Havik ornithopter

Ziet er mooi uit.

Toch wel grappig om eens mee te vliegen lijkt mij. Is weer eens wat anders dan een prop aangedreven model.
Heb ooit 2 van die opwindduiven gehad met een elastiekkie :lol:

Schitterend Robert!!!!

Ik zag ook het filmpje waarin de vogel zweeft..... subliem

Ik zou dit wel eens willen nabouwen.....maar eerst vliegen met mijn Caral

Groeten, Gilbert

Mooi ding Robert! Heb je daar meer informatie over???
Ben vooral benieuwd naar de motor/overbrenging en hoe je de vleugels zo mooi horizontaal krijgt voor zweefvlucht!

nou, in 1e instantie heb ik zeker interesse in jouw mechanische systeem! Heb je niet wat foto's / close-ups van de aandrijving? Hij ziet er erg mooi uit. in ieder geval niet zo flappie als die "membraan" orni's...
die GLDAB ziet er ook leuk uit, maar het ligt eraan wat je daar voor wilt hebben... Lijkt me mooi om mee te testen :)

Ik heb eerst geprobeerd mijn model te laten zweven met behulp van de GLDAB van Korobelnik. Ik kon het niet werkend krijgen en heb later iets zelf bedacht met een externe schakelaar via de zender. Het probleem was dat ik mijn model ook mechanisch moet fixeren voor de zweefstand.

Robert,
Volgens mij heeft de GLDAB ook een mechanische lock nodig om te kunnen werken.
Wat is dan precies de reden dat het bij jou niet wou werken? En hoe doe je het nu dan?
Het lijkt mij ook wel leuk om met de GLDAB te experimenteren, maar als het niet werkt...........

Je hebt een pb.

Ook bij mijn membraan orni's wordt de vleugel omhoog gedrukt tijdens zweven, dus daarvoor heb ik ook een mechanisch slot ingebouwd. Alleen is het onvoorspelbaar of het slot wel of niet in werking komt als de motor wordt uitgezet, de GLDAB zou ervoor moeten zorgen dat dit wel iedere keer gebeurt :cool:

heren, respect ! heb met mn mond los zitten kijken. wat een prachtig mooi stukje techniek

Back