Head speed

  • Topicstarter Topicstarter peter verhulst
  • Startdatum Startdatum
P

peter verhulst

Guest
goedenavond luitjes,

net nieuw en in het bezit van een Trex 500 (zie enkele posts geleden) waar ik alleen nog maar naar zit te kijken, ben ik bezig met Radd Flight school.

Gaar prima tot nu toe. Alleen ik kan niet goed duidelijk krijgen wat nu headspeed precies is.

Is dit voorwaartse snelheid?

Peter
 
goedenavond luitjes,

net nieuw en in het bezit van een Trex 500 (zie enkele posts geleden) waar ik alleen nog maar naar zit te kijken, ben ik bezig met Radd Flight school.

Gaar prima tot nu toe. Alleen ik kan niet goed duidelijk krijgen wat nu headspeed precies is.

Is dit voorwaartse snelheid?

Peter


Peter, je bent goed bezig "Radd Flight school" en nu niet in de verleiding komen om toch te gaan vliegen!!!
Vraagje waar wil je gaan oefenen... de Trex 500 is geen kleintje...:schrik:
Kijk je wel uit die rotorbladen kunnen lethal zijn..

been_1.jpg


buik_1.jpg



Headspeed ... Ron heeft daar al op geantwoord... (mainrotor snelheid)

Frans...W
 
luitjes,

bedankt tot zover. Ik kom niet in de verleiding toch te gaan vliegen.

Ik ben lid bij de Roder Luchtvaart Club en heb nu 2 x aan een kabel gevlogen met degene van wie ik de Rex heb overgenomen op ons veld. Vlieg enkel op het veld.

Ik weet dat props lethal kunnen zijn 8en had het vermoeden van rotors ook), ben nml. een stukje van mijn vinger kwijt (weet niet hoe foto te plaatsen, wil wel foto via email sturen zodat iemand hem op dit forum kan zetten ´ter leeringh ende vermaeck´, omdat ik mij ook ben gaan bezig houden met electro. en die motortjes lopen dus direct + een APC-prop).

Tijdens de vakantie volgend jaar wil ik ipv vliegtuig een heli meenemen omdat ik eigenlijk nergens een geschikte veld/landingsbaan heb. Dit jaar vliegtuig gecrashed tijdens landing op de weg en tegen een paaltje gevlogen.
Heb dus een jaar om (een beetje) te leren ´heli-vliegen´.

De Rex is zo ingesteld - via jr 9303 op aux 2 dat o= niet draaien, 1 = toerental x 2 = toerental x +. Het laatste wordt nog bijgesteld, maar pas wanneer ik beter/goed kan vliegen ivm autorotatie - dat er een vast toerental is stand 1) en dat je met pitch dan een verstelling van de rotorbladan ziet en dus zo kan tilten. Zoals ik mij nu herinner, blijft bij het ´pitch geven´ dan het toerental van de rotor gelijk.

Is dat juist?

Ik zal er eens beter op letten, maar tijdens het vliegen is er al zoveel om op te letten.

groet
Peter
 
Back
Top