Beste Medeforummers,
Met helicopters zou ik graag 3d willen vliegen, maar dat kan ik bij lange na niet.
Ik probeer een beetje sport-stijl (loopings, rollen etc).
Lager = zuiniger
Uiteraard is een lager toerental gunstiger voor het totale energie verbruik. Dit zal resulteren in langere vliegtijden.
Maar lagere toerentalen betekent over het algemeen ook meer flex in je bladen. Dit geeft prachtige blade-farts geluiden, maar door het flexen kan je ook je staartbuis doormidden slaan. Boomstrike!!
Sneller = stabilere en meer respons
Ik probeer te achterhalen wat de recommended headspeeds zijn voor diverse sizes helicopters.
Dit voor 450, 500, 600 en 700 size.
Zijn er kenners hier die al een indicatie hebben welke headspeeds het best horen bij de diverse sizes?
Ik zal dan in de begin post de waarden aanvullen/corrigeren:
Ik heb vooralsnog de volgende gevonden
Size Rustig Sport 3D
450 2800 3000 x
500 1600 2000-2200 2400 en hoger
550 x x x
600 1600 2000 2200
Graag jullie input.
Met helicopters zou ik graag 3d willen vliegen, maar dat kan ik bij lange na niet.
Ik probeer een beetje sport-stijl (loopings, rollen etc).
Lager = zuiniger
Uiteraard is een lager toerental gunstiger voor het totale energie verbruik. Dit zal resulteren in langere vliegtijden.
Maar lagere toerentalen betekent over het algemeen ook meer flex in je bladen. Dit geeft prachtige blade-farts geluiden, maar door het flexen kan je ook je staartbuis doormidden slaan. Boomstrike!!
Sneller = stabilere en meer respons
Ik probeer te achterhalen wat de recommended headspeeds zijn voor diverse sizes helicopters.
Dit voor 450, 500, 600 en 700 size.
Zijn er kenners hier die al een indicatie hebben welke headspeeds het best horen bij de diverse sizes?
Ik zal dan in de begin post de waarden aanvullen/corrigeren:
Ik heb vooralsnog de volgende gevonden
Size Rustig Sport 3D
450 2800 3000 x
500 1600 2000-2200 2400 en hoger
550 x x x
600 1600 2000 2200
Graag jullie input.
Laatst bewerkt: