Heeft de KNVvL Modelvliegen nog wel bestaansrecht?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door GJVO, 8 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik lees net dat er al gesprekken worden gevoerd over de herziening van het luchtruim na 2023 met de KNVvL.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.550
    Locatie:
    Ede
    Ik en benieuwd, maar verwacht geen positief resultaat.
     
  3. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    ipv van het Duitse systeem van de omgekeerde piramides, waar voor iedereen wel wat ruimte is, zie ik in NL bij de commerciële bemande en defensie de cilinders en blokken groter worden.

    Dit doet me een een projectje denken, waar iedereen dacht inspraak te hebben.
    Nee ze mochten hun zegje doen en de beste voorstellen werden meegenomen in de uitvoering.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Duitsland is een sociaal democratie.
    Kleinere bedrijven en particulieren worden beschermd en ondersteund.
    Nederland is het omgekeerde, kleine bedrijven en particulieren worden uitgemolken en de grote bedrijven en overheid pakt de voordelen.

    Die gesprekken over het luchtruim brengen niks, dat weet ik nu al.
    De KNVvL zal daar met een man en een paardenkop zitten tegen een legertje adviseurs van de overheid.
    En over modelvliegen zal niet gesproken worden.
    Dat kan je vrij makkelijk platleggen, sportvliegtuigjes en dergelijke, daar zit wat meer geld achter, die mensen hebben wel wat kennisjes in de advocatuur denk ik zomaar.

    GJ
     
  5. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Dit zit me toch dwars.
    Ik zou dit kunnen lezen alsof ik hier voor leugenaar wordt gezet.
    Ik sta best open voor een interpretatie verschil en discussie over de gebeurtenissen, maar als het zo gezien wordt krijg ik toch de behoefte tot een rechtvaardiging.
    Als @brutus en @Emanuel dit allemaal menen te weten uit interne discussies bij de KNVvL of voorlichting door de KNVvL zelf, zegt mij dit weinig. (WC eend)
    Er is trouwens een opvallende consistentie in de opmerkingen, alsof aangeleerde stellingen kritiekloos geciteerd en geponeerd worden.
    Sinds 2015 neem ik deel aan het RPAS overleg totdat het overleg overging op video vergaderen, waar ik inderdaad geen talent voor heb.
    Ik werd getriggerd doordat de enige voorlichting over het overleg van de KNVvL kwam met mededelingen dat men zo zijn best deed maar helaas eigenlijk niets berijkte.
    Of er voor die tijd het thema, onderscheid tussen drones en modelvliegtuigen een rol heeft gespeeld kan ik niet bevestigen, hierna echter blijf ik bij mijn stelling.
    Ik weet niet of brutus zit te wachten op beschrijving hoe er, zeker met betrekking tot dit thema door de KNVvL met mijn inzet is omgesprongen.
    Ik weet wel dat ik een discussiestuk op dit thema heb ingebracht, maar de bespreking hiervan direct geblokkeerd is door, ja vult u maar in...
    Dat ambtenaren dan denken: de Koninklijke zegt het en dat komt ons het beste uit is begrijpelijk maar dat ik vanuit diezelfde Koninklijke toegevoegd krijg dat ik mij hierover niet mag beklagen maar dit maar moet wijten aan mijn gebrekkige vergaderskills vind ik niet in de haak.
    Ik heb overigens per conversatie nogal wat steunbetuigingen maar ook zeer gefrustreerde verhalen van mensen die in het verleden diep teleur gesteld zijn in de KMNVVL, maar daarnaast ook pogingen om mij belachelijk te maken, tja het blijft allemaal internet .
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2020
    Arnoud Snel vindt dit leuk.
  6. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Wat betreft het thema van dit draadje:
    Ik ben er van overtuigd dat we gebaat zijn met een krachtige organisatie die zoveel mogelijk alle aspecten van de modelvliegsport beheert.
    Echter, de huidige constructie, als onderdeel van de grote koepel KNVvL en een aantal, daarmee in verband te brengen weeffouten bij de afdeling modelvliegsport maken de huidige organisatie ineffectief.
    Het zich niet willen verantwoorden bij kritiek, het zich terugtrekken op het forum doet er geen goed aan.
    Het vasthouden van sommige bestuurders aan eenmaal ingenomen stellingen ten aanzien van bijvoorbeeld individuele leden, wildvliegen(merkwaardig genoeg dan weer niet voor watervliegen!?) niet aangesloten verenigingen en het negeren van deelgroepen doet er ook al geen goed aan.
    Dat laat onverlet de waardering voor het werk van veel, meestal vrijwilligers, de credits voor zaken die wel bereikt zijn.
    Echter alles opvatten als een aanval op de goede zaken en het negeren van de mindere aspecten is wel een aardige maar loze defensie.
    PLeidooien hier die gaan over de waarde van aangesloten zijn bij de KNVvL zijn eigenlijk pleidooien voor aangesloten zijn bij een goede organisatie en niet persee exclusief voor de KNVvL.
    Ik heb in dit hele proces van het Rpas overleg als bijproduct al wel suggesties tot herstructurering gedaan en wil nog steeds ideeen aandragen maar die hebben tot op heden niet tot veel constructief contact geleid.
    Het thema een modelvliegfederatie los van de KLNVvL speelt met tussenpozen al heel lang, heeft in 1960 al geleid tot enige herstructurering en het lozen van enige free loaders in het bestuur, maar ook later onder andere geleid tot de afscheiding van de Limburgse.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2020
    Hans V, GJVO, bdoets en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.550
    Locatie:
    Ede
    En heel eerlijk gezegd, heb ik meer vertrouwen in de Limburgse federatie.
     
  8. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ohja???? Vertel, want ik heb een andere mening daarover.
     
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    dankje, maar moet dat beperken, is erg vermoeiend. Zit hier meet 2 brillen op en de tekst op 200% op het scherm.
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Grotere monitor kopen Theo?
    Mijn ogen worden ook merkbaar slechter, door de medicijnen.
    Vroeger had ik perfect zicht, door de medicijnen is het in 2 jaar vreselijk achteruit gegaan.
    Lezen op de telefoon is niet te doen dus moet ik echt achter een monitor kruipen.

    Maar ik zat even te kijken, het is niet zo heel moeilijk om een belangenvereniging op te richten.
    Alleen moet je goede personen op de goede plek zien te krijgen.
    En de aard van de mens is nu eenmaal, zodra ze een beetje macht krijgen gaan ze rare dingen doen.
    Dan krijg je weer een soort apenrots.
    Met een vereniging alleen voor klassieke modelvliegers kan je wel al je aandacht richten op proberen dingen in een richting te duwen.
    Maar dan moet je wel alle modelvliegers hebben, dus ook de wildvliegers.
    Dan zijn we met misschien 8000 man ipv 4000 bij de KNVvL.
    Je kan dan via de clubs, of individueel een bijdrage vragen van misschien 10 euro per persoon, dan heb je wat kracht om juridische hulp in te schakelen.
    Tja.. en de wedstrijdklassen..
    Die moeten dan hun eigen boontjes doppen.
    Sponsoren zoeken, dat is in elke sport het geval.
    Dat heb ik ook gedaan in de begintijd van F5B en ook voor de Eurotour wedstrijd bij de Gooi en Eemlandse, dat heeft heel wat geld opgeleverd.
    En het is niet zo heel moeilijk, beetje lobbyen, eventueel bij de werkgever, lokale bouwmarkt, supermarkt.


    GJ
     
  11. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Of misschien bij één of andere aanbieder van een online cursus + examen die per jaar €500.000 verdient? :)
     
  12. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Zijn er eigenlijk tussentijds middels nieuwsbrieven van de KNVvL de leden op de hoogte gehouden over deze ontwikkelingen?
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Haha, ja...
    Ik ben er nog steeds niet achter hoe je nu instructeur kan worden voor deze cursus.
    Ik kan mensen hier voor 200 euro een weekend incl praktijkles en hotel met ontbijt aanbieden, en dan hou ik er nog geld aan over.

    En nee, ik hoor nooit iets van de KNVvL, ze geven 4 maal per jaar dat blaadje uit, dat is het enige dat ik ontvang.


    GJ
     
  14. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Sorry, lijkt misschien alsof ik enkel op jou reageer.

    Je maakt wederom een aantal beweringen die volledig niet bevestigd worden door enig cijfermateriaal. Moet je niet doen, is niet geloofwaardig. Heb in veel landen gewoond en gewerkt, en ik kan in ieder geval jou statements niet onderschrijven. Au contraire, in NL zijn er meer kleine ondernemers dan in welk ander land dan ook, en die hebben veel invloed in Nederland. Zie ook https://www.tijd.be/opinie/column/kleine-landen-hebben-grote-bedrijven-nodig/9734206.html ergens halverwege, waar ook Duitsland wordt besproken.

    Ook ga je er van uit van te voren te weten wat wel en niet werkt binnen de knvvl. Ook dat is niet erg geloofwaardig, en meer stemmingmakerij dan nuttig, ook al is het misschien je ervaring tot nu toe.

    Als je een draadje over knvvl start of volgt, moet je het over de knvvl hebben, en wat je aan de knvvl wil verbeteren. Het is en blijft een vereniging, dus heb je een statuut, en macht over het bestuur als lid.

    Beetje flauw om het over opheffen van de knvvl te beginnen. Dat kan nooit een correct doel zijn.

    Start een nieuw draadje waarin je volgers zoekt voor je eigen initiatief. Maak duidelijk waarom jij het beter kan dan de knvvl. Daar mag je rustig de knvvl noemen.

    Het aansturen op een hetze tegen knvvl creëert enkel negatieve energie.

    Creeer positieve energie door met ideeën te komen om de knvvl te verbeteren, of laat ze links liggen en doe iets op eigen kracht.

    Voorkomt een bittere smaak in de mond van velen, en straalt kracht in plaats van zwakte uit.

    Zomaar een idee hoor, doe er mee wat je wil.
     
  15. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Kun je dit onderbouwen? Ik ken geen enkele wedstrijdklasse die dergelijke budgetten heeft.

    Jij wel?
     
  16. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Eerst roepen dat het geld van de leden niet binnen de knvvl zelf wordt ingezet, en dan iemand profiteur noemen omdat die in de subcommisie electrozweef zit, omdat er daar blijkbaar wel financiële middelen worden ingezet voor de leden.

    Ik ben niet meer mee....
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.928
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dan hebben ze jouw e-mailadres niet, denk ik, want ik krijg vrij regelmatig e-mail nieuwsbrieven van ze...
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ze hebben wel degelijk mijn emailadres.
    En ik controleer ook elke dag mijn spam.
    Ik heb nog even een jaar terug gekeken en in een jaar tijd geen enkele nieuwsbrief, alleen een factuur en bevestiging opzegging lidmaadschap.

    Misschien sta ik op een zwarte lijst bij ze :rolleyes:

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2020
  19. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik las net jouw ervaringen in een ander topic, nog effe en zelfs de maan of mars is verboden terrein voor jou. :) :)
     
  20. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Misschien de wijze van communiceren die een rol speelt?

    Ik ben het niet eens met je stelling dat je je mening onderbouwt.

    Zou als ik moderator was het draadje gesloten hebben toen het over opheffen en opzeggen begon te gaan.

    Het moet gaan over wat er te verbeteren valt, binnen of buiten de knvvl.

    Iedere andere insteek is onethisch en wraakzuchtig.

    Ik laat het hier maar weer even bij.

    Have fun and just fly!
     
    Erik van Nes, Justus en Ariel vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina