HD21 'Jacob Senior'

wat vragen ze eigenlijk voor die schoef
mischien kan ik me ouders nog overtuigen om hem in de tuin te zetten:P
sucses met de bouw doop ik kijke er naar uit

edwin

Altijd pijnlijk om te zien hoe zo'n mooie "dame" aan stukken wordt gescheurd :-( Ik trootst me met de gedachte dat dit over een tijdje een geweldig mooi model oplevert (gezien jouw staat van dienst).

He DROOP!!!

He Droop, waar hang je uit!!!
Je bent toch niet alvast afgehaakt???
Potverdulleme ik wil weer wat bouwwerkzaamheden van je zien hoor.

KOM OP! ;););)

En over die laatste foto's hierboven;
Auwww!, wat kun je soms toch een raar gevoel krijgen bij zo'n elegant brok staal.
Had het met de Hunter ook, om haar zo hulpeloos uit mekaar gereten te zien worden...daar word je niet vrolijk van.
Poeh, weer een stukje dramatische poezie ;)

Greetings,
Luit (die ook nog niets weer aan z'n Typhoon heeft ondernomen)

Laatst bewerkt:
11 april 2008
In afwachting dat ik m'n bestelde spulletjes voor de HD21 geleverd krijg, volgen hier de laatste 2 foto's van de sloop van de echte Jacob Senior.

... een hoofdstuk is afgesloten... ... .

Droop

ik hoop toch binnenkort iets te vernemen droop over de bouw van jou HD21 jacob senior, tot gauw

Hey jongens,

De bouw van de HD21 komt er aan hoor.
Ik ben nu nog steeds druk bezig met het verzamelen van alle benodigde onderdelen.

Ik heb vorige week nog maar pas een nieuwe bestelling geplaatst voor allerlei spulletjes die ik zal nodig hebben. ;)

Maar het verslag komt er zeker aan.

Droop

Geduld

Ha ha.
Ik meende : als dat modelbouwers zo.n grooooooooooote mate van geduld hebben of hadden :confused:
Zitten ze met een heel ploegje zo.n Man een beetje op te juinen ;)
Over de aanvang :en het verslag.
He de man is ook geen 18 meer hoor :rolleyes:
Raakt ze.n wilde haren ook kwijt
Als hij ze al niet kwijt zijn :o

mvg Frederik:D:D

Ha ha.
Ik meende : als dat modelbouwers zo.n grooooooooooote mate van geduld hebben of hadden :confused:
Zitten ze met een heel ploegje zo.n Man een beetje op te juinen ;)
Over de aanvang :en het verslag.
He de man is ook geen 18 meer hoor :rolleyes:
Raakt ze.n wilde haren ook kwijt
Als hij ze al niet kwijt zijn :o

mvg Frederik:D:D

ja sorry:oops: ik wil jou (droop) niet opjagen hoor, maar ik vindt het zo interessant dat mensen zo iets moois kunnen maken en daar komt misschien het ongeduld vandaan, ben zelf nog niet eens begonnen met bouwen wil namelijk eerst goed inlezen op de tips en de materialen etc.

we zien het verslag wel verschijnen, tenslotte zijn we niet op het werk, hahaha:lol:

groetjes michel:bday:

@Frederik: Hahahaha, mijn wilde haren ben ik al jaaaaaaren kwijt hoor. :)

@Michel: Het stoort me allerminst dat er mensen zijn die zich afvragen hoe het met de bouw van de HD21 staat. Dat is een teken dat er toch interesse voor is. :D:D

Maar zoals ik reeds zei ben ik nu nog volop bezig met het verzamelen van allerlei benodigheden voor de Jacob Senior... en ik heb bijna alles al. :p

Maar eer ik aan de bouw begin moet ik eerst nog een statische 1:24 Nakajima A6M2-N 'Rufe' bouwen (Japans watervliegtuig: WOII).

Droop

ah ok droop, maar ik zie dat het dus toch wel werk is voor u, want u Moet de nakajima bouwen.;)

we zien het wel verschijnen.

Nee hoor, geen werk maar van m'n halve trouwboek moet ik eerst die Rufe afwerken eer ik aan iets anders begin. Anders word het zo'n zooitje in huis. :):):)

Droop

assecoires

Hoi iedereen,

Deze week heb ik nog een bestelling binnen gekregen:

1_HD21_027.JPG

Patrijspoorten, takels, scepters, deklichten, navigatieverlichting enz. enz: al deze zaken zullen ooit het gehele zicht van m'n kotter gaan uitmaken.

1_HD21_026.JPG

Een close-uppe'ke van één van de messing patrijspoorten + het glas. Prachtig niet?

Mijn onderdelenkastje begint nu al stilletjesaan uit z'n voegen te barsen want ondertussen heb ik al ontelbare bestellingen i.v.m. dit schip geleverd gekregen.

Nu nog de styrene en binnenkort kan ik aan de slag met deze full-rc-kotter.

Droop

hallo droop
mooi patrijspoortje wanneer ga je beginnen met je full rc kotter ben benieuwd,deze kotter is toch ook 1:33 net als mijn LE-62 kunnen ze mooi samen varen :D:D:D dat zal vast een mooi gezicht zijn denk ik :cool:

mv.gr ron

Hoi Ron,

Het zou inderdaad een prachtig zicht zijn om die twee samen door het water te zien klieven. Helaas denk ik dat hun thuishavens een beetje té ver van elkaar verwijderd zijn. :D

Als alles goed gaat dan zou ik rond september met de bouw kunnen beginnen.

Droop

Er is geen haven te ver of er is een mouw aan te passen natuurlijk.
Dus als we beiden klaar zijn kan er altijd bekeken of we ze samen kunnen laten varen toch:D:D

gr ron

Inderdaad Ron, voor alles is er een oplossing. ;) :D

Eventjes een kleine update:

De voorbereidingen voor deze kotter zijn bijna achter de rug en ... ... ...

... ... vandaag heb ik besloten om dit model toch niet de naam 'Jacob Senior' en de registratie HD21 te geven.

Aangezien dit (voorlopig) m'n laatste model zal worden, heb ik besloten om deze boot op te dragen aan m'n kleindochtertje.

Vanaf nu zal deze kotter 'Princess Olayinka' heten en zal ze de fantasieregistratie EV05 dragen.
EV staat voor Evergem, de gemeente waar wij wonen en 05 is het geboortejaar van Olayinka.

DSCN7723.jpg

De meter van dit vaartuig

Bij deze dus.

Wordt vervolgd,

Opa Droop

Back