hecht gips aan polyester

• Topicstarter Topicstarter sven vlam
  • Startdatum Startdatum
S

sven vlam

Guest
hecht polyster aan gips en zo ja hoe kan ik dit voorkomen.
ik ben namelijk van plan om een polyester speed bootje uit een gipsen mal te maken.

De gips verzegelen met polyuretaanlak (G4) of parketvernis, zodanig dat hij niet meer poreus is. En dan behandelen met loswas (eventueel vloeibare boenwas) Je kunt ook ineens verschillende lagen boenwas gebruiken, ipv de polyuretaan. Je moet er van uitgaan dat de gipsmal kapot gaat bij het uithalen van het bootje, dus de stap met de PU-lak is toch niet belangrijk. Werken met een gipsmal gaat prima, ik heb het ook al gedaan.

maakt het nog wat uit welke parketvernislak je gebruikt heb namelijk ook nu een gipsmal staan en wil hem behandelen met lak voordat ik aan polyester begin.

ohhh dan moet ik een hoop potten gaan open rammen bij de gamma zullen ze blij mee zijn :D :D
Maar wat ik wilde weten is "welke is geschikt", ik hoorde rare verhalen dat bepaalde verfen een rare chemische reactie kunnen vormen met polyester.

M.V.G

Randy

Ik heb GLITSA ACRYL PARKETLAK gehaald deze is versterkt met polyuretaan en is op waterbasis kan dit worden gebruikt hiervoor.

Back