Heefd iemand ooit een logo16 om gebouwd naar 1 lipo accu?

Goedendag.
Ik zit al een tijdje me af te vragen of het mogelijk is om een logo16 om te bouwen naar 1 lipo accu.
En of er iemand is die dat al heeft gedaan.
Ik gebruik nu 2 lipo accu's in serie ieder aan 1 kant van de helie.
Maar ik zou graag 1 grote accu gebruiken en die dan zo als bij een tred 450 / 550 in het midden in de neus willen plaatsen zodat ik van het gebruik van 2 accu's per vlucht af ben.
BVD
Groeten Ronald

Ronald, wat je dan moet doen is het totale voltage berekenen van de twee accu's in serie. Dan kijken of je met het zelfde voltage een lipo kan vinden met dezelfde capaciteit. Deze kan je dan gebruiken.

Let er wel op dat je esc dit wel aan moet kunnen. Dit staat op de esc of beschreven in de handleiding. En kijk of je nog steeds het zwaartepunt goe kan houden als je een enkele lipo gaat gebruiken.

Succes

Ronald, wat je dan moet doen is het totale voltage berekenen van de twee accu's in serie. Dan kijken of je met het zelfde voltage een lipo kan vinden met dezelfde capaciteit. Deze kan je dan gebruiken.

Let er wel op dat je esc dit wel aan moet kunnen. Dit staat op de esc of beschreven in de handleiding. En kijk of je nog steeds het zwaartepunt goe kan houden als je een enkele lipo gaat gebruiken.

Succes

Bedankt voor de reactie.
Zeker handig te weten.
Maar ik zat meer te puzzelen met hoe ik dat brugje voor de lipo kan maken.
Als een ander dat al eens had gedaan met een logo16, warom het wiel weer uit vinden.

Groeten Ronald

Ben jij de Ronald die ik denk dat je bent?

Wat bedoel je met dat "brugje"?

Je heli is ontworpen om twee NiMH accu's aan weerszijden te dragen, en je RC zit voorin. Ik zie weinig andere mogelijkheden dan OF je accu voorin, maar al je RC naar de zijkanten te verhuizen (maar dan krijg je geheid balansproblemen) of alternatief hang je die ene accu midden onder de heli.
Krijg je een beetje een laag zwaartepunt van, maar (als je inderdaad bent wie ik denk dat je bent) dat zou met jouw vliegstijl geen problemen opleveren.

Groet, Bert

Ja berd :) ben degene die ook in de zaal vliegt :)
Waar ik aan dacht was het frame aan te passen zo als bij de Trex.
De regelaar hangt achterin.

Kan me je oplossing slecht voor de geest halen.
Plaats eens een foto, zou ik zeggen. En anders moet je effe wachten tot ik weer thuis ben.

Groet, Bert

Back