He is (almost) back!

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 30 sep 2018.

  1. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Geweldig Nieuws GertJan!!!

    Hoop je komend jaar weer in actie te zien.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dank je Jos,

    Hopelijk inderdaad ook in Engeland (hoewel ik het eerste jaar nog niet mag reizen).

    GJ
     
  3. TheNorb

    TheNorb verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 aug 2010
    Berichten:
    740
    Locatie:
    Borne
    Ja, zeker mooi om te horen en hopelijk blijft het goed gaan!

    Veel beterschap in ieder geval gewenst,

    :beer:





    .
     
  4. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    GertJan fantastisch nieuws dat jij nu het zwaarste achter de rug hebt en dat alles voorspoedig verloopt. En ook dat je verpleegsters niet leuk vindt, vrouwen worden vaak verliefd op de dokter of verplegend personeel en willen daarom vaak wat langer blijven, bij jou spelen die emoties gelukkig niet ook al ben je gek op (vliegende) modellen. :)

    Sterkte met jouw herstel en doe het nog even rustig aan de komende tijd.

    .
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik probeer rustig aan te doen maar heb zoveel spullen uit China binnengekregen dat ik wel dingen moet doen.
    Allerlei CNC spul, electronica.
    Gelukkig ben ik ook weer helder genoeg dat ik weet op welke plek ik dingen moet solderen en niet dat er ineens vlammen uit een print komen.
    De conditie laat wat te wensen over, even naar het winkelcentrum lopen lukt wel maar dan 1 trappetje op en ik loop te hijgen als een oud paard.
    Dus daar moet aan gewerkt worden.
    Morgen even met de drone vliegen, ook al heeft dat helemaal niets met modelvliegen te maken, maar kijken of ik die wel weer kan sturen naar de plek waar ik hem hebben wil.
    Dan lukt een vliegtuig ook wel weer.

    GJ
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Gert-Jan, trek op je gemak een paar maanden uit voor enig herstel. Eerst maar eens de meest noodzakelijke zaken weer op zien te pakken.
    Natuurlijk wil je heel graag van alles en nog wat gaan doen, maar luister vooral naar je eigen lichaam. Forceren kan averechts werken.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  7. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Ik kom wel naar NL, doe het rustig aan. Toch eerst winter!
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, ik heb nog de hele winter om te sparen voor een nieuw model en aandrijving.
    Ik ben nu een uitkeringstrekker he, dus inkomen is minstens gehalveerd.
    En ik moet even kijken hoe het nu gaat met het Watt/min uitlezen, ik wil mijn oude MX-22 blijven gebruiken dus ik denk dat ik er een aparte Jetibox bij moet kopen.
    Maar daar moet ik nog even over kletsen met Gerben.

    GJ
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Je mag van mij een Graupner 6-kanaals lenen. Als je er wat aan hebt tenminste!?
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hoeft niet Wil, ik heb een geweldige zender waar ik altijd mee gevlogen heb.
    De Jeti heb ik destijds verkocht omdat ik het een rotding vond, ligt niet lekker in de hand.
    Maar de Graupner zit als vergroeid en kan ik blind bedienen.
    Gerben heeft al extra Avioniks besteld, hopelijk ook in het oranje, dat was mijn huiskleur.
    En morgen ga ik even inventariseren wat ik nodig heb van W&W, ik heb een Kosmo 3 besteld van Mantua models.
    Dus na een dag of 3-4 bouwen kan ik weer vliegen.

    GJ
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Oke, dan is het goed.
     
  12. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Kan je de mijne ook niet ff bouwen?;)
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nico, als er nog meer zijn dan kan ik een produktieband opzetten ;-)
    Of we sturen ze naar Vietnam en laten ze daar door kinderen bouwen, dan heb je een ARF Kosmo.
    Ik zag dat er ook een Kosmo 4 is, die is 195 euro incl electrische retracts.
    Alleen is hij denk ik zwaarder, die heeft schuim ingedekte vleugels.
    Dus ga ik liever voor ribbenbouw.
    En het valt me nu pas op, wat is een brandstofmotor duur in vergelijking met electro.
    Ik had er graag een echte motor met pijp opgezet maar dan ben ik al bijna 400 euro kwijt aan alleen de motor met pijp.
    Jammer.
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vind je?

    Ik vind dat nogal meevallen.... toegegeven, motor en pijp zijn duur, E-motor en regelaar kosten een stuk minder.
    Maar de LiPo's en de laders (en eventueel de generator of zware loodaccu's voor het laden op het veld) komen er ook nog bij....

    Ik heb laatst ongeveer 700 Euro uitgegeven voor een boxer voor op de neus van een Big Lift. Ik kan tanken, en vliegen, all day long voor hooguit anderhalve euro aan brandstof. Half uur vliegtijd, en met 2 minuten terug in de lucht voor het volgende half uur (doe ik niet, maar het ZOU kunnen als ik het wilde....)
    Electro, was ik mischien 200 a 300 euro kwijt geweest aan de motor en regelaar, maar ook moeiteloos 3 a 4 meijer aan accu en lader, en had ik tussen iedere vlucht door moeten wachten op het herladen.... Zou ik afhankelijk zijn van of er op het veld stroom aanwezig is, zo niet, ook nog een generator of dikke loodaccu mee, of de auto stationair laten draaien.

    Dat kleine prijsverschil heb ik graag over voor het gebruiksgemak van een brandstofmotor. En het geluid en "de beleving" krijg je er dan gratis bij :D
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou, ik heb even zitten rekenen.
    Electromotor met regelaar 100 Euro
    2x 6S pakketten 90 Euro
    Dus dan ben ik voor 190 euro klaar.

    Als ik naar een leuke methanolmotor kijk dan zit ik voor alleen de motor al op 200 euro, pijp 90 Euro, tank en andere kleine dingen, 15 euro.
    En dan moet ik weer een gloeiplugaccu en klem aanschaffen en proberen goede brandstof te vinden (wordt ook steeds schaarser).

    Voor mijn grote modellen die ik had had ik inderdaad grote benzine boxers en stermotoren.
    Maar dat is allemaal verkocht en nu kan ik weer opnieuw beginnen, dit is alleen maar even om mezelf weer het gevoel van vliegen te geven voordat ik weer aan F5B begin.

    GJ
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Oh, in de kleinere modelgroottes, is electro best wel betaalbaar. Ik ging meer uit van je voorliefde voor hoog presterend spul.
    Maar die 190 euro die jij noemt, is nog steeds zonder laderij, en je bent nog steeds afhankelijk van stopcontacten op je vliegclub, en je moet nog steeds tussen de vluchten door wachten tot je accu weer vol is.

    Brandstof is nog steeds geen probleem, eerder het vinden van een goed verkooppunt dan wat anders, maar voor zover ik weet kun je Rapicon en dergelijke gewoon via internet bestellen, en word het vanuit België gewoon thuis bezorgd.

    Maar hoofdzakelijk moet je doen wat je leuk vind natuurlijk. Als het alleen maar een "tijdelijke kist, om er weer in te komen" is, dan weet ik ook niet of ik er veel geld in zou steken. Als het een kist is waarvan ik van plan ben er lang mee te vliegen, dan wil ik er in hebben waar ik me goed bij voel. En voor mij is dat brandstof, en bij voorkeur benzine, vanwege het enorme gebruiksgemak (en onder gebruiksgemak valt ALLES, van het starten, de betrouwbare loop, tot en met de gemakkelijke verkrijgbaarheid, en dat laatste speelt eigenlijk nog wel de alleroverheersendste rol).

    Voor dat gebruiksgemak heb ik heel veel over, maar tot nog toe hebben alle modellen op één na hun ombouw alweer ruimschoots terugverdiend. Dat terugverdienen gaat HEEL erg hard als je de kosten van het op en neer rijden naar de modelbouwwinkel om brandstof te kopen, ook meerekent... :D :D :D
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2018
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee, als ik weer F5B ga vliegen dan komt daar natuurlijk weer topspul in, dat moet ook wel om een beetje op niveau te kunnen vliegen.
    Dan is de aandrijving met accu's een honderdje of 7, propje 100 euro, diverse electronica (Sm Unilog en Vario) 250 euro en de kist zo'n 1250 Euro.
    Maar ik moet eerst weten of ik me weer kan concentreren en of het allemaal weer als vanzelf gaat.

    Het echte dure en grote spul kan ik niet meer betalen, zoals de Nemesis en grote pylonracers en zwevers.
    Het jaar voordat ik niet meer kon vliegen heb ik voor ruim 15000 euro aan modelbouw uitgegeven, dat is allemaal naar forumleden gegaan voor een zacht prijsje.
    En ik wil nog een jaar of 2 F5B vliegen, daarna verkoop ik de hele zooi en is het plan om op Bali te gaan wonen met mijn vriendin.

    GJ
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik kan alleen maar zeggen: maak dat waar... die droom is bij mij een kleine twee jaar geleden in droefenis uit elkaar gespat...
    Overigens kun je op Bali ook gewoon vliegen hoor.... ;)
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja Brutus,
    2 stukken grond zijn al gekocht en betaald.
    Het wachten is op een OK van de artsen dat ik weer ver mag reizen.
    En ja, op Bali kan je modelvliegen maar voor iets meer geld kan je ook echt leren vliegen.

    GJ
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    "modelvliegclub Bali, voor al uw arrangementen" :D "nu twee weken voor de prijs van een"
     

Deel Deze Pagina