HAWK F5B + Kontronik 600 te koop

Ik heb mijn Hawk F5B te koop gezet.
Zie advertentie link

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach... dat mag hier best wel een keer... toch?... We lopen elkaar de hele tijd te tippen.
Guus was in 2009 bijzonder enthousiast bezig met instappen. Heeft flink geïnvesteerd in fonkel nieuw materiaal.
Doet met een zuur hart afstand.
De meeste F5B kistjes staan niet op het MBF... maar op RC-Network.
Maarrrrr..... Met al die huidige toeloop zou dat best nog wel eens kunnen veranderen...

Mwahhhh.... dit draadje had hij beter kunnen gebruiken...
f5b-koopjes

Wel... Niet iets voor jou Hr. Van Der Vliegtuig?
Beziet...
hq6RVQLkb8c[/media] promo - YouTube
Een verslavend spelletje! Bloedstollend snel.

Ach... dat mag hier best wel een keer... toch?... We lopen elkaar de hele tijd te tippen.
Guus was in 2009 bijzonder enthousiast bezig met instappen. Heeft flink geïnvesteerd in fonkel nieuw materiaal.
Doet met een zuur hart afstand.
De meeste F5B kistjes staan niet op het MBF... maar op RC-Network.
Maarrrrr..... Met al die huidige toeloop zou dat best nog wel eens kunnen veranderen...

Mwahhhh.... dit draadje had hij beter kunnen gebruiken...
f5b-koopjes

Wel... Niet iets voor jou Hr. Van Der Vliegtuig?
Beziet...
hq6RVQLkb8c[/media] promo - YouTube
Een verslavend spelletje! Bloedstollend snel.

dank je, je heb de spijker op zijn kop geslagen want eigenlijk vind ik het best jammer om afstand te doen maar was een beetje te enthousiast en kom nu tot de ontdekking dat de F5B klasse voor mij te kostbaar is.

En... we hebben een nieuwe eigenaar en ook meteen een nieuwe vlieger erbij.
Met wat geluk vliegt hij in Almere mee.

Hoezo te kostbaar?

Jos, sommige mensen hebben nog een ander leven naast F5B, andere hobbies, huis, vrouw, kinderen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je prioriteiten moet stellen, dan zou ik ook F5B aan de kant zetten.
Het is maar gewoon een stukje speelgoed.

GJ

Jos, sommige mensen hebben nog een ander leven naast F5B, andere hobbies, huis, vrouw, kinderen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je prioriteiten moet stellen, dan zou ik ook F5B aan de kant zetten.
Het is maar gewoon een stukje speelgoed.

GJ

En dat moet je tegen mij zeggen? Ik weet dat heus wel gabber. Kun je denk ik beter tegen jezelf en Gerben zeggen. ;)

Het ging mij meer om wat deze beste man zo kostbaar bevond, gewoon om daar even bij stil te staan voor de toekomst. Er valt altijd wat te leren.

Ik besteed niet heel veel tijd aan F5B hoor.
Ik train nooit en stop er ook niet heel veel geld in.
Maar je kan niet voor iemand anders beslissen wat kostbaar is, daarom vond ik het een rare opmerking van je.

Als je me 5 jaar geleden gevraagd had of ik een F5B kist zou kopen zou ik zeggen, kan ik niet betalen, en nu betaal ik ze van het overwerk en de bonusjes.
En je mag gerust weten, ik heb begin dit seizoen 2 S16's gekocht met 2 plettenberg / schulze aandrijvingen.
Dat was compleet zo'n 3000 euro.
Op de reparatie van de crash in Burgkunstadt (Plettenberg was 78 euro en Schulze 12,50) heeft het me niet veel meer gekost.
Er is eigenlijk niets stukgegaan en de vleugel is vergoed door Rudi.
En volgend jaar vlieg ik ook met dezelfde modellen.

Maar voor 3000 euro kan je ook op vakantie, of zelfs een auto kopen.
Of eten, of kleding voor je kinderen.
Alles is relatief.

PS, ik hoor net dat de koop niet doorgaat van de Hawk van Guus, dus die is nog te koop.
Guus vraagt er zeker niet teveel voor.
Andere prop, een GX200 regelaar en een 5S pakket en je kan leuk meevliegen.

GJ

Het was mij al opgevallen dat je voor de prijs van een Avionik ook een setje zuigers kunt aanschaffen... auw!... of wat fijn optisch glas of zich renderende camerabodywerk van Hasselblarp t/m Nikon... edochkens... hobbymatig veelal ook een meer dan aanzienlijk genoegzame hoeveelheid aan inhoud en oppervlakte aan vorm gegeven vliegend balsa en epoxy in variable fun mix kunt aanschaffen, inclusief schallend en oortetterend drijfloopwerk... wat dan een beetje schaal oogt naar zelf vervullende waarneming tussen twee oren.... En dat in tijden van hyperinflatie... is het soms even slikken!

Maarja... zo kan je natuurlijk eeeeeuwig doorgaan... en als je dan een F5B als oogstrelend waarneemt...

ehhhh... zo maar weer? :rolleyes:

Ik besteed niet heel veel tijd aan F5B hoor.
Ik train nooit en stop er ook niet heel veel geld in.
Maar je kan niet voor iemand anders beslissen wat kostbaar is, daarom vond ik het een rare opmerking van je.

Nou GJ, zoals ik het zie heb jij meer tijd in F5B gestoken dit jaar dan ik en dat zegt wat. Dan heb ik het over de organisatie van de competities, het van hot naar haar karren, een doos met modellen uit china.... even naar zwitserland om een zender te brengen........ ik geloof ik zeg genoeg. :worship:

Wat betreft rare opmerking..... misschien was ie wel kort door de bocht maar de vraag is nog steeds goed. Ik kreeg het idee dat Guus al voor er aan te beginnen afschijt nam en daarbij zij hij dat hij het toch te kostbaar vondt. Dan vraag ik mij af waarom.... prive omstandigheden kan natuurlijk altijd maar ik zat meer te denken aan dat hij denkt niet mee te kunnen komen omdat de andere mensen er meer tijd en meer geld in steken of omdat er steeds dingen kapot gaan. Of misschien is het de afstand naar de competities? Het kan van alles zijn eigenlijk en ik wilde gewoon even weten wat de hoofdoorzak was zodat we daar wellicht wat aan kunnen doen. Immers willen we toch altijd meer deelnemers?

Tjonge.... wat een lang verhaal voor een simpele vraag.

Wel grappig deze discussie die loopt.

Maar het feit is dat ik er tot nu toe 550 euro aan heb uitgegeven (elke keer iets bij kopen) dan moet er nog een speedcontrollenr bij komen van boven de 150 euro, en min 2 LIPOS.
Totaal 800 euro.
Dan na het "invliegen" een full carbon prop etc.
Zo alles bij elkaar loopt het leuk op de kosten.
Daarnaast heb ik ook nog gezin en kinderen en het vliegen met b.v. de MPX blizzard met 800 watt vind ik ook nog steeds leuk.
Natuurlijk wil ik sneller en mooier maar dan meer in de budget line (kleinere pylon racers zoals de E2K Wasp die ik ook nog aan het bouwen ben ipv de F5B klasse.

Ondanks alles vind ik het wel erg top klasse de F5B en als ik de spullen moet verkopen waarbij ik het model zowat gratis mee geef gaat het niet door.
Ik had een gegadigde en een prijsafspraak van iemand van het forum maar deze heeft op laatste moment afgehaakt

Guus, voor 40 euro heb je de Himodel GX regelaar op de mat liggen! En als je met Turnigy LiPo's gaat vliegen (doet Gerben bijv ook) kost het je ook maar een paar tientjes per accu. Zelf vlieg ik overigens maar met 1 accu, is genoeg.

Guus,

Ik kan je verhaal goed begrijpen. Leven is vol keuzes en prioriteiten stellen.
En als je meerdere dingen wilt doen, is het lastig om je aandacht te verdelen.

Je andere projecten zullen vast ook veel plezier brengen, ik hoop alleen niet dat de vol-gfk hotliner blijft lonken en je spijt krijgt van je keuze.

Ter info:
Vorig jaar heb ik een tijd met de GX200 regelaar gevlogen, geen probleem tot ruim 300A. Als ik me niet vergis vliegt bijvoorbeeld Marcel er nu mee, en die heeft al mooie resultaten laten zien dit jaar. Zoals Jitze aangeeft vlieg ik met Turnigy accu's, bevallen tot nog toe goed.

Gerben

Hoi Guus

Je kunt ook die dure motor verkopen met de rest spinner enz en er een budgetmotor met gear erin stoppen regelaar op Ebay of HK met aparte bec voor 30euro dan scheelt dat al weer gauw een 250 euro, ik heb hem (V-Max)afgelopen seizoen met zeeeer veel plezier gevlogen met een vermogen van 1700watt gaat hij goed vooruit ,makkelijk te vliegen en zweeft ook erg goed, zelfs boven verwachting, het is echt bijna zonde om hem te verkopen, de servo's zou ik houden die passen perfekt , de rest budget blijft er nog veel geld over voor andere dingen
succes met je beslissing

gr Andre

Iets verkopen en dan weer terugkopen schiet volgens mij niet op.
Guus heeft nu goede spullen, als ie door zou gaan dan heeft hij alleen maar een GX200 nodig a 50 euro en een losse bec en accu a 20 euro.
Dan nog een aandrijfaccu van 5S, die koop je rond de 50 euro.
Dus totale investering zal rond de 120 euro liggen.

Een budgetmotor is 30 euro, een gear zal minimaal 25 euro kosten (een nieuwe AXi zit op 50). Dus je verkoopt een goede motor, waar je jaren mee kan doen en je koopt een budgetding terug van 55-80 euro.
Lijkt me niet een heel verstandige zet.

Maar zoals ik al schreef, iedere moet voor zichzelf beslissen wat hij zijn hobby waard vind.
Een ongebouwd model is nu eenmaal meer waard in Nederland dan een model wat gevlogen heeft.
In Duitsland is het omgekeerd, daar is een gebouwd model weer meer waard.
Voordeel van duitsers is ook dat ze nooit zeuren, als het spul goed is betalen de prijs die je vraagt.

Iedereen die een goed instapmodel wil hebben met een nette aandrijving, met garantie, heeft aan deze Hawk een goede koop.
Je moet nog zo'n 120 euro uitgeven om hem compleet te krijgen.

GJ

Back