heat sealing iron kapot

• Topicstarter Topicstarter deeq
  • Startdatum Startdatum
D

deeq

Guest
strijk.jpg

Hij doet et plots niet meer :hammer: geen lampje geen warmte, niet in een ander stopkontact en ook niet na een uurtje wachten. Is pas een maand oud.
type nr = 604-1
iemand een idee? zekering of zo?
Alvast: thanx

Willem

Hoeveel cc is die? :P
Staat een beetje in't verkeerde forum :P

Als hij nog niet zo oud is kun je er mee terug naar de winkel / leverancier waar je hem gekocht hebt? Het is een veredelde soldeerbout met geïntegreerde temperatuur regeling.. Kan weinig aan stuk gaan. Als hij helemaal niks doet misschien een draadbreuk, anders misschien wat mis met de temperatuur regeling?

Als je hem bij een Nederlandse leverancier hebt gekocht is het een typisch geval van garantie (electrische apparaten hebben wettelijk 2 jaar garantie.......), tenzij je hem in het water gedoopt hebt, dan is het eigen schuld dikke bult ........

Ik heb pas eenzelfde folieboutje gerepareerd. Er was een weerstandje dat in serie met de voeding staat kapot(onderbroken). Als je vanuit de voeding meet staat de volle spanning over deze weerstand.

Misschien is er bij jouw boutje hetzelfde aan de hand.

Groeten

Geert

Het verwarmingselementje in het boutje bestaat doorgaans uit een printplaatje (epoxy)waar omheen hittedraad is gewikkeld. Dit betekent dus dat er scherpe bochten rondom de kanten van het printplaatje zitten. Het continu verhitten/afkoelen proces maakt dat opden duur ( binnen een maand is zeker niet normaal en kan zonder meer als een productiefout worden bestempeld ) draadbreuk optreedt. Ik weet wel dat er losse verhittingselementjes verkrijgbaar zijn. Dit dus vragen bij de winkel waar het boutje is gekocht. Ik heb al eens een dergelijke reparatie uitgevoerd op een van mijn boutjes in het verleden. Dit is in ieder geval goedkoper als een nieuwe kopen.

Ik heb ook hetzelde gehad als Geert. Bij mij was ook deze weerstand defect. Voor enkele eurocenten kan je het boutje weer repareren.

Maar ja, als ie nog maar 1 maand oud is, zou ik er toch mee terug naar de winkel gaan.

Grt.

Richard

Een kleine verbetering Paul. De warmtedraad is om een mica plaatje gewikkeld. Mica is een natuurproduct dat hitte bestendig is. Epoxy zou binnen een paar seconden in de fik staan.

Back