HB FP na lipo upgrade onbestuurbaar

  • Topicstarter Topicstarter wright_bros
  • Startdatum Startdatum
@ZamBeZi: ja zo zit het bij mij ook, bedankt. De stekkers zitten dus goed.

@soul: de trims staan toch niet in het midden. Ik heb de trim voor "gas" in het midden gezet, deze stond op zijn laagste stand. Dit is toch aan te wel bevelen bij het opstarten van de heli? Wellicht dat het bij het afstellen niet goed is.

Leuk details is wel dat ik nu de trim voor gas in het midden heb gezet het lampje rood blijft. Wanneer ik de trim op zijn laagste stand zet wordt het lampje in de 4-1 controller wel groen.
 
dan zou ik dit aanhouden en eigenlijk moet je je heli voor deze methode hooveren maar als je op de grond schuift kun je ook wel zien wat je kop doet, zal wat minder nauwkeurig zijn maar swa.


Gain net onder de 50% ( markeer even min en max op je gain en voorzichtig draaien is allemaal nogal kwetsbaar) zet de proportional op 50% en geef gas kijk wat je kop doet en stel bij. Of zet je gain op 50%/60% en je prop op 60/70% dan gebeuren er ook geen gekke dingen en zal je wel ongeveer goed zitten.
Max is overigens helemaal met de klok mee gedraaid !

Zet dat redelijk goed en probeer het opnieuw met de 8,4 volt batterij.
Als je heli nu bij een beetje gas= minder dan half stick, al vol corrigeert is je 4 in 1 waarschijnlijk niet goed.


Wat doet de tailrotor eigenlijk als je vol gas geeft ?

(Gastrim is niet belangrijk ging erom dat je ruddertrim niet helemaal links staat, jij gaf aan op nul mischien verstond je daaronder helemaal links, maar is dus niet zo.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan zou ik dit aanhouden en eigenlijk moet je je heli voor deze methode hooveren maar als je op de grond schuift kun je ook wel zien wat je kop doet, zal wat minder nauwkeurig zijn maar swa.


Gain net onder de 50% ( markeer even min en max op je gain en voorzichtig draaien is allemaal nogal kwetsbaar) zet de proportional op 50% en geef gas kijk wat je kop doet en stel bij. Of zet je gain op 50%/60% en je prop op 60/70% dan gebeuren er ook geen gekke dingen en zal je wel ongeveer goed zitten.
Max is overigens helemaal met de klok mee gedraaid !

Zet dat redelijk goed en probeer het opnieuw met de 8,4 volt batterij.
Als je heli nu bij een beetje gas= minder dan half stick, al vol corrigeert is je 4 in 1 waarschijnlijk niet goed.


Wat doet de tailrotor eigenlijk als je vol gas geeft ?

(Gastrim is niet belangrijk ging erom dat je ruddertrim niet helemaal links staat, jij gaf aan op nul mischien verstond je daaronder helemaal links, maar is dus niet zo.)

Wanneer ik volg gas geef, stop de tailrotor met draaien. Daarvoor lijkt het erop dat de tailrotor het niet kan bijbenen kwa kracht en draait dus te langzaam.
Ik heb het weer ingesteld zoals voorgesteld en tot half gas doet ie het wel, maar met meer vermogen gaat het dus fout.

Ik moet zeggen dat tailrotortje ook niet echt constant soepel loopt. Ik krijg het idee dat er wat stuk is, danwel de 4-1 controller op de tailrotor.

Heli te koop!
 
Op het gevaar af een domme opmerking te plaatsen........ zit het tail rotortje niet verkeerd om.
Was ooit namelijk bij mij het geval :-?... ik heb me toen rot gezocht waarom mijn tail niet stabiel wilde komen.......
 
tailrotor kun je bij de honeybee niet verkeerd om monteren dat kan maar op 1 manier dus dat zit wel goed.

Als jij dat zo beschrijft lijkt het alsof alles omgekeerd wordt aangestuuurd.
Bij minder gas draaide hij en bij steeds meer gas gaat het steeds langzamer.


Je kunt nog proberen bij je zender de AIL switch om te schakelen van REV naar NOR. Dit zal iets doen met de mixing van gyro-gas - rudder.
Mischien dat dit je vooruit helpt.

En dan weet ik het ook niet meer zou ik toch kontakt opnemen met de leverancier en kijken wat die kan doen.
 
je kan de bedading wel verkeerd solderen...
Ja dat kan of je motorje dan draait ?
Mischien dat dat de hele aansturing van de staartrotor in de soep draait ?

Maar zwart zit op de aansluiting die ook in verbiniding staat met de buitenkant van de tailmotor.
 
11,4 vergeleken met 8,4

Ben een beetje aan het vliegen in de sneeuw met 8,4 lipos en 11,4 lipos maar op 8,4 is de heli VEEL STABIELER en rustiger en dus veel beter geschikt voor te oefenen. ook heb ik het idee dat de tailmotor het veel beter doet op 8,4 volt dan op 11,4 volt dan doet hij af en toe raar.

Op 11,4 heb je veel meer power, maar ik denk ook een hoger toerental en een veel onstabielere heli.

Het verschil op 8,4 draai ik bochten en op 11,4 heb ik af en toe moeite met tail in hooveren.

Denk dat de plastic bladen niet goed zijn als je met 11,4 en wat hogere rotorsnelheid vliegt ???

Het verschil is duidelijk, gelukkig heb ik nog wat 8,4 lipo's in bestelling en ga ik hier lekker mee verder.
 
Ben een beetje aan het vliegen in de sneeuw met 8,4 lipos en 11,4 lipos maar op 8,4 is de heli VEEL STABIELER en rustiger en dus veel beter geschikt voor te oefenen. ook heb ik het idee dat de tailmotor het veel beter doet op 8,4 volt dan op 11,4 volt dan doet hij af en toe raar.

Op 11,4 heb je veel meer power, maar ik denk ook een hoger toerental en een veel onstabielere heli.

Het verschil op 8,4 draai ik bochten en op 11,4 heb ik af en toe moeite met tail in hooveren.

Denk dat de plastic bladen niet goed zijn als je met 11,4 en wat hogere rotorsnelheid vliegt ???

Het verschil is duidelijk, gelukkig heb ik nog wat 8,4 lipo's in bestelling en ga ik hier lekker mee verder.

8,4 volt lipo's bestaan niet!
 
Denk dat de plastic bladen niet goed zijn als je met 11,4 en wat hogere rotorsnelheid vliegt ???
Klopt, de instelhoek van de standaardbladen is wat te groot voor 11,1 lipo's. Je bent dan bezig met een laag toerental een zwaardere accu te tillen en dat is een onstabiele combinatie.
 
Laatst bewerkt:
8,4 volt lipo's bestaan niet!

7,4 volt bedoelde met 8,4 de spanning na opladen.

Ik vind dat ze veel beginners slecht voorlichten, upgrades zijn niet nodig op 2 na, en leiden meestal tot veel extra upgrades die nodig zijn om na de eerste upgrade te kunnen vliegen.

2 upgrades zou ik doen superskids en 7,4 volt lipo en als hij er was de 2,4 GHZ uitvoering want buiten is het perfecrt maar binnen stoort de zender regelmatig.

Voor de topicstarter wat je nog kunt doen is alles proberen met de standaard batterij of als je die hebt een 7,4 lipo en die andere terugsturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Ik heb even geen tijd gehad vandaar dat het even stil was. Ik ga inderdaad terug naar de standaard batterij. Ik vermoed dat ik de andere batterijen niet meer kan terug sturen, ze zijn al gebruikt tenslotte. Ik kan het altijf vragen natuurlijk, ik heb het gekocth bij aerotronic. Hopelijk krijg ik het met de standaard batterijen wel goed, ander ga ik wel naar een zaak ofzo. Ik heb het nu via marktplaats dus dan kan je weinig meer. Het was allemaal goed trouwens totdat ikzelf ging rommelen.

Wordt vervolgt!
 
Back
Top