Hallo Marcel666
Ik heb aantal jaren terug de jetjoe jj1400 gekocht ,en je kan hem ook nog zien op m,n draadje ,hallo mede turbine bouwers,
Ik kan je vertellen dat de jj1200 verschrikkelijk slecht was ,dat was die turbine die je bij pollack voor 600 euro kon kopen ,en mischien nog.
Dan over de jj1400 .
Ik heb hem via een importeur uit Australie gekocht.
Kompleet met ecu ,alles er op en er aan ,was de motor 1200 euro.
Zonder verbouwen had ik de motor nooit fatsoenlijk aan de gang kunnen krijgen .
Terug gemaild naar Jetjoe ,maar geen resultaat , kreeg gewoon niets terug.
Toen ben ik gaan zoeken op het rc universe forum , en daar kwam ik heel veel negatieve dingen tegen over deze motor .
Waar zullen we eens beginnen ,
De sticks niet van inconel maar rvs ,die waren naar drie keer starten kompleet verbrand.
Een heel slecht turbine wiel ,echt slecht, stond bij 450 graden egt al vuurrood.
Ik heb dit via Wren uitgedokterd ,en wat blijkt ,dat voor het inconel een echt turbine blad gebruikt werd , wat afgekeurd was, en dat goten zij opnieuw.
Heel slechte giet kwaliteit ,en ook absoluut niet sterk.
Ik heb er twee keer mee gedraaid ,en toen basta, stoppen er mee.
Ik had een speling rond het turbine wiel van ongeveer 3 tiende ,en nog raakte het turbine wiel bij het gas geven.
Dan de verbrandings kamer ,ook een drama ,geen goede sticks , en de inspuitleiding heel slecht gemaakt.
6 van de 12 naaldje zaten dicht.
Jetjoe beweerde namelijk dat je goed kon smeren met 2 takt olie ,waardeloos ,vandaar dat al die naaldje dicht zaten ,want je draait met mengsmering ,dus die troep komt ook in je motor.
Maar we zijn er nog niet , via via kwam ik er achter dat de compressor imitatie was.
En voor het uitbalanceren deden zij gaatjes boren aan de voor kant van de compressor , en dan deden ze daar lood in , ik heb het wieltje hier nog liggen.
Het was een vreselijk slechte kwaliteit.
Ik raakte het wieltje een keer per ongeluk bij het opstarten ,met de electrostarter , en van het wieltje braken gelijk twee stukken schoep af.
Dit was ongeveer bij 23000 toeren , dat moet dat wieltje makkelijk overleven ,maar niet dus.
Ik heb de motor uiteindelijk voor 2200 euro weer goed gekregen ,want wat ik je ook nog niet verteld had ,was dat de ecu kapot was.
Via wren heb ik er redelijk goed koop een nieuwe brandkamer in gezet een nieuwe compressor ,inspuitleiding ,ngv ,want die is ook niet goed , had veel te veel doorkijk.
En een turbine wiel plus compleet autostart ecu.
Dat was dus het verhaal jj1400.
Ik had het serie nummer nog ,en dat was iets met een 6 aan het begin ,en je kan precies lezen op het rc universe forum dat ze pas bij nummer 7 veel betere motoren gingen bouwen ,hele andere kwaliteit, ze moesten ook wel want er was zoveel commentaar ,dat het niet goed ging met JJ.
Ik weet ook dat als je er nu een motor koopt ,en dan moet je dus de jj1200 niet nemen ,want die is nog steeds slecht, daarom is ie ook zo goedkoop.
Maar als je de jj1400 auto neemt ,of de nieuwe jj1800 dan betaal je al bijna net zoveel als een andere fabrieks motor van zijn grote, en de kwaliteit is nu een stuk naar boven gegaan.
Ik heb de jj1400 verkocht ,en de nieuwe eigenaar heeft er nu een na verbrander achter ,en de motor loopt werkelijk als een zonnetje.
Zonder de veranderingen ,was het nog steeds niets geweest.
Nog even een foto van de jj1400 kompleet verbouwd.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt , ik weet dat de kwaliteit nu een stuk beter is ,maar of ze qua kwaliteit tegen een Wren of jetcat aankunnen ,dat durf ik niet te zeggen .
Groetjes,
Martin.