Heeft iemand info/foto's van de U177 type IX

• Topicstarter Topicstarter Danny van Dijk
  • Startdatum Startdatum
Hi Danny,

Ik heb wel wat foto`s voor je liggen van het type IXC,iXD2 enz enz.
Ik heb ook wat foto`s liggen van de U-505.

groetjes,
Ron.

Hoi Danny,

het klopt wat je zegt dat de toren van Engel niet helemaal juist is.
Maar wat dacht je van deze toren?
IMG_0138.JPG

Leuk om te horen dat er nog een IX rondvaart! Heb je hier ook foto's van?

Douglas.

Varen is een groot woord. Ik heb 'm een paar dagen gekocht bij iemand die ermee stopte. De boot heeft lang geleden gevaren dus ik ben eerst bezig met onderhoud. Rubberslangetjes van de assen zijn vervangen (tijdelijk tot ik simmerringen heb) met normale bronzen bussen en graupner koppelingen. De verkoper was ook vergeten het dek onder de toren open te maken dus er bleef gegarandeert lucht achter onder het dek. Verder wat linkjes vervangen daar deze verteert waren of de lijm niet meer goed was (was stabelit express). Veel kleine dingen. Voor ik hem nu helemaal "schaal" ga maken, wil ik eerst eens varen met deze boot. Als ie net zo goed vaart als de Patrick Henry, ben ik al blij.

De standaard waar de boot op staat heb ik nagemaakt van de Engel-site. Ik vond die standaarden wel mooi, maar iets te duur.

De foto's:
IX_1.jpg

IX_2.jpg

Enne Ron, je hebt een PB-tje

grtz.

Danny

Hoi Danny,

Wat een overeenkomsten! Ik had ook de ''boot'' gekocht van iemand die ermee gestopt was. Alleen was de boot van mij in een nog slechter staat.
Je hebt dan meer werk in het achterstallig onderhoud, en ook nog met het repareren van die dingen die de vorige eigenaar onbewust niet echt goed heeft gemaakt. Ikzelf ben helemaal opnieuw begonnen! Maar zoals ik het kan zien heb jij nog veel werk.

Succes!

Hoi Danny,

Zelf heb ik ook een U177 gebouwd. Afgelopen winter hebben we zelfs een IX treffen georganiseerd. Als je hierop even zoekt binnen het forum zul je een draadje tegen komen.

Ik heb zelf ook een redelijke hoeveelheid foto's verzameld als je me een PB-tje stuurt met je adres zal ik ze op een CD zetten.

Belangrijk te weten is dat de U177 van Engell een z.g.n. type II toren heeft. Hiervan heb ik maar heel weinig plaatjes. Van de toren varianten I en IV zijn er legio afbeeldingen te vinden. De U505 (en ook de boot van Douglas) heeft een type IV toren.

Als je de U177 wilt detaillieren en je hebt er wat geld voor over zijn er van modelbrass prachtige foto-etch sets te krijgen. Mart en Ron zijn hier mee aan de gand. Ook hier is een draadje van op het forum.

Groetjes:

Mathijs.

Hoi Danny,

Geluk gewenst met je nieuwe aankoop, ik zag dat je een aantal dagen geleden ook al een bod had uitgebracht op een romp met beslag van een u 177 van engel.

Tja daar had ik zelf effe wat meer achteraan moeten zitten, maar helaas. :(

Maar ik zie dat je wat anders hebt gevonden en dat ziet er goed uit, al zit er nogal wat werk aan als je dit perfect in orde (lees schaal) wilt maken, maar met wat werk en wilskracht gaat je dat lukken.

Veel bouw en later vaar plezier gewenst. :D

Groeten,

Jan Huizenga.

Back