Hawk F5B met neumotor

Heyy,
Heb een tijdje niet meer wat gepost.
maar heb nu toch eindelijk mijn nieuwe neumotor
vorige motor was productie fout dus garantie kwestie maar heb helaas wel een half jaar op een nieuwe moeten wachten.
heb gisteren even een filmpje gemaakt.
motor, regelaar en accu worden niet warm prima config zo.

huidige config:
- neumotor 1512/1D/6.7
- Castle Creation 180
- Fasst 12 kanaal ( had ik nog liggen:) )
- 4s 4000mah 90C NanoTech
- 17x18RFM

6GhXj1nY0Tc[/media] - Hawk F5B

Gr.Ramon

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom terug :)

Heftige combi. Ik kan hier geen youtube zien (leuk zo'n filter), maar dat moet als een speer gaan.
Welke prop heb je erop?

Groet,
Gerben

Ramon, dat is wel heel veel vermogen en gewicht voor die arme Hawk. Pas maar op dat je de vleugel niet door midden vliegt. Het is geen echte F5B.

Mooi werk verder!

;)

we gaan het zien, hoelang die het houd.
zijn er al meer mensen met een soort gelijke config???? met evt filmpjes

Gr.Ramon Wind

Ramon,

De snelste Hawk die ik heb zien vliegen was met 3,2 KW.
Je begeeft je op nieuw terrein.
Hulde!
Nu nog 38 Rakken en de prijs vd Hawk verdubbelt.

Gr Frank

Ramon,

De snelste Hawk die ik heb zien vliegen was met 3,2 KW.
Je begeeft je op nieuw terrein.
Hulde!
Nu nog 38 Rakken en de prijs vd Hawk verdubbelt.

Gr Frank

Hmm had gehoopt op meer van deze configs, najah we gaan het zien zal hem zaterdag even een beetje proberen te kietellen kijken oftie dat aan kan.
Gr.Ramon

Laatst bewerkt:
Hey Jos, vertel eens, hoe kom je tot dat inzicht?
In mijn ervaring is de ligger van de hawk juist behoorlijk sterk.

Groet,
Gerben

Indien je een Hawk bijna haaks om kunt gooien zonder maar een krimp te geven is hij in mijn ogen super sterk, ik heb Mark zien smijten met zijn Hawk (dat ik absoluut nog niet durf overigens)
als dat niet sterk is dan weet ik het ook niet meer, heb je zelf wel een Hawk dan?
die Neumotors waar je een half jaar moet wachten op garantie , je mag er wel een reserve hebben dan indien dit in
het vliegseizoen gebeurt

gr Andre

Laatst bewerkt:
Ik durf haast te beweren dat de Hawk vleugel sterker is dan die van de Enigma...

GJ

Welnee, de Hawk is oersterk.
Volgens mij heeft Ronald er met veel meer vermogen mee gevlogen, Kontronik F5B motor.
Maar het zijn natuurlijk geen pylonkistjes waar je 80G mee kan trekken.

GJ

Ik baal dat ik naar HongKong en Indonesie moet.
Het wordt lekker weer dus tijd om eindelijk weer eens te vliegen.
Helaas....

GJ

met de kontronik zat ik op 3.5kw piek met een 17*18 RFM prop. Niet het idee dat de kist daar grote problemen mee had. Maar bij echt rap tempo leek de kist bij het invliegen van een rak toch iets minder goed te reageren. Maar dat was een ""gevoel""

Jongens, de realiteit is dat ik verscheidenen mensen ken die dit model kapot hebben gevlogen in de lucht. Dat is inmiddels al wel een tijdje terug en misschien dat tegenwoordig de ligger uit wat meer bestaat dan een slordig uitgesneden plankje balsa met verkeerde nerf richting + wat glasmat. Toen deze fout werd gecorigeerd was er nog een tijd dat er niet genoeg lijm werdt gebruikt bij het verlijmen, enzovoorts. Als het carbon in de boven en onder huid niet met elkaar verbonden is dan houd het snel op bij hoge G krachten.

Ik weet, er zij in Nederland onderhand best wat mensen met dit model in de weer geweest en met behoorlijk wat gewicht en snelheid. Echter welke versie Ramon heeft en hoe deze er van binnen uit ziet weet niemand precies.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

De reeds verbeterde ligger;
Attachment browser: Tiger inside 001.jpg by Dbox - RC Groups

Wat er dan van je mooie motor over blijft, weer 6 maanden wachten;
Attachment browser: PICT0031.JPG by croneill - RC Groups

Er is gewoon niet de noodzaak het gevaar op te zoeken, dat is alles wat ik zeg.

Raketenwurmen braken ook als rietjes... en wie zegt dat de huidige RW wel goed is?

De oude Hawk brak.
Hij is toen een tijd uit produktie geweest en de huidige zijn wel goed gebouwd.
Kops balsa met carbon en glas, strak verlijmd aan de boven en onderhuid.
Niemand weet welke versie Ramon heeft, ik wel.... hij heeft de laatste versie.

Alles kan stuk, geef mij een Avionik en ik krijg hem ook stuk als ik wil...
De dingen zijn ook niet gebouwd om vanaf stipje aan te duiken en dan vol up te trekken.

GJ

Back