HB FP2 vreet ring-link push rods

Ik vreet de ring-like push rods. Heb er inmiddels meer dan 10 versleten. Bij een harde landing floepen ze eraf of breken. Waar ligt dat aan. Ik hoor jullie al zeggen niet hard landen, maar dat gaat zo bij een beginnend vlieger. Dus gewoon accepteren of is er iets te verstevigen (en dan gaat er vermoedelijk weer iets anders en duurder stuk). De push rods zijn aan een kant gebroken. Kan je 2 kapotte aan elkaar lijmen en werkt dat ?

Laatst bewerkt:
Ooit eens gelezen dat je ook een klein elastiekje strak eromheen kan vouwen... geen idee of het werkt. 1 normale rod en 1 elastiekje..

Maar, wat kosten die dingen.. 2 euro? gewoon vervangen. lijmen zou ik niet doen.

Ik zie al wat er gebeurt. De rotorbladen slaan er tegenaan bij plotselinge stilstand. Als die uitslag begrenst kan worden zijn we ervan af ?

Met 1 rod en 1 elastiekje wordt ie wiebelig. Ze kosten inderdaad niks (0,75) maar voorkomen is beter.

Laatst bewerkt:
Inmiddels 2 kunststof stootblokjes gelijmd op rotor head. Uitslag rotorbladen is nu net genoeg beperkt.
Rotorbladen vaster zetten geeft toch nog kans op doorslaan en ook vibraties tijdens vliegen.
Had eerder al een metalen versteviging gemaakt onder rotor head om doorbuigen tegen te gaan.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels 2 kunststof stootblokjes gelijmd op rotor head. Uitslag rotorbladen is nu net genoeg beperkt.
Rotorbladen vaster zetten geeft toch nog kans op doorslaan en ook vibraties tijdens vliegen.
Had eerder al een metalen versteviging gemaakt onder rotor head om doorbuigen tegen te gaan.

full

roter bladen moeten zo strak dat als je met de heli schud moeten ze net bewegen

Laatst bewerkt door een moderator:
Back