Heeft iemand ervaring met 1/16 auto's?

hallo
heeft hier iemand evaaring met dit soort auto;s?
yhst-14197398381157_2136_69265234

1/16 2.4Ghz Exceed RC BlueStorm Electric RTR Off Road Truggy Hyper Green
wat het lijkt mij wel wat voor mijn neefjes verjaardag (8 jaar oud)
maar ook voor mij zelf
gr joost

Ervaring, zoek naar :

Traxxas Mini E-Erevo (VXL) 1/16
Traxxas Mini Slash (VXL) 1/16
Traxxas Summit VXL 1/16
Traxxas Rally VXL 1/16

Ik prefereer Traxxas over Exceed Rc, ondanks het voor de handliggende prijsverschil.

Laatst bewerkt:
Het is vaak zo, je krijgt waar je voor betaald.
In dit geval zal het niet veel anders zijn.
Zijn er bv onderdelen voor te koop, makkelijk?

Voor je neefje van 8 is het een leuk begin, niet iedereen heeft traxxas centen, en als hij het niks vindt na een tijdje heb je er iig niet de wereld voor uitgegeven.

THERE IS A TROLL IN THE DUNGEON!

Okay guys, point made volgens mij kunnen we het semi trollen wel ff stoppen voor iedereen emo word...

(so what dat ik harry potter quote heb de eerste 2 laasts weer gekeken)

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog steeds op zoek naar tips en advies ga ik dit topic maar "bevuilen''.Ik ben er iig uit dat ik het 1:16 model voor mij als ultieme beginneling (ook qua technische sleutelkennis) een mooi maatje vind.Nu heb ik een aantal modellen op het oog :
Losi Brushless Mini Short Course Truck RTR AB0208I
E REVO TRAXXAS BRUSHLESS VXL MONSTERTRUCK 1/16 RTR 7108 - eBay Traxxas, Monster Trucks, Autos, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 06-dec-10 13:32:08 CET)
Traxxas 297105 E-Revo 4WD Titan 380 Brushed 1:16 -- Neu - eBay Traxxas, Monster Trucks, Autos, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 05-jan-11 04:03:45 CET)
Ik zou zeggen kom maar op met jullie suggesties en tips en ook dan graag onderbouwen waarom je kiest voor dat model.
Alvast bedankt voor de tips!

Om te beginnen met rijden zou je de mini erevo vxl (merv) kunnen nemen.

Uit de ervaringen met de merv in dit forum lees ik veel fun, stabiel, stevig, genoeg bodem vrijheid om te rijden, onderdelen makkelijk verkrijgbaar en dat zijn de zaken die volgens mij belangrijk zijn.

In het mini revo topic kun je heeeeeel veel meer informatie halen dan de redenen die ik je gaf.

Heb je één van de auto's wel in het "echt" gezien, dat is ook wel handig.

Succes met de keuze.

Laatst bewerkt:
Ook handig, koop een merv, blijft zijn centen wel waard. Vind je het leuk, dan koop je later zijn grote broer en heb je al ervaringen met het model!

Waarom Traxxas? Omdat die als doelsteling hebben om zo uit de doos de snelste auto te bouwen die er te koop is, en dat wil je als je 16 bent...

O ja, mijn zoon is ook 8 maar brushless gaat voor die mannen wel heel hard. Ze kunnen het wel maar met die snelheid gaat er toch wel vaak iets kapot. Koop dan een brushed Bandit of rustige, zijn niet heel veel groter. Succes.

Back