heeft iemand ervaring opgedaan met jetjoe een turbine

• Topicstarter Topicstarter marcel666
  • Startdatum Startdatum
M

marcel666

Guest
ik kwam toevallig op de site van jetjoe er stonden een paar mooie turbine's bij
ik ken het merk alleen niet.
kan iemand mij vertelen of deze turbine's goed zijn?

Voer even "Jetjoe" in bij de zoekfunctie, lees en huiver...
Typisch voorbeeld van "you get what you pay for" en "goedkoop is duurkoop"

Vraag dat maar eens aan Sandor, hij gebruikt die motor nu ook al een tijdje als prespapier. Als aandrijving van een modelvliegtuig schijnbaar niet echt geschikt of je moet hem helemaal nabewerken..........

Maar het rare is dat je er in Duitsland en de US wel aardige dingen over hoort.
Dealer in de buurt:

Modellbau Pollack, Ansbach - Benkendorffstr. 38, 91522 Ansbach, Tel (0981) 14224

En geeft ook gewoon garantie.
Ik heb zo'n ding zien lopen en niets vreemds geconstateerd.
Maar op het moment kan je voor iets meer een Jetcat P80 kopen, dat is een betere keus.

tekst van Pollack:

Seit Oktober 2005 sind alle von uns ausgelieferte Turbinen hier in Deutschland bei unserem Service Turbo-Doc 3 – 5 mal Probe gelaufen und das BabyJoe 60N V2 Plusset wird incl. montiertem Starter, Temperaturfühler, Gas und Kerosinleitungen incl. Kerosinfilter ausgeliefert. Die ECU ist mit den richtigen Parametern eingestellt, sowie auf das Triebwerk, Starter und Kerosinpumpe abgeglichen. Somit erhalten Sie ein Einbaufertiges Set (bis auf das Einlernen Ihrer Fernsteuerung) an das Sie nur noch Gas und Kerosin sowie Ihren Turbinenakku anschließen müssen, die ECU an den Empfänger anstecken und schon können Sie von Ihren Sender aus den Startvorgang einleiten.

Grts Gert-Jan

Hallo Marcel666

Ik heb aantal jaren terug de jetjoe jj1400 gekocht ,en je kan hem ook nog zien op m,n draadje ,hallo mede turbine bouwers,

Ik kan je vertellen dat de jj1200 verschrikkelijk slecht was ,dat was die turbine die je bij pollack voor 600 euro kon kopen ,en mischien nog.

Dan over de jj1400 .

Ik heb hem via een importeur uit Australie gekocht.

Kompleet met ecu ,alles er op en er aan ,was de motor 1200 euro.

Zonder verbouwen had ik de motor nooit fatsoenlijk aan de gang kunnen krijgen .
Terug gemaild naar Jetjoe ,maar geen resultaat , kreeg gewoon niets terug.

Toen ben ik gaan zoeken op het rc universe forum , en daar kwam ik heel veel negatieve dingen tegen over deze motor .

Waar zullen we eens beginnen ,

De sticks niet van inconel maar rvs ,die waren naar drie keer starten kompleet verbrand.

Een heel slecht turbine wiel ,echt slecht, stond bij 450 graden egt al vuurrood.

Ik heb dit via Wren uitgedokterd ,en wat blijkt ,dat voor het inconel een echt turbine blad gebruikt werd , wat afgekeurd was, en dat goten zij opnieuw.

Heel slechte giet kwaliteit ,en ook absoluut niet sterk.

Ik heb er twee keer mee gedraaid ,en toen basta, stoppen er mee.
Ik had een speling rond het turbine wiel van ongeveer 3 tiende ,en nog raakte het turbine wiel bij het gas geven.

Dan de verbrandings kamer ,ook een drama ,geen goede sticks , en de inspuitleiding heel slecht gemaakt.
6 van de 12 naaldje zaten dicht.
Jetjoe beweerde namelijk dat je goed kon smeren met 2 takt olie ,waardeloos ,vandaar dat al die naaldje dicht zaten ,want je draait met mengsmering ,dus die troep komt ook in je motor.

Maar we zijn er nog niet , via via kwam ik er achter dat de compressor imitatie was.

En voor het uitbalanceren deden zij gaatjes boren aan de voor kant van de compressor , en dan deden ze daar lood in , ik heb het wieltje hier nog liggen.

Het was een vreselijk slechte kwaliteit.
Ik raakte het wieltje een keer per ongeluk bij het opstarten ,met de electrostarter , en van het wieltje braken gelijk twee stukken schoep af.
Dit was ongeveer bij 23000 toeren , dat moet dat wieltje makkelijk overleven ,maar niet dus.

Ik heb de motor uiteindelijk voor 2200 euro weer goed gekregen ,want wat ik je ook nog niet verteld had ,was dat de ecu kapot was.
Via wren heb ik er redelijk goed koop een nieuwe brandkamer in gezet een nieuwe compressor ,inspuitleiding ,ngv ,want die is ook niet goed , had veel te veel doorkijk.
En een turbine wiel plus compleet autostart ecu.

Dat was dus het verhaal jj1400.

Ik had het serie nummer nog ,en dat was iets met een 6 aan het begin ,en je kan precies lezen op het rc universe forum dat ze pas bij nummer 7 veel betere motoren gingen bouwen ,hele andere kwaliteit, ze moesten ook wel want er was zoveel commentaar ,dat het niet goed ging met JJ.

Ik weet ook dat als je er nu een motor koopt ,en dan moet je dus de jj1200 niet nemen ,want die is nog steeds slecht, daarom is ie ook zo goedkoop.
Maar als je de jj1400 auto neemt ,of de nieuwe jj1800 dan betaal je al bijna net zoveel als een andere fabrieks motor van zijn grote, en de kwaliteit is nu een stuk naar boven gegaan.

Ik heb de jj1400 verkocht ,en de nieuwe eigenaar heeft er nu een na verbrander achter ,en de motor loopt werkelijk als een zonnetje.
Zonder de veranderingen ,was het nog steeds niets geweest.

Nog even een foto van de jj1400 kompleet verbouwd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt , ik weet dat de kwaliteit nu een stuk beter is ,maar of ze qua kwaliteit tegen een Wren of jetcat aankunnen ,dat durf ik niet te zeggen .

new_turbine.jpg

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
jj1200

Hoi Martin klopt helemaal ,turbine is te koop voor 340dollar in changhai ,dan kun je natuurlijk niet verwachten dat je turbo een lang leven is gegund.
de tjt turbines draaien goed en kosten 1150. euro. en zijn bij topjet te koop.
dus nogmaals goedkoop is duurkoop.
gr Rene. Rmt

turbine bouwen

hoi rene,heb je ook een site adres voor me van topjet?

Als je even goed het forum doorkijkt zie je verschillende mensen die een turbine bouwen.
Verschillende links kun je vinden voor tekeningen,ook kun je natuurlijk naar een jetmeeting komen,daar zijn verschillende mensen die je verder kunnen helpen .Groetjes Rene.

@Marcel666

Gaat goed hier met je vraagje hiero ??? ook al is die zo minimaal

Micropuller en Theo geeft je een goede tip.

Frema geeft jou volledig uitleg, toppie van hem, die man weet veel en geeft ook een toppie antwoord.

Ger geeft een URL waar je wat aan hebt.

Ik vraag me af hoe jij nu denkt over het turbine gebeuren hier ????

Vriendelijke Groeten Jaap

Laatst bewerkt:
ik wil niet sarcastisch zijn maar waar haal jij die dan voor 340 dollar?

Hoi Martin klopt helemaal ,turbine is te koop voor 340dollar in changhai ,dan kun je natuurlijk niet verwachten dat je turbo een lang leven is gegund.
de tjt turbines draaien goed en kosten 1150. euro. en zijn bij topjet te koop.
dus nogmaals goedkoop is duurkoop.
gr Rene. Rmt

Mhhh, die prijs van de Top Jet Turbines schelen niet heel erg veel van bijvoorbeeld Jetcat.

Weet niet waar die 1150 vandaan komt maar een TJT 80 kost volgens de opgegeven site 1550 euries (kompleet dus niet alleen de turbine van 1350 euries), nog steeds wel wat minder dan een Jetcat.

Hoe verhoudt de werkelijke kwalitiet en prestaties zich tot het prijsverschil?

Jetjoe is echt minder maar zeeeer geschikt als knutsel turbine ;) Ze gaan wel vooruit in kwaliteit maar heeeeeel langzaam :(

Da`s zeker zo, maar velen willen niet knutselen aan hun turbine maar er mee vliegen :-)

Er zijn er ook die er probleemloos mee draaien natuurlijk, dat moet je niet vergeten. De levensduur is alleen vele malen korter, zeker in standaard setup. Er is alleen een hoop gezeur mee en daarom hoor je dat zoveel. En gezeur is wat je nu net niet wil met zo'n dure motor.

Back