Heeft de KNVvL Modelvliegen nog wel bestaansrecht?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door GJVO, 8 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hahaha, iemand heeft nog nooit tegen me gezegd, loop naar de maan.. dus dat weet ik nog niet.
    Maar normaal gesproken ben ik altijd overal hartelijk welkom.
    En ik heb ook altijd goed contact gehad met de oude KNVvL, wel altijd kritisch geweest maar daar is niets mis mee.
    Daar kan men van leren.
    In mijn manager tijd vroeg ik ook altijd mijn medewerkers gewoon uit te spreken wat ze van me vonden.
    Soms hadden ze gelijk, soms niet maar dan gaf ik mijn visie en dan was het uitgesproken.
    Zo heb ik het ooit geleerd van mijn oude baas, soms hadden we flinke ruzie maar 10 minuten later zaten we weer aan de koffie met gevulde koeken die hij dan voor ons gekocht had.
    Zo moet het, niet dat softe, gewoon zeggen wat je denkt en niet achter iemands rug om.
    Dus zeg ik ook wat ik vind over sommige religies, personen en landen.
    En dat waardeert de Turkse ambassade niet, tja, hun probleem.

    GJ
     
    wim eon vindt dit leuk.
  2. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    ?
     
  3. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Heeft de KNVvL Modelvliegen nog wel bestaansrecht? . Antwoord : Ja .

    Dankzij de KNVvL hebben wij in West Friesland nog steeds een modelvlieg veld wat zich bevind in een stilte gebied , was zonder de hulp van de KNVvL juristen anders nooit gelukt .
    Uiteraard is er altijd wat te verbeteren ( waar niet) , maar je kan beter de mensen oproepen wel lid te worden om zo een front te vormen en zo je plek te verdedigen en behouden .
    Probleem is dat de mensen zich niet meer individueel willen inzetten voor een vereniging , zodoende verdwijnen er steeds meer ., Komt door de IK maatschappij helaas .
    Nu met het veranderen van de EU regels mag je blij zijn dat er een KNVvl is , anders was/is het hele vlieggebeuren in NL zeker voorbij na 2023 .

    H:koud:
     
  4. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Heeft de KNVvL Modelvliegen nog wel bestaansrecht? Mijn antwoord : Tja?:confused:

    Heeft een federatie modelvliegtuigsport bestaansrecht; van harte: Ja!

    Zou die federatie al het positieve van de huidige afdeling KNVvL modelvliegsport moeten behouden, Ja,natuurlijk!

    Zou die federatie als afdeling onder de KNVvL moeten blijven resideren? Dan moet de verhouding tussen de KNVvL en de afdeling wel grondig herzien worden, ook financieel en er ook aan een grondige introspectie gedaan worden.

    Gebeurt er niets dan zie ik het somber in voor de legale en georganiseerde modelvliegsport in Nederland, of de Duitse federatie moet ons willen adopteren.
     
    Hans V, wim eon en GJVO vinden dit leuk.
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dan ook maar mijn mening, die jullie al bekend is.
    Eens met Peter.


    Heeft de KNVvL Modelvliegen nog wel bestaansrecht? Nee

    Heeft een federatie modelvliegtuigsport bestaansrecht; Ja graag zo snel mogelijk!

    Zou die federatie al het positieve van de huidige afdeling KNVvL modelvliegsport moeten behouden, Ja,natuurlijk!

    Zou die federatie als afdeling onder de KNVvL moeten blijven resideren?
    Dat gaat niet, daar zit een vastgeroeste club mensen, enige manier is dan een echte scheiding van 1:1 luchtvaart en modelvliegen.
    Bestuurlijk en financieel.
    Iets als een Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Modelluchtvaart.

    Gebeurt er niets dan zie ik het somber in voor de legale en georganiseerde modelvliegsport in Nederland.
    De duitsers zitten niet op koppige nederlanders te wachten, dan zie ik eerder iets met een samenwerking met de VML, de vlaamse modelvliegvereniging.
    Die hebben het redelijk goed georganiseerd.

    GJ
     
  6. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    Heeft de KNVvL Modelvliegen nog wel bestaansrecht? . Antwoord : Ja !

    En ik geloof ook meer in het positief ondersteunen en komen met ideeën, voorstellen en initiatieven, dan alleen(of toch wel voornamelijk) afzeiken en afkraken. Ben ik echt zat van. Ik gun iedereen de ruimte om eigen initiatieven te ontplooien om iets (positiefs) te bereiken.

    Blijven roepen wat er mankeert aan een ander, benoemen dat de ander beter kan verdwijnen heeft nog het meeste weg van natrappen. In ieder geval van alleen maar achterom kijken. Wat heeft dit draadje de TS opgeleverd. Wat wil GJ bereiken, wat is het doel? Is er iets nieuws?

    Kom met een voorstel hoe en wat en met wie je het beter gaat doen. Dan kunnen mensen kiezen en wordt er energie positief ingezet. Van negatieve energie/inzet verzuur je alleen (verder).
    Mijn positieve bijdrage aan de KNVvL bestaat uit het ondersteunen van indoorvliegen. Kon helaas dit jaar nog geen doorgang vinden. Was tot nu toe elke keer in Helsdingen een groot succes voor een grote groep recreatieve vliegers. Oh ja, georganiseerd (ism met MVC Woerden) en betaald door de KNVvL.

    Het draadje mag gerust open blijven. Blijkbaar voorziet het in een behoefte. Ik ga proberen me meer afzijdig te houden. Heb net nieuwe servo's ontvangen en ga van het weekend een nieuwe Disney in elkaar zetten.



    vlieg ze,
    Erik
     
    Cropduster, wvr, l shems en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Het is zeker een argument, want zelf een verzekering als club afsluiten gaat niet lukken voor het vliegrisico. Dit is trouwen geen parapludekking.
    Tevens zij instructeurs gedekt onder de verzekering van de KNVvl deze hebben geen dekking op hun avp.
    Niet KNVvL clubs steken hun kop in het zand als het om verzekeringen gaat.
    Lees het verhaal nog een keer goed door dan zal e.e.a. duidelijk worden.
     
    Cropduster vindt dit leuk.
  8. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Wederom, onderbouwing.

    Heb je het de Duitsers al gevraagd, en welk belang heeft een Duitse vereniging in Nederlandse leden?

    De Vlaamsche Modelvlieg Vereniging ziet samenwerking met Nederland zitten omdat jij het met hen wel ziet zitten? Heb je het hen al gevraagd?
    En wat hebben zij dan zo goed georganiseerd? En wat gaan ze voor jou doen dan?

    Ik kan je alvast vertellen dat het meeste lidmaatschapsgeld naar de gesponsorde piloten voor internationale wedstrijden gaat, evenals 50€ per club per door die club georganiseerde wedstrijd. Daar was jij toch zo op tegen?

    Enne, nen Belg heeft het niet zo op met die Hollanders. Ik kan dat wel onderbouwen. Woon er al effekens, en probeer een clubje in de lucht te houden. Details op aanvraag.

    By the way, er is geen enkele reden voor een buitenlandse vereniging om internationaal te gaan. Hoewel, als ik mijn buitenlandse tripkes betaald krijg ...

    Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat het idee van een vereniging is. Leden? Verkiezingen? Bestuur? Doelstelling? Vrijwilligers? Budget? Regelgeving?

    In een vereniging is samenwerken het model om gezamenlijke doelstellingen te bereiken. Die doelstellingen overschrijden de landsgrenzen niet in het geval van modelvliegen. Lastig om een Europese richtlijn aan te vechten, maar daar was geen nationale vereniging op voorbereid en de leden niet bereid voor te betalen (tripkes naar het buitenland, ik hoor de kritiek nu al komen: profiteurs!).

    Maar ja, iemand die manager is geweest, heeft natuurlijk alleen leren leiden.

    Kan je ook niks aan doen. Het is je vergeven dat kennis over samenwerken blijkbaar niet jou ding is...
     
    Ariel vindt dit leuk.
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee Onno,

    ik heb contacten met een paar clubs die geen KNVvL lid zijn.
    Die hebben allemaal een verzekering waarbij het bestuur niet hoofdelijk aansprakelijk is.
    En de DMFV heeft een verzekering ,die dekt wereldwijd prive vliegers en ook als instructeur.
    Ik heb deze verzekering zelf ook en als iemand crasht, die ik les op een club, dan is de leerling gedekt via mij.
    Sterker nog, als de leerling zijn model bij mij gaat claimen, dan ben ik ook gedekt.
    Dus je verhaal klopt niet.

    GJ
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wat wil Gert Jan, dat is GJ, bereiken?

    Ik wil even kijken wat de publieke opinie is na het falen van de KNVvL.
    Ik had meer reacties verwacht.
    Mijn conclusie is dat mensen die links of rechtsom baat bij de KNVvL hebben, door wedstrijden of meetings, voor de KNVvL zijn, ondanks hun falen en niet opkomen voor de modelvlieger.
    Er is een enorme scheiding tussen wel en niet KNVvL mensen.
    Ik wil dat KNVvL duidelijkheid schept in wat ze nu precies bespreken met de overheid over modelvliegen.
    Maar ook inzicht in de financiele stromen, want ook dat is vaag.
    Ik was van plan de KNVvL een mailtje te sturen met een link naar deze discussie en dan hopen dat er een reactie komt, waarvan ik eigenlijk zeker ben dat die niet komt.
    Want zelfs een normale vraag als.. kunt u mij de meest recente verzekeringspolis opsturen, want die ik kan downloaden is een paar jaar oud, wordt niet beantwoord.

    GJ
     
  11. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Doelstelling knvvl van hun website:

    'Het bevorderen van de modelvliegsport op het gebied van nationale en internationale wedstrijden.Het bevorderen van drone racen.'

    Ik bedoel maar. Je kunt mensen moelijk kwalijk nemen de doelstelling van hun eigen vereniging na te streven.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2020
  12. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Ben alvast geen knvvl lid, maar voel me wel met de leden en de doelstelling verbonden. Welke scheiding? Die jij probeert te creëren?

    Echt, een vereniging is een vereniging. Van de website:

    'Voorzitter commissie PR&Communicatie
    VACANT, Interesse in deze functie? Meldt je aan

    Voorzitter commissie Instructie en Veiligheid
    VACANT, Interesse in deze functie? Meldt je aan'


    Geen interesse, GJ?

    Zijn onderwerpen waar je hier op het forum nooit genoeg van krijgt.

    Echt, probeer eens positieve energie uit te stralen. Zouden mensen waarderen, en krijg je veel voor terug.
     
    blaauwen en Justus vinden dit leuk.
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik weet niet of de huidige stand van zaken een gebrek aan inzet van de knvvl is..
    of juist een overweldigende, niet te overtuigen muur aan de politieke kant.

    dit zou leuk zijn als de knvvl op dit forum zijn mening uit kon spreken, maar dit is door de jaren heen weg getrold.

    Kijk ff naar andere gebieden.
    de boeren. hebben het land al zo vaak stil gelegd. hebben feitelijk nog maar extreem weinig.
    de bouwers (met alle vertakkingen en wat er verder onder die extreem grote groep zit). ook landelijk nieuws. die hebben letterlijk niets. en maar klagen dat er te weinig huizen worden gebouwd. goh, wat gek.
    de bouwers en boeren hebben een overkoepelend probleem:stikstof.
    men heeft gewoon de europesche regelgeving doorgezet, maar dan zo strak mogelijk, geen grijs gebied.
    politiek dacht men overal te rooskleurig over, weinig risico's voor iedereen. groot gewin, top.
    punt bij paal pakt dat ff heel anders uit. wat men had kunnen weten, als men in het vakgebied even had rondgevraagd.
    nu is het eenmaal ingezet, en kun je niet meer terug. lapmiddelen is ook heel lastig, en kost veel te veel tijd.
    ik verwacht eigenlijk dat het in drone/modelvliegland hetzelfde gaat.. zoals eigenlijk bij de meeste dingen.
    tegen een stalen deur is best te praten, maar weinig kans dat ie op die manier opzij gaat.
    misschien krijg je er een deukje in...
     
    Helikapoter, serge pot en Cnn vinden dit leuk.
  14. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Ik heb het over Nederland en niet over Duitsland.
    Mijn verhaal klopt wel.
    Ik doe al zo'n 35 jaar in verzekeringen en weet dus waar ik over praat.
    Overigens een verzekering regelt niet of je (hoofdelijk) aansprakelijk bent.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Onno, ik heb het ook over Nederland.
    De DMFV dekt wereldwijd, dus ook Nederland.
    En de niet KNVvL clubs waar ik over praat, die een verzekering voor de club hebben, zitten ook in Nederland.

    GJ
     
  16. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Je verhaal klopt niet.
    Maar ik hou er over op het is telkens hetzelfde verhaal hierop het forum.
     
  17. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Ik heb een mening, maar sta altijd open voor weerwoord.
     
  18. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Zeg dan niks, nu doe je net alsof je het weet maar zeg lekker niks. over positieve bijdrage gesproken.
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mijn verhaal klopt wel.
    Hoe kan het anders dat er clubs zijn die die verzekering hebben?
    Dat moet ook wel want anders gaat niemand in het bestuur zitten als je hoofdelijk aansprakelijk gesteld kan worden.
    Ales is te verzekeren, een vriendin van me is actrice, die wilde haar stem verzekeren.
    Dat kan.
    Al wil ik mijn linkerteennagel verzekeren, dat kan.
    Als je 35 jaar in verzekeringen zit wil dat niet zeggen dat je alles weet, misschien heb je connecties met de verkeerde verzekeringsmaatschappijen?
    En de DMFV zegt, in haar voorwaarden, dat als ik als instructeur iemand les geef op een club, dat ik dan gedekt ben als de leerling schade aanricht.
    Dus ook daar is niets tegenin te brengen.
    De dekking is wereldwijd, of in het minste geval europees, ook daar is niets tegenin te brengen.
    Even gezocht...
    https://www.centraalbeheer.nl/zakelijk/bedrijfsverzekeringen/vereniging-stichting-verzekering
    Ook nog even mijn oude verzekeringskantoor in Amsterdam gebeld of zo'n verzekering af te sluiten is en het bestuur dan niet aansprakelijk gesteld kan worden.
    Geen probleem.
    Premie varieert, volgens hem moet je rond de 450-500 euro per jaar rekenen.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2020
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik zou graag een lichaamsdeel dat ik een bijzonder warm hart toedraag willen verzekeren. Zou dat kunnen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina