Harpoon tips gevraagd

  • Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
S

Sandor

Guest
Probleempjes:

Zwaarte punt bepalen

95 tot 100 mm voor alu buis

ok snap ik

maar hoe moet het nu wel?
wat waren jullie ervaringen?
hoe vloog het zoals het zwaartepunt geschreven staat?
ik zie dat de tank wel mooi op het zwaartepunt ligt deze keer
maar als ik bouw zoals ze het voorschrijven is hij achter te zwaar
een accu vooraan zijkant spant

red ik niet ik heb nu 2 maal 5 cellen 3000 mah in de neus
nu valt hij als hij op de wielen staat op de kont (rustig)
en vasthouden op beschreven zwaartepunt kantelt hij rustig naar voren

totaal gewicht nu 8.5 kilo (zonder brandstof)

tips graag en ervaringen

grt Sandor
 
Sandor zei:
Probleempjes:

Zwaarte punt bepalen

95 tot 100 mm voor alu buis

ok snap ik

maar hoe moet het nu wel?
wat waren jullie ervaringen?
hoe vloog het zoals het zwaartepunt geschreven staat?
ik zie dat de tank wel mooi op het zwaartepunt ligt deze keer
maar als ik bouw zoals ze het voorschrijven is hij achter te zwaar
een accu vooraan zijkant spant

red ik niet ik heb nu 2 maal 5 cellen 3000 mah in de neus
nu valt hij als hij op de wielen staat op de kont (rustig)
en vasthouden op beschreven zwaartepunt kantelt hij rustig naar voren

totaal gewicht nu 8.5 kilo (zonder brandstof)

tips graag en ervaringen

grt Sandor
niemand ?

geen harpoons?
 
verwacht je in 10 minuten tijd een antwoord om half 9 op de zondagochtend en ook nog van een doelgroepje wat vele malen kleiner is dan bv de autotjes club ?

gek he dat er niet in 10 minuten een antwoord staat ?
 
@gerard: beetje offtopic maar hoe kom jij aan 10 minuten??? :wink:
Zo te zien heeft Sandor zijn vraag op zaterdagochtend gepost en op zondagochtend zijn reactie,of zie ik iets over het hoofd?

@Sandor:

IS er nog wat bekend over die topic "wil je eens met een turbine vliegen"?
Gaat dat nog door?

Groeten,
Marcel
 
haha je hebt gelijk, ik heb in de vluggigheid alleen gekeken naar de tijdstippen 08.23 en 08.42 over de dagen heengekeken :oops: schaam :oops: sorry guys. :wink:
 
Marcel zei:
@gerard: beetje offtopic maar hoe kom jij aan 10 minuten??? :wink:
Zo te zien heeft Sandor zijn vraag op zaterdagochtend gepost en op zondagochtend zijn reactie,of zie ik iets over het hoofd?

@Sandor:

IS er nog wat bekend over die topic "wil je eens met een turbine vliegen"?
Gaat dat nog door?

Groeten,
Marcel

@marcel

als je goed had gelezen zul je zien dat deze harpoon ook voor deze dagen gebruikt gaat worden
 
gerard_nl zei:
verwacht je in 10 minuten tijd een antwoord om half 9 op de zondagochtend en ook nog van een doelgroepje wat vele malen kleiner is dan bv de autotjes club ?

gek he dat er niet in 10 minuten een antwoord staat ?

tja gerard
wat moet ik daar nog aan toevoegen dan alleen maar mijn vraag
 
sandor, kijk eens op de forums van www.rcuniverse.com
de amerikanen vliegen veel met de harpoon, ook is ie daar onder de naam "rookie" op de markt.

ben er van overtuigd dat je antwoord daar ergens te vinden is.
 
gerard_nl zei:
sandor, kijk eens op de forums van www.rcuniverse.com
de amerikanen vliegen veel met de harpoon, ook is ie daar onder de naam "rookie" op de markt.

ben er van overtuigd dat je antwoord daar ergens te vinden is.

wat vreemd aangezien het aantal onderwerpen over harpoon,s hier
dus er word wel over gepraat maar niet mee gevlogen?
hoe kan dit nu?
ik dacht dat er zeker toch zo een 4 a 5 harpoon,s hier waren
maar goed inderdaaad zoals altijd vinden we het wiel maar voor de 4e keer uit
 
Han Veldhuis zei:
antwoord op je vraag is,...

we zijn nog niet zo ver.
de bouw ligt sinds de feestdagen nog stil

a zooooo

nou een week was hij klaar incl verbeteringen
vrijdag mits goed weer invliegen
 
Misschien dat ik vrijdag tijd heb om te komen kijken, hoe laat wil je hem invliegen?
 
??? verbeteringen,
wat dan ???

een paar kleine veranderingen heb ik alwel toegepast.
wat is volgens jou dan een verbetering ?

welke turbine en met hoeveel power ?

wij hebben de jetcat P120, die we iets terug draaien.
 
Han Veldhuis zei:
??? verbeteringen,
wat dan ???

een paar kleine veranderingen heb ik alwel toegepast.
wat is volgens jou dan een verbetering ?

het zwaartepunt , vleugelophanging , electronica verplaatsen
vleugelschanieren,plaats van de accu,s ,buffertank

welke turbine en met hoeveel power ?

onze eigen turbine zoals hij staat op www.digitech.nl
8.5 kilo

wij hebben de jetcat P120, die we iets terug draaien.

een paar kleine veranderingen heb ik alwel toegepast.
wat is volgens jou dan een verbetering ?

het zwaartepunt , vleugelophanging , electronica verplaatsen
vleugelschanieren,plaats van de accu,s ,buffertank

welke turbine en met hoeveel power ?

onze eigen turbine zoals hij staat op www.digitech.nl
8.5 kilo

wij hebben de jetcat P120, die we iets terug draaien

mooi ! en gewicht?
 
Theo Coenen zei:
Misschien dat ik vrijdag tijd heb om te komen kijken, hoe laat wil je hem invliegen?

nog geen idee theo
eerst het weer maar eens bekijken
ons kennende altijd ergens rond 1 uur namiddag
 
Hoi Sandor ,

Ik heb bij mijn Rookie "The Flag"( zelfde als de Harpoon) gemeten,
Bij mij is het zwaartepunt gemeten vanaf de achterlijst van de vleugel 44,75 cm . :lol:

rookie.gif
 
minckelers zei:
Hoi Sandor ,

Ik heb bij mijn Rookie "The Flag"( zelfde als de Harpoon) gemeten,
Bij mij is het zwaartepunt gemeten vanaf de achterlijst van de vleugel 44,75 cm . :lol:

rookie.gif

dus identiek aan de Harpoon
geven ze nog een tweede op?

daar ze bij graupner zeggen tussen 95mm en 100 mm vanaf voorkant vleugel buis
jouw 44.75 komt precies op 100mm voorkant

maar dan ......
overhellend dus met neus omlaag? of zwevend op waterpas
ik vermoed dat het mischien iets beter is om met neus omlaag te beginnen
 
minckelers zei:
Sandor,

de tank zit vrijwel op het zwaartepunt, dus ik zou de neus iets naar omlaag laten overhellen :lol:

rookie.gif
dacht ik al ja

sind jij een hotspot vliegt zal het ongeveer hetzelfde zijn
ik laat je iets weten wanneer en waar
 
Hoi, Sandor.

Ik denk dat je je niet al te druk hoeft te maken over de opgegeven zwaartepunts positie bij de Harpoon. Zelf vlieg ik o.a. met een Kangaroo waarvan de vleugel geometrie vrijwel identiek is aan de Harpoon. Ook hier is het zwaartepunt opgegeven als 100mm voor de vleugelbuis. Bij de Kangeroo is de tank positie wat verder naar voren en dus verschuift het zwaartepunt enkele centimeters bij volle of lege tank. Ondanks mijn aanvankelijke scepsis blijkt hier tijdens het vliegen niets van merkbaar! Het is gewoon een buitengewoon zwaartepunt ongevoelig planform zo'n delta met LERX. (Leading Edge Root Extensions.)
h41.jpg



Veel succes met de maiden flight.

Bert.
 
Back
Top