Hawk gebouwd

Ik heb de Hawk gebouwd en klaar om in gevlogen te worden...Alleen vind ik 'm zwaar.....

Ik heb er kontronik 480 nog inzitten
En de gx200 en een bec van flighttech met een 2cellen lipo'tje 70 gram
En een ontvanger en 3cellen lipo 3000....
Met servo's en lipo komt ie op 1400 gram vliegend.....
Lijkt me veel.....
Kan iemand me vertellen wat zoiets vliegend hoort te zijn?
Wat weegt de gemiddelde kist bij andere?
Ik vind de regelaar nogal zwaar....nou ja ik had 'm de eerste keer vast en toen viel het me op.....

Gr.,
Patrick

GX200 is ook erg overkill voor een Kontronik 480.

die van mij met een CC125 + Kontronik 600-38 en 4S 3000 lipo rond de 1529 gram.

Eens, ik heb de gx200 erin zitten voorbereidend op de toekomst, dan hoef ik later alleen even de motor te vervangen......
De kist trekt 85 ampère en ik kon geen lichtere vinden die dat makkelijk aan kan. Want dat zou er een moeten zijn rond de 125 ampère

Maar als ik het goed begrijp....kan het wel dus die 1400 gram.....
Lichtere kist...lichtere motor..

GX200 is ook erg overkill voor een Kontronik 480.

die van mij met een CC125 + Kontronik 600-38 en 4S 3000 lipo rond de 1529 gram.

De motor is minder krachtig dan die van Mark, maar dat gewicht is geen schande. Hij zal er lekker op vliegen, zeker met wat wind klieft de kist met dat gewicht prima door de lucht.
Mijn Wilco (Hawk) met super lichte setup weegt maar 1150 gram. Dat is leuk voor mooi weer. Beetje wind en de snelheid is er direct uit...

De Hawk is eigenlijk een model uit het NiCd/NiMh tijdperk, destijds vlogen ze dit soort toestellen met een vlieggewicht van rond de 2kg. Lanceren was dan niet zo makkelijk, landen ook even opletten.
Met een gewicht van 1400gr vliegt een Hawk prima en is makkelijk te starten en te landen. No worries, gewoon lekker gaan vliegen!

Gerben

Helemaal super, ik dacht effe dat het allemaal wat te zwaar was...

Thx!!

De Hawk is eigenlijk een model uit het NiCd/NiMh tijdperk, destijds vlogen ze dit soort toestellen met een vlieggewicht van rond de 2kg. Lanceren was dan niet zo makkelijk, landen ook even opletten.
Met een gewicht van 1400gr vliegt een Hawk prima en is makkelijk te starten en te landen. No worries, gewoon lekker gaan vliegen!

Gerben

Wij hebben hem destijds nog geballast, begonnen met 1600gr, uiteindelijk lag er een klomp van 200gr bij-in voor een totaal van 1800gr. Je moet dan stevig gooien, maar het ging wel en vloog lekker dynamisch.
Als je het zwaartepunt maar goed hebt liggen (66-68mm) komt het wel goed.

Kom anders volgende week zaterdag in Almere kijken, bij de FB wedstrijd. Altijd gezellig en allerlei verschillende hotliners te zien, met vermogens van 400W tot 4000W+. Zie ook de website www.f5b.nl

Gerben

Ik zou wel willen maar zondag vertrekken we naar Oostenrijk......had graag komen kijken......ben over 2 weken terug...wellicht is er dan ergens een training?

Wij hebben hem destijds nog geballast, begonnen met 1600gr, uiteindelijk lag er een klomp van 200gr bij-in voor een totaal van 1800gr. Je moet dan stevig gooien, maar het ging wel en vloog lekker dynamisch.
Als je het zwaartepunt maar goed hebt liggen (66-68mm) komt het wel goed.

Kom anders volgende week zaterdag in Almere kijken, bij de FB wedstrijd. Altijd gezellig en allerlei verschillende hotliners te zien, met vermogens van 400W tot 4000W+. Zie ook de website F5B.nl - Home

Gerben

mijne ook op 1700gr met een 1300mha bec lipo kan de lipo mooi middenin onder de vleugel liggen , en met dit gewicht gaat hij lekker lang door vliegt super , en ondanks het gewicht is het een kwestie van loslaten en amper gooien bij de start
succes ermee

gr Andre

Kira 500

Ik wil toch meer vermogen, is er iemand die een Kontronic Kira 500 heeft liggen?.....ik heb nu de 480 en wil iets meer.....ik wil overigens niet de 600 ivm geluid op onze club....en de 500 gaat volgens mij net.
Ik zit nu in Oostenrijk en ben niet in staat om 'm meteen op te halen....ben hier bij twee shops geweest maar niemand verkoopt hier Kontronic... Snik.
Ik ben zondag terug..
Oja, wat voor prop dien ik hiervoor te gebruiken? Ik heb de gx200 als regelaar.... Nu nog 3 cells en straks 4 cells....

Iemand?

Mocht iemand ook een spinner met prop hebben liggen...dan graag..

Ik hoef niet het onderste uit de kan.....als de prijzen redelijk zijn is dat prima.

Laatst bewerkt:
KIra 500-30

Hallo Patrick,

Ik ben net "omgewapend" van een Kira 500-30 naar een 600-38.
Dus de 500 is te koop. Doe me maar een bod per PB.

Groeten,

Rob Hermens

Der Kira 600-38 met de juiste prop kan nog prima stil zijn. Laat je niet misleiden door bepaalde video's waar met vrij veel vermogen op een smalle prop gevlogen wordt, dan maakt hij bij de start inderdaad wat geluid door de overtrokken prop. Met de juiste prop is dat absoluut niet nodig.
Optie 2 is een Hacker B50-6L op 4S, is net iets tammer dan de Kira 600-38.
Optie 3 is een Neu 1509-1Y, ongeveer gelijk aan de Hacker B50-6L. (laat ik nou nog zo'n motor over hebben..)

Groet,
Gerben

Back