heb ik geluk [ fout fout fout pas op ]

heb lipo aan de regelaar en ontvanger laten ziten :evil:
2c 0,540 amp
zat nog 2 volt in
heb hem op de lader gezet op nihm laden,,,oplaten lopen tot 6,2 volt
toen op lipo laden gezet 0,1 amp laden
tot nog toe gaat het goed
zal i nog te gebruiken zijn :oops: :oops: :evil: :evil: :evil:

Of je geluk hebt zal je pas weten als de accu netjes geladen is en normaal werkt. Dan nog is de kans behoorlijk groot dat de capaciteit van de accu een heel eind achteruit is gegaan.
Hou de accu tijdens het laden goed in de gaten! Als hij dik gaat worden dan moet je direct stoppen en de accu voor de veiligheid maar achter op de stoep leggen. Hij zou in de fik KUNNEN vliegen. De kans dat het gebeurt is heel klein maar het KAN wel en dan wil je niet dat hij binnen op de tafel ligt.

Je hebt zeker geluk gehad.. uit het feit dat hij oploopt tot 6,2 volt, leid ik af dat het een meer-cellen pakket is. Als er dan nog maar 2v inzat, heb je enorm geluk gehad dat het nog werkt nu.

Let wel heel goed op bij het laden, inderdaad. Sowieso een lipo nooit onbeheerd laten laden.. 99 van de 100 keer zal het goed gaan, maar die 1ne keer...

weet niet of dit nog van enige waarde is
bij het laden als nihm cel liep het volage per seconden een tiende volt om hoog
en zo als ik eerder zij bij 6,2 v lader over gezet op lipo
nu zag de lader de lipo wel als 2c en dat er nog 2 volt in zat 1c
rob

Wat de lader ziet zegt nog niets over of de accu het helemaal overleeft heeft of niet. Dat zal je pas merken als je de accu weer gaat gebruiken (ontladen).
Weest wel zeer voorzichtig met het laden op de stand NiMH. Je kan dat beter nooit doen maar als je dat dan toch een keer doet BLIJF ER DAN ALTIJD BIJ! Wanneer de accu dan weer op de juiste spanning terug is gekomen koppel dan de accu los en schakel dan pas de lader over. Je kunt beter niet omschakelen terwijl de accu nog aangekoppeld is. De lader kan daarvan in de war raken en misschien rare dingen gaan doen.
Je moet hoe dan ook voorzichtig zijn en blijven met accu's en zeker LiPo's. Er gaan genoeg rampverhalen rond, de meeste daarvan zijn op z'n minst een beetje overdreven. Helaas is er wel degelijk een deel van waar en er zijn branden ontstaan door het verkeerd laden van LiPo's. Onachtzaamhied, onwetendheid en soms ook onvoorzichtigheid zijn daar de grootste oorzaken van.

Heb al een keer voorgehad: Met vliegtuigje gecrasht en de dag daarna ook pas terug gevonden. Lipo 3S1P 1700mAh zo leeg als maar mogelijk. Aan de lipolader gehangen, maar deze ging steeds in alarm. Ook eventjes aan de nimh lader gehangen en daarna opnieuw met de lipolader en het scheen opnieuw te lukken. Lipo heeft nog steeds dezelfde capaciteit als vroeger. Vlieg er nog steeds mee.

heb lipo in beker bewaard

zit nu kleur loos reuk loos sapje onder in beker
het is dus niet gelukt

pas dus op

wegdonderen, ik vertrouw kapotte lipos voor geen meter.

die ontbranden mij te snel en fikken te hard.

uithuis ermee.

hij is nu echt buiten
in een aluminium klm kist ,,,,,op slot
bedankt
en iedereen maar weer op scherp
groeten rob

nee hoor, die fikt niet zo snel hoor. Ik heb hier al vele weken enkele slechte/kapotte cellen buiten liggen en daar gebeurt niets mee. 2 cellen zijn bol geweest en weer tot normale proporties terug gekomen. Lekken of zo doen ze niet. Nu ligt er nog eentje buiten op een bordje in de kou, deze heeft rgen, hagel en sneeuw overleeft en is nog steeds niet lek of in de fik gevlogen. Hij is zelfs kortgesloten doordat ik hem verkeerd had neergelegd op een oud barbeque rooster.....

Maar, het opbergen in een gesloten ruimte is de slechtse optie die je kan bedenken. De druk moet weg kunnen als er iets gebeurt. Dus gewoon in een aardewerken bloempot met een zakje zand erop en klaar. Niks doorboren en in zoutwater leggen zoals hier ook al eens is geopperd, dat is vragen om problemen.

Back