heb meer info nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb meer info nodig ben bezig met een hydroplane ik heb en tekening die ik moet vergroten hij is op de tekening nu 60cm maar wil er een gaan bouwen van rond de 180cm a 190cm met twee zenoahs denk dat ik er wel een jaar of twee mee bezig ben maar waar kan ik hem laten vergroten

o sorry vergeet me voor te stellen ik ben dimitri en ben 21 jaar me hobby's zijn powerboats en marders en met honden bezig zijn

Leuk plan Dimitri, maar niet elke hydro kun je zomaar "verschalen". De hoek, breedte van de sponsons en de hoogte/breedte van de tunnel is heel kritisch. Is al meerdere malen geprobeerd met voor de bouwer, helaas, een negatief resultaat. Power-to-weight ratio is net zo. Beetje negatief, sorry maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Je zult je heel erg in de materie moeten verdiepen om tot een goed resultaat te komen.
Succes
Marc

ben er al ruim een jaar mee bezig op hem uit tedenken gewicht uitrekken ik maak alleen de spanten van triplex en de rest alu en balsa ga hem met een vriend van me bouwen anders rijzen de kosten de pan uit

Hier nog wat links van de deels mislukte 1:5 hydro
http://www.xtremercboats.com/phpBB/...rt=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=hydro
http://www.xtremercboats.com/phpBB/...rt=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=hydro
http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=907&highlight=hydro
Grootste probleem was het "op de sponsons" krijgen van de boot met voldoende vermogen, meer dan genoeg koppel en toch niet te zwaar. 2 motoren is zeker niet zo sterk als je denkt. Beter is om 1 motor toe te passen en daar de boot omheen te bouwen. Denk dat je dan rond de 1.30-1.40 uit kan komen. Dat zal waarschijnlijk beter lukken, handzamer zijn en minder kostbaar. Misschien heb je er wat aan. Succes

Je kunt idd niet zomaar iets "vergroten" surfaces en planes komen heel nauw kijken met grote snelheid!

mijn persoonlijk voorkeur is een boot niet langer dan 140 a 150... ivm logistiek. ( past overdwars op de achterbank van de auto :P

ik denk dat het maar een rigger word want die is wat makelijker denk ik en ga die dan vergroten en dan 180cm 0f 200cm is lichter om te bouwen als ik het goed heb uitgerekent
:lol: 8) :wink:

nou ik ben er uit heb iemand voor mij een goede pdf of een mooi plan van een rigger en wie heb er zin om in haarlem me te komen helpen want me andere vriend die me zou helpen is verhuist

ik heb wel wat tekeningen ..
zowel pdf als autocat..

ik zal ze binnen kort even opzoeken..

het kan even duren want heb momenteel geen internet.
zit nu met een aangepaste antenne op het netwerk van 1 van me buren te surfen.

greetz jaimy

oke al vast bedankt weet je ook waar ik ze kan vergroten na een maat van 1.80cm of 2.00cm en wat voor motor ik zat zelf te denken over twee 23cc zenoah ik hoor je wel

PM even jouw email adres, heb nog dwg bestand van een rigger. Maar waarom in godsnaam zo groot? Als je hard wilt gaan, bouw dan gewoon klein en zo licht mogelijk. Een twin rigger is alleen interessant als je met methanol motoren gaat varen.
Voor club info bij jouw in de buurt, Spaarnwoude is MBC de Branding

dit is me e.mail adres bonhoefer@hotmail.com
u wou weten waarom zo groot is voor mijn een uitdaging en als ie af is is ie unieke want niemand anders heb er dan een in die maat maar weet u meschien waar ik die motoren vandaan kan halen die u noemden maar zenoah zou toch ook kennen want ik hoorde dat je ze kon kopelen twee of drie op een rij toch

Uniek ja, en wel omdat het niet werkt. Hou de centen in je zak, bouw een simpel riggertje met een 3,5 cc automotortje en leer de begrippen en de setup van een dergelijk model. Zonder die basis kennis wordt het niks. Als je nu al niet weet waar je "die" motoren kunt kopen, weet je ook nog niet hoe je er mee om moet gaan. Mijn advies; begin bij het begin, om te kunnen rennen moet je eerst leren lopen...... maar da's al vaker geschreven. Succes met de tekening en info die ik gestuurd heb.

ik heb al heel wat boten gebouwt hoor zo als de {miss circus 1.8 is ook te koop } smit rotterdam londen hydromite zwarte zee smitnederland crackerbox en een kompleet {Merlotti V-romp van rond 1980 op nieuw op gebouwt is ook te koop } maar u hebt wel gelijk ik denk toch dat ie een maatje kleiner word wel hij gaat denk ik rond de 1.60cm worden is ook wat makerlijker mee nemen al vast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back