heckservo

Hi iedereen.

Even een ongelooflijk noob vraagje dat ik niet in de Faq vind....

Steek je bij een zoom400 de servo van de staartrotor in de ontvanger of in de gyro? De ene handleiding zegt het ene en de andere het andere...

Verder, is er iemand in de buurt van Meise die heli vliegt om eventueel wat raad te geven bij afstellen en zo?

Thanks.

:oops:

De servo stekker gaat in de male stekker van de gyro en de female stekker van de gyro gaat in de ontvanger.

Gr Hans

Controleer daarna of de werking van de gyro goed om corrigeert (zonder dat de motor draait) zwaai de staart een kant op, als het goed is moet de stand van de staartrotorbladen dit proberen tegen te werken. Werkt die mee ipv tegen dan moet je reverse op de gyro omzetten, indien deze optie niet op de gyro zit moet je de gyro op zijn kop monteren.

Als de staart tijdens het hoveren snel heen en weer slingert dan heb je te veel gain op je gyro ingesteld. Als de staart weg draait als je van pitch veranderd dan heb je te weinig gain ingesteld

Bedankt voor jullie antwoorden. Ga het zo proberen. Waarschijnlijk steekt hij straks in elkaar en morgen even héél voorzichtig proberen.

Ik zag dat ik al conische tandwielen in de staart heb. Ook lijkt het staartstuk verstevigd te zijn. Is dit dan een verbeterde versie? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Mocht er iemand uit de buurt van Meise (Brusel) zijn die mij wil helpen met instellen en zo...

Ben helemaal nieuw in de Heli-scène. Wel veel ervaring met auto's (electro en nitro)

Back