header tank issue

hallo mensen .
ik heb een balans probleem met mn heli. nou ja probleem , mn heli hoort een 300 gram ontvanger accu te hebben . ik heb een lipo gemonteerd , die weegt maar 110 gram . bovendien weegt de regulator 50 gram , en die ziet achterin de heli :[
mn heli hangt dus achterover , niet veel , maar wel te veel .
ik heb met gewicht getest , en het komt erop neer dat ik 120 a 150 gram nodig heb . en aangezien ik een megalichte heli heb , doet het pijn om er lood in te stoppen .
nu kwam ik op het heldere idee om een header erin te zetten . maar die moet dan voor de motor . de tank zit recht onder de rotor , de motor zit er stijf tegenaan , en daarvoor wil ik dan een header zetten .[ruimte genoeg , een mp met zo.n carbon frame ]
maar , de slangen wordern dan wel 15 cm lang ofzo . ik vraag me af of dit een probleem zou kunnen zijn , iemand hier ervaring mee ?

In principe moet dit niet uit maken.
Waar je wel op moet letten dat de header op dezelfde hoogte zit als de tank.
De lengte van de slangen maken dan niets meer uit volgens mij.

Ik ben het met Walter eens: dat maakt niet uit, bovendien stelt Jan dat zelf voor in de kleine MP-V50. Want ook in die heli heeft ie een zwaartepunt probleem:

MP_V50_2_g.jpg

dank je jongens
mooie bak francis , zo ga ik dat ook doen , is die mp van jou ? wat is dat voor header als ik vragen mag ?
baal er wel van , kan nl mn heli op 4300 nogwat gram krijgen , maar nu moet er dus een header in .
mvg ferry

Je kan je headertank niet gebruiken tijdens het vliegen, daarmee bedoel ik dat je daar ook uit kan gebruiken. Als dat wel gebeurt verandert je zwaartepunt tijdens het vliegen waardoor je nog steeds niet echt voordelen hebt. Met mijn fury was dit wel redelijk merkbaar, daar moet je het zwaartepunt op een halve tank afstellen.

eeh , laurens , ik vat hem niet ?
headertank zit toch altyd vol ? mn hoofttank zit in het midden en heeft geen invloed op de balans .

Sommige mensen vliegen hun hoofdtank leeg en daarna hun headertank.

Als je nou een headertank hebt en eigelijk niet de voordelen ervan hebt kan je misschien net zo goed lood gebruiken, eventueel wat minder in de precieze punt van je kap?

mooie bak francis , zo ga ik dat ook doen , is die mp van jou ? wat is dat voor header als ik vragen mag ?
mvg ferry

Hallo Ferry,

Deze is niet van mij. De foto komt rechtstreeks van de site van Jan. Ik heb er overigens wel een kleine MP met zowel het electro- als het brandstofmodul. De header zit standaard is in de kit van de MP-V-50.

Back