Heb je een electrozwever die vliegt? Dan heb ik je nodig!

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
...voor het aanleggen van een database waarin een groot aantal mogelijke set-ups te vinden zal zijn.
Als je vliegt met een zwever met elektromotor kan ik (of eigenlijk: onze collega-elektrozwever-vlieger) jouw gegevens gebruiken, of het nu een goedkope, dure, hi-tech of juist zeer bescheiden is.
Enige voorwaarde is dat het wel een béétje moet vliegen. Als je zelf denkt: "zo zou ik het een volgende keer echt niet aanpakken" heeft het weinig zin.
Lees DIT draadje even voor de details. Reacties ook graag in dat topic, niet hier.

Alvast bedankt!

Multiplex Easyglider
spanwijdte:1800mm
Motor:typhoon 15/13
regelaar=zenza 25amp
prop=11*6 cam klapprop
accu=flightpower 2cells 1800mah
gewicht=nog onbekend :oops:

mvg sven

Dank. Maar als je even goed leest heb ik nog wat meer gegevens nodig om er wat mee te kunnen. Dus als je nog een beetje tijd hebt.......
Verdere bijdrages graag in het genoemde draadje anders wordt het wel erg "cross-posting". En dat is het nu eigenlijk al (mods, bij voorbaat excuses als het storend is)

Een aantal mensen heeft zich over zijn verlegenheid heen gezet maar het loopt nog geen storm.
En Easygliders, Arcussen, Cularissen, enzovoort zijn er toch heel wat van volgens mij :D .

Om het je nog makkelijker te maken heb ik nu een kant en klaar formatje online staan wat je zó in kunt vullen. Zie de link in de startpost van dit draadje.

Wie durft.... :?:

PH_AJH zei:
...Als je zelf denkt: "zo zou ik het een volgende keer echt niet aanpakken" heeft het weinig zin.
Nou... het is toch voor anderen ook zinvol om te weten welke setups NIET werken?
Bart

LOL ja dat weer wel, maar de lijst zou wel erg lang worden als je alles wat níet werkt er ook nog in moet zetten. Als je op zoek bent naar een set-up voor je zwever volstaat het volgens mij een lijst te hebben van dingen die wél werken. Ik heb zeer arbitrair de grens getrokken bij kwalificatie C: "het vliegt, maar houdt niet over".
Maar als je wilt wil ik wel een (aparte) database aanleggen van setups die niet van de grond zijn gekomen hoor.... :D Er is echter, als ik de diverse forums nalees, weinig vraag naar set-ups die niet werken :roll: .

Nee, je hebt gelijk, categorie C is waarschijnlijk voldoende indicatie van de marge.

Hoewel... stel dat er, voor een bepaald model of soort toestel, geen C in de lijst zou staan, en je hebt zo'n toestel en je hebt toevallig een bepaalde set-up liggen... maar ook dat is misschien té zeldzaam...

Ik kan me erop verheugen de volgende keer dat ik iets samenstel, deze lijst te kunnen gebruiken. Voor mijn Yoda -nu in geraamtestadium- komt-ie te laat, hopen maar dat wat ik bijmekaar heb gezocht een beetje klopt...

Bart

Is wel precies de reden dat ik vooral ook mensen uitnodig te reageren als ze geen superdeluxe dure spierballen set-up gebruiken. Als het betaalbaar is en ook nog vliegt (categorie C) is dat een prima indicatie voor anderen.
Er staan nu een vrij groot aantal exoten in de lijst, ik zou heel graag meer van de gewone betaalbare kisten met betaalbare set-ups (waar er heel veel van rondvliegen) willen hebben.
Dus heren: weest niet verlegen! Uw bijdrage is waardevol!

Easyglider-Electric :
Typhoon 15-10 10x8 folder (10x6 is ook voldoende)
25A Ele regelaar
930 gram inc 2200mah 3Slipo.

Klimt 30 graden weg met gemak. En kan eventjes prophangen.

Ik vloog deze eerst met een Typhoon 6/3D en dat was te zwak, maar met een 1100mah 3S lipo wel meer als 100 gram lichter.

Frank.

Een WindStar (1800mm Span en 1Kg plus) ARF van een jaar of 6-7 geleden met PE rompje + balsa vleugels/roeren...

SP500 RACE met 1:2,8 vertraging op 7 cellen Sub-C's (6 kan ook nog) en een 10"x7" (AeroNaut) Klapprop....geeft maximale stijgsnelheid (die het kistje kan hebben) ........ regelaar 25A Schulze ...

Trekt ca 20A bij 7 cellen = ~150W (input) -> ~100W output ....

mooi, precies wat ik bedoel.
Maar...zoals eerder gevraagd graag reageren in het draadje dat daarvoor bestemd is. Kunnen jullie gelijk de ontbrekende gegeven even aanvullen :lol:

Zo, ik ben weer helemaal bij.
Nogmaals de oproep om gegevens. Alles wat vliegt is welkom. Sterker nog, er is een grote vraag naar gegevens van "gewone" toestellen en uitrustingen dus reageer in het daarvoor bestemde draadje, per PB of e-mail.
Bij voorbaat dank!

Back