Head lock gyro op Honey Bee FP

• Topicstarter Topicstarter Gaston
  • Startdatum Startdatum
G

Gaston

Guest
Welke head lock is geschikt voor de Honey Bee FP ([URL="
hier[/URL])?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus één van de door jou voorgestelde gyro's en een andere ontvanger/speedcontroller? Heb ik dat juist?

Welke losse electronica' heb ik dan nodig?

Gaston

De 4 in 1 moet je uit je heli halen, die is nutteloos geworden.

Je hebt een kleine lichte 4 kanaals ontvanger nodig, een regelaar voor de hoofdmotor (ongeveer 12A) en een regelaar voor de staartmotor (ongeveer 5A). De servo's gaan dan naar ontvanger-uitgang 1 + 2, de regelaar van de hoofdmotor gaat naar 3, de headlock gyro gaat naar 4. De regelaar van de staartmotor komt in de uitgang van de headlock gyro.

Beide regelaars worden gevoed door de accu. De rode stuurstroomdraad van de regelaar van de staartmotor moet je loshalen door hem uit de stekker te halen (gaat met een mesje oid). Deze regelaar is dan met de - en de puls met de gyro verbonden.

De gain van de headlock moet je dmv het stelschroefje op ongeveer 75% zetten.

Gebruik je de originele Esky zender of een andere?

Ik gebruik de originele Esky zender, maar zou eventueel ook de zender van een Honey Bee King 2 kunnen gebruiken.

Ok, maakt verder niet uit, een computerzender heeft wat meer voordelen maar het kan net zo goed met de originele Esky zender.

Als je de boel hebt ingebouwd en je sluit de accu aan dan zul je merken dat de staartmotor niet wil draaien.. dat komt omdat de regelaar daarvoor eerst nog moet initialiseren. Dat doe je zo: hou de rudder stick iets naar links (of rechts) totdat hij wel begint te draaien. Met een computerzender kun je daar een schakelaartje voor instellen.

Bij het erin zetten van de losse electronica moet je het zwaartepunt van je heli in de gaten houden.

Superbedankt!

Ik ga eens kijken waar ik die spullen kan verzamalen. Ik heb nog een snelheidsregelaar liggen van een Honey Bee King 2. Die is volgens mij 20 ampère. Maakt het uit dat de speedregelaar voor de mainmotor 20 Ampère is?

Gaston

Back