Hecell 2/3A 1100 mAh Nimh

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
Als ik het zo bekijk lijkt het verdacht veel op de GP 1000Ma/Nimh's in een ander (paars) krimpkousje....
Volgens GP hebben deze een Typical capaciteit van 1080Ma/H dit wordt dan commercieel afgerond op 1100Ma/H

Deze cellen zijn in nederland te koop ja..rond de € 3,50 per cel

Vraag eens aan Powerpete (2bros Bussum).
Die had 1000mAh celen met een paars kousje. Doen het inderdaad erg goed in een 2 x sp280 (zelfde stroom als een sp400) en kunnen tot 10A.

Cellen kwamen van zo'n batterijen matcher, dus orginele naam even niet duidelijk. GP zou best eens kunnen.

De Paarse celletjes komen van de Race afdeling van graupner GM racing genaamd, dit zijn ook de uitvinders van het Pushen van cellen VIS Matchen genaamd (Volt,Increase,System) dus die weten wel wat ze in huis halen, tot nu toe geen klachten gehad over de cel, en uit eigen ervaring weet ik dat ze aardig tot 10 Amp. kunnen gaan............peet...........8)

@Peet

De motor trekt ongeveer 15 Ampere.
Ik heb gehoord dat de 700Ar ook erg goed zijn alleen weet ik niet of en waar ze nog te koop zijn.
Ik heb nieuwe 600AE liggen maar daar heb ik niets aan.
Gisterenavond 5 Ampere belast (met Infinity 2) en ze werden al bloedheet!!!
Hebben jullie bij 2 Brothers nog 700 AR liggen???
Bedankt alvast.

http://www.mamo-modelltechnik.com/slowflyz.htm
GP1000 cellen voor 3,-
Bij MAMO heb ik ook m'n KoKams besteld, binnen een week in huis en betalen met de creditcard. Verzenkosten 6 euro (bij het gewicht wat ik toen besteld, en da's niet veel met lipo's :) )
Bij MAMO pushen ze ook, weet niet of dat ook met GP1000 mogelijk is...
GP NiMh cellen zijn minimaal met 10C belastbaar.

Back