heeft een gyro nut

heey ik ben dus bezig met dlg vliegtuigen alleen kheb zoveel van die modelbouw bende dat me ma aan het dreigen is alles bij het vuil te gooien
nu heb ik een eco-picollo heli met gyro nu d8 ik als ik die gyro nou neem en inbouw voor een dlg vliegtuigje
zou dat nut hebben en zou het uberhaubt gaan

mischien dat dit al behandeld is maar ken er niks over vinden met het beroemde search knopje

Hallo en welkom in de DLG wereld. Zover ik weet zijn gyro's in DLG verboden in europa. Althans tijdens wedstrijden.
Ik denk dat de gyro weinig extra's geeft bij de start en slechts tot een geringe extra starthoogte zal leiden.

Hier en daar had ik eens gelezen dat Gyro's vooral je werpfouten corrigeren...
Lijkt me beter om die juist wel te zien, dan kom je uiteindelijk hoger.

Hi,

Vlgs. onze vrienden uit de US off A kan een goed afgestelde gyro ,op je kielvlak om de draaiing van je kist om de top-as te dempen,
een kleine 3-5 meter (10 ft) aan extra hoogte opleveren...............................
Lijkt me leuk om mee te experimenteren maar wil je vliegen in wedstrijdverband, maaar of wat nog leuker is, wil je jouw vlieg/gooi prestaties vergelijken met de prestaties van anderen, is zo'n gyro niet toegestaan c.q "not done"..........

Arno

nou ik heb dus een zwevertje gebouwt van depron (toen kon ik de dlg vliegtuigen nog niet :oops: )
nu ik deze vliegtuigen zie lijkt me dit leuker
nou ken ik wel met een slow flyer vliegen (en een parasail maar dat is iets heel anders)
maar nu zie ik vliegtuigen zoals de apogee2 enzo met rolroeren dus d8 ik als die gyro nou nut heeft
qua corrigeren bij te ver over rollen (denk dat je dat zo noemd)
ken ik met rolroeren proberen anders blijf ik bij enkelt hoogte roer en richtings roer
wil graag meteen goed beginnen qua gewichts besparing lees hier nu al paar weken intensief
en heb me zinnen erop gezet :D

en hoe werkt dat met vleugels welk materiaal zouden jullie adviseren
depron is niet zo las ik al op het forum (al lijkt me dat wel erg leuk )
dus blijft er balsahout(massief) carbon of (zoals jullie noemen glas ) glasvezel over
en bespannen maja zie ik klein beetje tegenop denk ik

ik hoop dat ik niet meteen te veel vraag heb echt de laatste weken veel gelezen over vanalles
bijna elke topic echt leip deze manier van zweef vliegen :D
arno888 zei:
Hi,

Vlgs. onze vrienden uit de US off A kan een goed afgestelde gyro ,op je kielvlak om de draaiing van je kist om de top-as te dempen,
een kleine 3-5 meter (10 ft) aan extra hoogte opleveren...............................
Lijkt me leuk om mee te experimenteren maar wil je vliegen in wedstrijdverband, maaar of wat nog leuker is, wil je jouw vlieg/gooi prestaties vergelijken met de prestaties van anderen, is zo'n gyro niet toegestaan c.q "not done"..........

Arno

sorry in mijn enthousiastme niet eens antwoord gegeven :oops:
nee gewoon voor fun naja fun wil zo lang mogelijk zweven en goed erin te worden :lol:
lip zei:
nou ik heb dus een zwevertje gebouwt van depron (toen kon ik de dlg vliegtuigen nog niet :oops: )
nu ik deze vliegtuigen zie lijkt me dit leuker
nou ken ik wel met een slow flyer vliegen (en een parasail maar dat is iets heel anders)
maar nu zie ik vliegtuigen zoals de apogee2 enzo met rolroeren dus dacht ik als die gyro nou nut heeft
qua corrigeren bij te ver over rollen (denk dat je dat zo noemd)
ken ik met rolroeren proberen anders blijf ik bij enkelt hoogte roer en richtings roer
wil graag meteen goed beginnen qua gewichts besparing lees hier nu al paar weken intensief
en heb me zinnen erop gezet :D

en hoe werkt dat met vleugels welk materiaal zouden jullie adviseren
depron is niet zo las ik al op het forum (al lijkt me dat wel erg leuk )
dus blijft er balsahout(massief) carbon of (zoals jullie noemen glas ) glasvezel over
en bespannen maja zie ik klein beetje tegenop denk ik

ik hoop dat ik niet meteen te veel vraag heb echt de laatste weken veel gelezen over vanalles
bijna elke topic echt leip deze manier van zweef vliegen :D
arno888 zei:
Hi,

Arno
:oops: :lol: :lol:

Back