Heb de seawind van Kyosho op het oog: heb enkele vragen...

Hallo,

Ik ben nieuw in deze topic omdat ik tot heden alleen nog gevlogen heb (in mijn jeugd) en sinds de laatste jaren erg actief in de auto's (1:5 toerwagens en electro 1:10)

Toch wil ik nu een zeilboot kopen. Ten 1e om mee te zeilen, maar tevens een leuke decoratie in huis...

Ik heb de seawind van Kyosho op het oog. Nieuw is ie 289 euro (bij toemen modelbouw) en op marktplaats staat er 1 voor 250 euro te koop.

Mijn vragen zijn:

1. heeft deze boot goede zeileigenschappen en kan deze boot tegen een golfje (ook met hardere wind mee te zeilen?)
2. Is zo'n boot waterdicht in geval dat je in wat ruwer water vaart? (ik snap wel dat het geen duikboot is :D maar je begrijpt wat ik bedoel)
3. Wat heb je naast de boot nodig: 2 kanaals zender, 2 servo's en...... Ik begrijp dat op de zeil servo een speciale soort van hevel geplaatst moet worden?

Heb je verder iets nodig??

Alvast bedankt voor de antwoorden..

als je een beetje engels kunt lezen
klik even op deze link:link

een heleboel info over deze boot

en heb je al eens gekeken naar de saphir van graupner?
hier varen er verspreid over nederland al aardig wat van.
hebben ook een eigen forum:saphir forum

groeten johan

Hendrik, welkom in het 'natte hoekje'.
De Seawind is een prima schip. Zeer zeewaardig, snel, wendbaar en mooi. Ik heb de mijne nu al vijf jaar en vaar er vrijwel elke week mee.
Ze heeft twee minder goeie eigenschappen: de sluiting van het kajuitdeksel moet zéér nauwkeurig geschieden, anders lekt ze bij overkomend water daar, en de kielkast moet je met Vaseline vullen voordat je de kiel plaatst, anders lekt ze ook daar.
Als dat voor elkaar is, is het een prima boot die geen water maakt.
Je hoeft er niet persé een schootlier in te zetten (kan wel); ik heb er een forse servo in staan en die trekt de zeilen ook goed aan en is sneller dan een lier.