HBFP Afwijking

Mijn Honey Bee FP heeft weer een probleem!

Ik heb nu de flybar en de paddles en de paddle control frame vervangen hij doet het ook weer, alleen nu wijkt hij meteen af naar links als ik opstijg, en ja ik heb hem geprobeerd af te stellen, heb t ding helemaal naar rechts waardoor het iets minder is maar als ik hem recht wil laten opstijgen moet ik ook de rechterstick naar rechts duwen.. het kan niet aan de servos liggen of paddle control frame en de dingen die erboven zitten.. enig idee?

Ja je paddles moeten gelijk zitten dus 1 rechte lijn.
En je paddle stang moet precies in het midden zitten....
Dat is het probleem.
Als je nou in het vervolg gewoon in je eigen topic (draadje) verder gaat!
Je hoeft niet voor iedere vraag een nieuwe te starten anders word het wel een hele erge zooi hier op het forum..

Succes

Ja je paddles moeten gelijk zitten dus 1 rechte lijn.
En je paddle stang moet precies in het midden zitten....
Dat is het probleem.
Als je nou in het vervolg gewoon in je eigen topic (draadje) verder gaat!
Je hoeft niet voor iedere vraag een nieuwe te starten anders word het wel een hele erge zooi hier op het forum..

Succes

Oke ik zal me daar vanaf nu aan houden, maar mn paddle stang (flybar) zit echt op de mm na recht ik heb het nog gemeten ook, ik kan hem wel recht laten opstijgen maar dan moet ik zelf gaan tegensturen.. oh ja en t was ook al met mn oude flybar (die later gebroken was)

Hij doet het wel weer aardig alleen het grappige is, hovere kan ik niet maar gewoon bochten en nose in kan ik dus wel stil houden is iets dat mij niet lukt, ben aardig wat in bosjes en bomen beland enige wat ik had dat t ondergestel los was maar die heb ik nu weer vast gemaakt, die keren dat bij mij gelijk iets brak was die pure pech

nu is er weer zon balletje van de paddle control frame af waar die push rod aanvast moet.. achja maar weer een nieuwe bestellen :rolleyes:

Hallo
Ik heb een honey bee fp en ik vlieg hem met de standaar nimh accu alleen na 1 minuut hoveren moet ik al meer gas gaan geven en bij het hoveren zit ik op 75 procent gas als ik meer gas geef als dat begint er na een minuut hoveren al een rood lampje te branden en moet ik minder gas gaan geven ik weet niet of dit nou hoort of wat ik er aan moet veranderen.
gr wessel.

Lipo batterij's aanschaffen. Ik heb de HBfp ook gehad en met de originele batterij kwam hij bijna niet in de lucht.
Met 11,1V 3s 1850mAh lipo, kon ik 10min vliegen. Heb er toen wel de heatsinks bij genomen. Is dit nu echt nodig of niet, geen idee.

ja ik wil wel zo snel mogelijk over gaan op lipo accus want ik vind die standaard accu ook maar niks ik moet 75% gas geven om hem op 30cm boven de grond te kunnen laten hoveren.
maar ik denk niet dat ik nu al weer nieuwe dingen mag bestellen van me ouders dus ik moet er nog wel even mee wachten.
gr wessel.

Lipo batterij's aanschaffen. Ik heb de HBfp ook gehad en met de originele batterij kwam hij bijna niet in de lucht.
Met 11,1V 3s 1850mAh lipo, kon ik 10min vliegen. Heb er toen wel de heatsinks bij genomen. Is dit nu echt nodig of niet, geen idee.

Uhm als ik jou was zou ik geen 3s lipo's nemen ten eerste je brand alles kapot ik denk eerder dat hij 2s lipo bedoeld met een max van 1000mAh een 3s lipo krijgt de hbfp niet eens omhoog.
En met max 1000 mAh is puur voor het gewicht omdat 1200 mah al te veel is voor de hbfp (heb ik geprobeert) en dat lukt echt niet!

Ze zeggen dat je wel met 3s kan vliegen maar inderdaad dat je moter minder lang mee gaat.
maar er zij al best veel mensen die met 3s vliegen op honey bee fp.
gr wessel

heb je 1850ah 3c lipo gevlogen op een honey bee fp et stock moter?
is dat niet te zwaar voor de honey bee fp?

Hallo
Ik wil graar met lipo gaan vliegen op mijn honey bee fp alleen ik weet niet wat ik nou beter kan doen iets van 2s 1500mah lipo of 3s 1000mah lipo.
gr wessel.

Volt is de concentratie van de stroom en MAH de snelheid van ontlading, ruw gezegt.

Ik weet niet wat er standaard in de HBFP zit maar een 1000mah 3s lipo is misschien te zwaar en levert te weinig vermogen. Tegenover staat wel dat hij het door de 3de cell en lagere ontlading langer uit houd.

Hallo
Ik heb vandaag even gekeken of het vliegen nu wel lukte
maar toen ik op ongeveer 65% gas zat was die maar 15cm boven de grond,en als ik meer gas gaf als dat dan ging het rode lampje weer een knipper in de helicopter
ik vlieg heb met de bijgeleverde accu en alles is nog stock alleen ik snap niet wat ik hier aan kan doen.
gr wessel.

Tsja, Ik denk dat het aan je motortje ligt.

Had ik ook met mijn Walkera 4#3B, de staartrotor die er op zat toen ik hem net geleverd kreeg leverde niet genoeg vermogen om de heli recht te houden.

?
Staartmoter is niks mee aande hand want hij blijft wel recht maar hij wil niet hoger als 15cm boven de grond want als ik meet gas geef als ongeveer 65% dan gaat het lampje in de heli branden.
gr wessel.

Ik duidde op je hoofdmotor. Mijn voorbeeld was enkel ter verduidelijking dat het best mogelijk is een kapotte motor te hebben op een reeds nog niet gevlogen heli, dat had ik ook op mijn heli maar dan met de staart.

Ow oke dan begreep ik het verkeerd
Maar als je moter kapot is dan doet die het tog helemaal niet meer?
Kan het mischien ook aan de standaar nimh accu liggen?
gr wessel.

Ik ben er al achter het lag aan de accu want ik heb toenet de ongebruikte accu leeg gevlogen en die dee het wel goed.
wat ik wel raar vind is dat ik mijn hbfppas ander halve week heb en dat de accu nu al niet meer goed is.
weer een goede rede om zo snel mogelijk op lipos te gaan vliegen.
gr wessel.

Back