HD video naar een monitor zenden

Dag jongens,

Ik heb een vraag met betrekking tot de 5.8ghz video-setjes die jullie hier gebruiken. Een stel vrienden van mij gaat trouwen en daar ik graag veel met video speel hebben ze me gevraagd om dit voor een deel voor ze vast te leggen. Nu hebben ze in de feestzaal een beamer waarbij ik het taartsnijden en de plechtigheid op het scherm uit wil zenden.

Mijn vraag is: werken die setjes ook met een gewone camera? Ik heb namelijk de optie om video via HDMI of een gewone tulpkabel eruit te werken.

Mijn setup zou dus zijn: Camera aansluiten op Transmitter met batterij voor voeding > beeld zenden naar Ontvanger> Ontvanger koppelen aan beamer/ projector.

Mijn keuze voor 5.8Ghz is simpelweg omdat ik denk dat ik dan zo min mogelijk aan storing zal hebben ivm alle gsm's die op zo een bruiloft aanwezig zijn. Ik denk dat mijn afstand tot aan de ontvanger nooit meer dan 50 meter zal zijn. Eigenlijk denk ik nooit verder dan 25 meter zal komen te staan. Zijn er volgens jullie dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?

Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!

Hoi

Als je uitvoerende apparaat een "composiet video" uitgang heeft kan je dat zonder problemen aan een 5.8ghz video zender voeren.

Advies :

Neem een gewone kabel.
Je zit met reflecties in huis.
Je zal gerust iemand tussen je antennes gaan staan
Zo een moment is al spannend genoeg.

Met een kabel ben je 100% zeker !

Daarbij... Denk dat de mensen het liever in het echt zien ( desnoods wat verder af ) dan dat ze naar een scherm kijken. Tenzij er natuurlijk 10.000 mensen staan.

Sorry dat ik je leuke plannetje afschiet... maar is nu eenmaal een goed bedoelt advies.

Veel plezier en veel gave opnames toegewenst !

Bedankt voor jullie tips en antwoorden. Een kabel is idd de meest veilige optie. Die gaat ook voor de zekerheid mee. Alleen wil ik wel eens met zo een setje "live" kunnen spelen.

Als ik ervoor zorg dat ik altijd een "line of sight" heb tussen zender en ontvanger kan ik dan nog steeds last hebben van reflecties omdat ik binnen zit? En wat zou de meest effectieve tegenmaatregel kunnen zijn? (spannend dit:-))

Dan heb je idd nog steeds last van reflecties ! en zal je beeld regelmatig wegvallen.

e.e.a. word veel beter met cloverleaves antennes.

Je woont niet "toevallig" in noordholland? Kun je het live zien :-)

p.s. lees nu net je header nog een keer. de 5.8 setjes zijn GEEN HD ! dus je video kwaliteit gaat enorm naar beneden.

@Freijn: ik woon zelf in noord-holland. Verzenden van beeld in HD is geen prioriteit voor mij. Als ik het met composiet uit kan zenden zit ik goed. Wat wel belangrijk voor me is is dat het beeld stabiel is en dat het niet te vaak uitvalt. In de toekomst zou ik graag indoor willen filmen met het systeem.

Ik ben bewust 2.4Ghz systemen aan het mijden omdat ik heb gelezen dat deze storingsgevoelliger zijn ivm mobiele telefonie. Is dit iets waar ik echt rekening mee dien te houden? Of heb ik hier geen omkijken naar omdat ik geen ander systeem 2.4 systeem heb draaien? In de toekomst zou ik dit willen gebruiken bij het vastleggen van indoor bruiloften.

@Freijn: ik woon zelf in noord-holland. Verzenden van beeld in HD is geen prioriteit voor mij. Als ik het met composiet uit kan zenden zit ik goed. Wat wel belangrijk voor me is is dat het beeld stabiel is en dat het niet te vaak uitvalt. In de toekomst zou ik graag indoor willen filmen met het systeem.

Ik ben bewust 2.4Ghz systemen aan het mijden omdat ik heb gelezen dat deze storingsgevoelliger zijn ivm mobiele telefonie. Is dit iets waar ik echt rekening mee dien te houden? Of heb ik hier geen omkijken naar omdat ik geen ander systeem 2.4 systeem heb draaien? In de toekomst zou ik dit willen gebruiken bij het vastleggen van indoor bruiloften.

2.4 zou ik inderdaad vermijden. wifi en zo...

als je "gewoon" in een zaal staat zal de afstand geen probleem worden/zijn. Reflecties zijn dan je vijanden :-) Met speciale antennes kun je dat ook aardig de baas worden.

Als je serieus intresse hebt, kunnen we misschien eens op een regenachtige middag wat afspreken / testen ?

Met mooi weer, word er gevlogen :-)

[edit]
Vergeet ik helemaal om te zeggen dat boven 25mw in Nederland niet is toegestaan en dat FPV vliegen ook niet mag.
En Ron , bedankt voor de informatie, dat wisten we nog niet , we zullen voortaan rekening mee gaan houden.

Back