havensleper eigen bouw

Hallo,

ik ga een 1:25 modelmaken van een havensleper met als spantenplan van een bogdan h300.

Laatst bewerkt:
sorry van niet complete uitleg van bouw verslag

hier bij een wat meer info,
zit nog maar net op forum moet nog even uitzoeken hoe ik foto's hier in kan zetten.

het schip wordt ong 103 cm lang en 24 cm breed

full

ik ga de spantenplan van het voorsteven gebruiken maar van het achtersteven pas ik aan nu loop het nog mooi rond.
echter ik ga het meer rechthoek maken zodat het achterdek beter kan inrichten.
ook de machine luiken en onderbouw stuurhut plus stuurhut ga ik aanpassen. een beetje van hier en een beetje van daar.

intussen heb ik al materiaal voor de spanten gehaald bij de dhz zaak 9mm multiplex.
spanten heb ik uitgeprint op schaal en uitgeknipt nou is het opplakken en uitzagen.

intussen ben ik ook bezig met het uitzoeken van schroef,boegschroef,schroefaskoker,roer ect alleen ben ik er niet uit of het 6V of 12V wordt omdat de meeste boegschroeven 6V is. ( idee is welkom ) ik zit in ieder geval er over te denken om loodaccu te gaat toepassen.

oja, weet iemand wat voor materiaal ik het beste kan gebruiken voor de plinten ( grenen / balsa) en waar het beste te bestellen is??

nou dit is het voor het ogenblik wel

gr jasper van der wekken

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi rompje zeg!, daar is vast wel wat leuks van te maken.
Ik zou als ik jou was is bij. Conrad.nl - 1000 GB voor een mega lage prijs, Quartel Modelbouw B.V. kijken?
Of ga eens naar hobby haven? In Rotterdam ( Tenzij je daar niet in de buurt woon)

Het meeste tegenwoordig is gemaakt voor 12 volt. Zover als ik weet is er wel een boegschroef van 12 volt te vinden? Dan zou ik die keuze nemen
en dan een 12 volt 7 amph erin gooie

Moet ze makelijk kunnen houden?

Ik volg het!

Gr mark.

He forum leden,

tijd vliegt voorbij als je andere dingen doet.

Maar de "wintermaanden " staan weer voor de deur.

heb het een en ander uitgetekend.
ook diverse forum verslagen gelezen en moet zeggen heelveel tip's kun je er van afhalen.

De h300 heb ik met een teken programma samengevoegd met de Andre B zodat ik een mooiere achterdek heb.
zie rechts onder voor voorlopige layout.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back