hbfp V2 help 4 in 1 denk ik stuk hoe weet ik dat

beste vliegers
vandaag is mij het volgende gebeurt ik kwam thuis van het werk eerst even gegeten ,en toen mijn vrouw de kinderen in bad ging doen kon ik even hooveren binnenhuis maar toen ik de accu wilde aansluiten kwam ik er al snel achter dat er iets niet goed was de moter begon te draaien zonder dat ik gas gaf ,trok gelijk de stekker weer los en merkte dat deze een beetje heet werd stekker zat omgedraaid + en -
nu loopt mijn tail motor niet meer en mijn hoofd motor draaid wel nog alleen in het begin als ik zeg maar 30% tot 40% gas geef begint deze te happeren naarmate ik meer gas geef draaid deze naar mijn mening normaal maar kan natuurlijk niet test vliegen zonder tail motor
maar wat zal nu stuk zijn mijn 4 in 1 of mijn tailmotor?
heb wel de stekker probeerd van de hoofd motor op de uitgang van de tail op de 4 in 1 maar deed dan ook niks wel brand het ledje nog steeds op de 4 in 1 rook wel een vreemde lucht nadat ik de stekkers had los getrokken dus ik vrees voor mijn 4 in 1 de hoofd motor had ik wel afgezekerd maar de tail motor niet :( iemand hier ervaring mee dan hoor ik dat graag

Hallo

je 4in1 is stuk
als je plus en min omdraait dan gaan de volgende dingen stuk
de spannings regelaar ,de mosfets en de diode,s deze dienen
voor de regeling van de motoren
zo te lezen hebben je mosfets en diode van de hoofdmotor
maar voor de helft overleeft
dus ik denk dat hij is overleden

gr huub

Hallo

je 4in1 is stuk
als je plus en min omdraait dan gaan de volgende dingen stuk
de spannings regelaar ,de mosfets en de diode,s deze dienen
voor de regeling van de motoren
zo te lezen hebben je mosfets en diode van de hoofdmotor
maar voor de helft overleeft
dus ik denk dat hij is overleden

gr huub

beste huub
dank je wel voor de snelle reactie had nog even de tail motor aan gesloten op de uitgang van de hoofd motor en hij liep :p
dus maar snel een nieuwe 4 in 1 bestellen :( wel klote dat je de bec stekkers na verloop van tijd verkeerd om er in kan steken volgende keer maar beter op letten haha
p.s is de 4 in 1 hier tegen te beveiligen?
m.v.g Nick

Beste nick

k,heb er met zwarte stift een zwart kantje aan die bec gemaakt
dan zie je snel genoeg of de stekkers goed in elkaar gaan
je mag ook de 4in1 opsturen naar mijn ,kan ik eens kijken wat er nu echt kapot is

gr huub

Beste nick

k,heb er met zwarte stift een zwart kantje aan die bec gemaakt
dan zie je snel genoeg of de stekkers goed in elkaar gaan
je mag ook de 4in1 opsturen naar mijn ,kan ik eens kijken wat er nu echt kapot is

gr huub

ha huub
heb net al een nieuwe besteld heb er ook gelijk rotorbladen bij besteld van de walkera dragon fly 4#1 met deze rotor bladen vind ik de heli beter vliegen (stabieler) had deze nog liggen van mijn oude heli maar zij helaas weer stuk .
ik zit er over te denken om een cb180 alu rotor kop erop te zetten omdat deze een 45graden flybar heeft en dus veel stabieler is en dan met de walkera ufly rotor bladen zie filmpje i4-FIP9NTcQ[/media] - hb fp hands off.mp4 ik weet niet of je ook een hbfp v2 hebt maar lijkt mij een goede aanpassing en is het niks is het oude weer makelijk terug te plaatsen alleen moet je een verloop busje draaien van 4mm uitwendig met een gat van 3mm inwendig voor de mainshaft deze zijn anders esky 3mm walkera 4mm kosten ombouw +/-35 euro:mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back