaartepunt , vleugelophanging , electronica verplaatsen
    vleugelschanieren,plaats van de accu,s ,buffertank

    welke turbine en met hoeveel power ?

    onze eigen turbine zoals hij staat op www.digitech.nl
    8.5 kilo

    wij hebben de jetcat P120, die we iets terug draaien

    mooi ! en gewicht?
     
  15. Sandor

    Sandor Guest

    nog geen idee theo
    eerst het weer maar eens bekijken
    ons kennende altijd ergens rond 1 uur namiddag
     
  16. minckelers

    minckelers

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Maastricht
    Hoi Sandor ,

    Ik heb bij mijn Rookie "The Flag"( zelfde als de Harpoon) gemeten,
    Bij mij is het zwaartepunt gemeten vanaf de achterlijst van de vleugel 44,75 cm . :lol:

    [​IMG]
     
  17. Sandor

    Sandor Guest

    dus identiek aan de Harpoon
    geven ze nog een tweede op?

    daar ze bij graupner zeggen tussen 95mm en 100 mm vanaf voorkant vleugel buis
    jouw 44.75 komt precies op 100mm voorkant

    maar dan ......
    overhellend dus met neus omlaag? of zwevend op waterpas
    ik vermoed dat het mischien iets beter is om met neus omlaag te beginnen
     
  18. minckelers

    minckelers

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Maastricht
    Sandor,

    de tank zit vrijwel op het zwaartepunt, dus ik zou de neus iets naar omlaag laten overhellen :lol:

    [​IMG]
     
  19. Sandor

    Sandor Guest

    dacht ik al ja

    sind jij een hotspot vliegt zal het ongeveer hetzelfde zijn
    ik laat je iets weten wanneer en waar
     
  20. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Hoi, Sandor.

    Ik denk dat je je niet al te druk hoeft te maken over de opgegeven zwaartepunts positie bij de Harpoon. Zelf vlieg ik o.a. met een Kangaroo waarvan de vleugel geometrie vrijwel identiek is aan de Harpoon. Ook hier is het zwaartepunt opgegeven als 100mm voor de vleugelbuis. Bij de Kangeroo is de tank positie wat verder naar voren en dus verschuift het zwaartepunt enkele centimeters bij volle of lege tank. Ondanks mijn aanvankelijke scepsis blijkt hier tijdens het vliegen niets van merkbaar! Het is gewoon een buitengewoon zwaartepunt ongevoelig planform zo'n delta met LERX. (Leading Edge Root Extensions.)
    [​IMG]


    Veel succes met de maiden flight.

    Bert.
     

Deel Deze Pagina