Hawk Sky V2 Vs. Wild Hawk

Discussie in 'Beginners' gestart door RcMetal, 5 jun 2015.

  1. RcMetal

    RcMetal

    Lid geworden:
    24 jul 2013
    Berichten:
    22
    Hallo,

    Ik wil graag beginnen met modelvliegen.
    Nu zit ik te twijfelen tussen 2 modellen:

    Dynam Hawk Sky V2:
    https://www.toprc.nl/dynam-hawk-sky-brushless-4ch-electro-vliegtuig-rtf.html

    en

    Wild Hawk:
    https://www.conrad.nl/nl/reely-wild-hawk-rc-vliegtuig-rtf-1380-mm-205236.html


    Heeft iemand ervaring met een van deze vliegtuigen? Zo ja, zou ik dat graag horen.
    En ik weet dat de Wild Hawk zeer makkelijk is om aan te passen/verbouwen. Geldt dat ook voor de Hawk Sky V2? Met aanpassen/verbouwen doel ik op: andere motor, esc, batterij en dat soort dingen.

    En last but not least voor de mensen die zijn begonnen met een 3 channel vliegtuig (zoals de Wild Hawk). Raak je daar snel op uitgegeken? aangezien 3 channels mij redelijk simpel lijkt om onder de knie te krijgen.

    Met vriendelijke groet,

    Kees
     
  2. RCmarc1995

    RCmarc1995

    Lid geworden:
    28 jan 2009
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Oudenbosch
    Hoi Kees,

    Bovenstaande vliegtuigen verschillen redelijk als je kijkt naar het elektronica.
    De Wild Hawk vliegt met een borstel motor, een NIMH accu en een 35 mHz zender. Dit vliegt uiteraard, echter wordt dit niet meer toegepast in recente modellen.
    De Dynam Hawk Sky daarentegen maakt gebruik van een borstelloze motor, een LiPo accu en een 2,4gHz zender.
    Ik weet niet in hoeverre je je verdiept hebt ik elektronica, maar het komt erop neer dat je waarschijnlijk meer plezier gaat hebben van de Dynam Hawk Sky.
    Borstelloze motoren hebben vaak meer power en zijn minder slijtage-gevoelig. LiPo accu's zijn vele malen lichter dan een NIMH accu van dezelfde capaciteit
    en kunnen sneller opgeladen worden. Ook hebben ze meer power. Een 2,4gHz zender is veel minder storingsgevoelig dan een 35mHz zender. Dit is vooral voor het 'wildvliegen' belangrijk.
    Het zorgt er namelijk voor dat niet alleen jij geen last hebt van anderen, maar vooral dat anderen (bijvoorbeeld een nabij gelegen modelvliegclub of mede-wildvlieger) geen last hebben van jou.
    De Hawk Sky V2 zal lastiger zijn om aan te passen. Zoals je kunt zien, is de motor helemaal ingebouwd. Het zal lastig, niet onmogelijk, zijn om hier een ander soort motortje op te zetten.

    Kijk ook eens naar dit toestel; http://www.rctoys4u.nl/N_frame.html...-Hawk-Electrische-RTF-2_4-GHZ--N_art_146.html
    Ik heb dit toestel al een aantal jaren en hij verveeld nog steeds niet! Inmiddels de motor, accu en zender en ontvanger veranderd, hij is dus prima naar je eigen smaak aan te passen.
    Deze is ook 3 kanaals, hij heeft geen rudder. Dit is met dit toestel absoluut niet nodig, tenzij je bepaalde manoeuvres uit wilt voeren. Hij redelijk simpel om onder de knie te krijgen, maar dat is wat je
    juist wilt als je begint met modelvliegen. Het is een zeer vergevingsgezind toestel met een heel voorspelbaar vlieggedrag.

    Groeten Marc
     
  3. RcMetal

    RcMetal

    Lid geworden:
    24 jul 2013
    Berichten:
    22
    Hallo Marc,

    Ik had mij al redelijk verdiept in de elektronica van de modelbouw. Maar het gaat mij er meer om dat ik eigenlijk liever een 4 kanaals vliegtuigje wil. Maar de EZ Hawk die jij adviseert, zie ik dat die dezelfde motormount als de Dynam Hawk Sky heeft. http://www.rctoys4u.nl/N_frame.html...-Hawk-Electrische-RTF-2_4-GHZ--N_art_146.html (dit is het eerste model van de hawk sky)

    Ik weet niet of jij ervaring heeft met de Hawk Sky? het lijkt mij bijna hetzelfde als de EZ Hawk. Maar dan heeft deze er een rudder bij.

    Groeten,

    Kees
     
  4. RCmarc1995

    RCmarc1995

    Lid geworden:
    28 jan 2009
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Oudenbosch
    Hoi Kees,

    De Dynam EZ Hawk is een kopie van de Dynam Hawk Sky, op de rudder en stickers na. Ik weet het niet zeker maar hij kon ook wel eens een iets grotere accu hebben.
    De Dynam Hawk Sky is een 4 kanaals toestel en vliegt hetzelfde als de EZ Hawk.

    Als je dan kijkt naar de Hawk Sky V2, deze heeft een kleine upgrade gekregen vergeleken met de V1. Hier betaal je dan wel weer voor.
    Ik denk dat als je kijkt naar motor veranderen/upgraden, dat je beter voor de Hawk Sky V1 kan gaan. Wat je extra betaald voor de V2 kan je voor onderdelen gebruiken voor je V1.
    Qua vliegeigenschappen zullen ze vrijwel identiek zijn.

    Groeten Marc
     
  5. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Hoi
    Kijk ook eens naar de Hype Funtastic.
    Is een 4 kanaals toestel geheel RTF.
    Ik heb hem bij Toemen besteld want die hadden een wel erg goedkope aanbieding!
    Groetjes Ewald
     

Deel Deze Pagina