hawker thyfoon of tempest

  • Topicstarter Topicstarter filipbriers
  • Startdatum Startdatum
F

filipbriers

Guest
ik zou graag een typhoon of een tempest bouwen van rond de 2,4 mtr span wijde, heeft er iemand suggesties of een idee waar ik een plan of bouwdoos kan vinden en wat is eingelijk het verschil tussen een tempest en een typhoon,,, ik zie er geen verschil tussen
 
Het verschil tussen Tempest en Typhoon: (erg mooie kisten)

(edit hier meer info in het nederlands http://www.strijdbewijs.nl/birds/typhoon.htm )


* While Hawker and the RAF were struggling to turn the Typhoon into a useful aircraft, Hawker's Sydney Camm and his team were rethinking the design. The Typhoon's thick, rugged wing was partly to blame for some of the aircraft's performance problems, and as far back as March 1940 a few engineers had been set aside to investigate the new "laminar flow" wing, which the Americans had implemented in the P-51 Mustang.
The laminar flow wing had a maximum ratio of thickness to chord of 14.5%, in comparison to 18% for the Typhoon. The maximum thickness was also moved back towards the middle of the cross section. The new wing was originally longer than that of the Typhoon, at 13.1 meters (43 feet), but then the wingtips were clipped off and the wing became shorter than that of the Typhoon, at 12.5 meters (41 feet). The new wing cramped the fit of the four Hispano 20 millimeter cannon, and so the cannon were moved back further into the wing, and the wing was extended into an elliptical shape to accommodate them. The new elliptical wing had greater area than the Typhoon's. Camm, noted for a sharp sense of humor, later remarked: "The Air Staff wouldn't buy anything that didn't look like a Spitfire."
Another important feature of the new wing was that radiators for the new Sabre IV engine were fitted into the leading edge of the wing inboard of the landing gear. This eliminated the distinctive "beard" radiator associated with the Typhoon and improved aerodynamics, but also displaced fuel tanks that had been fitted into the leading edge of the Typhoon's wing. This greatly reduced fuel capacity, but Hawker engineers found they could stretch the fuselage 53 centimeters (21 inches) ahead of the cockpit to accommodate more fuel storage in the fuselage. The longer nose did not seriously impair the pilot's forward view, but the tailfin had to be extended.
* The new design was basically solid by October 1941, and the Air Ministry issued a specification designated "F.10/41" that had been written to fit. A contract for two initial prototypes was issued the next month. The aircraft was originally named the "Typhoon Mark II", but was renamed "Tempest" in January 1942, when more prototypes with various experimental configurations were ordered.
The first Tempest prototype flew on 2 September 1942. This aircraft was really just a Typhoon fitted with the new elliptical wing, and retained the Tiffy's frame canopy, automobile doors, and Sabre II engine. It was quickly fitted with a bubble canopy and taller tailfin.
Test pilots found the Tempest a great improvement over the Typhoon. The Air Ministry had already ordered 400 Tempests in August, but production of the new Sabre IV engine ran into protracted problems and delays. The second prototype, the first with the Sabre IV and designated "Tempest Mark I", did not fly until 24 February 1943. This prototype also had the older Typhoon cockpit and tailfin at first. Elimination of the "beard" radiator did much to improve performance, and the Tempest Mark I was the fastest thing Hawker had built to that time, attaining a speed of 750 KPH (466 MPH).
avcfury_3.png
 
Laatst bewerkt:
Dolf Schelvis (Amsterdam) heeft ooit een Typhoon gebouwd voorzien van Saito 20cc boxer (zag hem in '89 vliegen op een vliegshow tijdens zijn vakantie in Wales). Misschien dat één van zijn forumclubgenoten je in contact kan brengen.
 
Laatst bewerkt:
DAG Ik ben toch al weer iets slimmer geworden dank zij dit forum, ik had ook al veel informatie gevonden , maar als je de bovenzijde van de bakken niet ziet , dan zie je het verschil niet van de stand van de vleugels , ik heb ook naar precisioncutkits.com gemailt, maar ze laten daar niets van hun horen , het zijn zij die de kit leveren volledig voorgesneden met de laser ,ik zal maar eens een mailtje moeten doen en als er iemand nog informatie moest vinden dan is dat altijd welkom er zou ook een romp bestaan volledig uit polyester, maar ik vind de verkoper er niet van , vroeger verkocht bichler in duitsland die mallen thanks anyway en morgen maar vliegen want ze geven prachtig weer groetjes filip:bye::bye:
 
gezien mijn ervaringen met Amerikaanse precisie heb ik mijn vailly aviation hout pakket en de beschikbare gfk onderdelen bij de volgende zaak besteld ScaleAirPlanes .
alles omgezet in metrische maten en goede kwaliteit hout gebruikt.

ze hebben zowel de tempest als de typhoon.

succes

Eelco
 
ik heb een mailtje gestuurd voor een prijs aanvraag, ik ben eens benieuwd, en in ieder geval hartelijk dank voor de informatie mvg filip:D:D:D
 
Back
Top