hebben julie veel kunnen thermieken dit seizoen?

hoi zweefliefhebbers
hoe was julie zweef seizoen?
ik zelf heb namelijk relatief weinig kunnen thermieken in de eerste mooiweer periode (rond koninginne dag) ben ik geopereerd aan een hernia.
toen ik weer goed ter been was was het weer dusdanig, dat er weinig van kwam.
kort voor de vakantie was het weer mooi weer, zo mooi zelfs dat de mussen bijna dood van het dak vielen :?
ik heb toen in de namiddag/avond uurtjes nog en paar mooie vluchten kunnen maken.
de rest van de vakantie regen en harde wind :?
hopen dat de nazomer lekker termiek opleverd (om de schade in te halen :lol:)

Dit jaar heb ik gelukkig vaker kunnen vliegen dan vorig jaar.
Ander veld zonder hoogtebeperking, vorig jaar juli hernia-klachten(na vliegvakantie in Oostenrijk ! ) en persoonlijke omstandigheden zijn ook verbeterd.

Dit jaar weer naar Fiss geweest, 2 weken, heerlijk vliegweer gehad. 's Avonds in het begin wat onweer en lichte regen, 2e week super mooi weer en in Nederland begon de warmte toen echt goed.
Anderhalve weeg geleden nog even aan het duin gehellingt met de X'Race op de woensdagavond.
Vorige week nog een zondagmiddag aan het lijntje starten met de Mini-Ellipse, toch nog twee leuke vluchten van 20 minuten gemaakt. Langzaam begon de lucht toen ook dicht te trekkken.

In het verleden volgde er vaak een mooie septembermaand op een natte augustus. Dat weet ik nog uit de tijd dat ik op het strand werkte, dat voelde ik namelijk in mijn portemonnee als de augustus niet goed.
De stralende septembermaand bracht dan wel weer wat gedl in het laatje voor mijn baas en ook voor mij, maar we hadden dan toch liever een goede(knaller) augustus gehad.

Dus zorg dat alles klaar staat voor als het weer weer wat stabieler wordt.

Hans.

ik vlieg nog niet heel lang, maar heb nu een easy star, en een amigo en het gaat heel goed. gister een mooie bel gevonden en geklommen tot ongeveer 175 meter. toen begon het te regen en en heeft iemand van de club me zelf nog naar huis gebracht, dat is egt aardig van die mensen.

mooi gevoel is dat he? dat je voor het eerst merkt wat thermiek is?
ik had de eerste keer ook zoiets van :hoe kan dat? hij gaat :roll: omhoog.!
prachtig gezicht
ik heb sins dit voorjaar een vario (2e hands gekocht) en dat is weer een ervaring opzich,geweldig gewoon

vanavond nog even een vlucht gemaakt mrt ren electrozwever
weinig thermiek kunnen vinden.
1 stevige bel was het resultaat van een vlucht van 23 minuten
er waren aan het eid van de middag nog stevige stapelwolken te zien, maar toen mn kist het luchtruim koos waren ze bijna allemaal weg :? en er kwam een soort sluier bewolking voor in de plaats
maar ja, nu maar hopen op een mooi nazomer.

voor mijn vakantie nog een keertje mijn vliegende vleugel van 1m60 met fietsbel een thermiekbel in gevlogen. Ging hard omhoog :D.

In de vakantie errug goed thermiek gevlogen, maarja, wat wil je :). Ik vloog voornamelijk als het wat te heftig werd om te paragliden, hehehe.

Back