heeft iemand nog tips ?

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door super-race, 19 apr 2006.

  1. super-race

    super-race Guest

    hoi
    Ik las ergens in een topic dat die een waterraket wou maken. met een fles en kurk en ventiel.

    ik ben net wat bezig geweest en die raketten vindt ik echt leuk. Dus wou een standaard maken. Mischien heeft iemand een foto hoe ik die het best kan maken.

    Ik heb heb een vetiel in een kurk maar de fietsenpomp gaat steeds los heeft iemand daa ook nog tips voor. ?
     
  2. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Volgens mij moet je gewoon even zoeken, binnen 1 minuut heb je op dit forum zeker 3 draadjes vinden waarin het beschreven staat.

    Je moet even 2 dingen van elkaar onderscheiden:
    - lanceren met een kurk/ventiel
    - lanceren met een lanceerstandaard

    Als je wilt lanceren met een lanceerstandaard dan heb je geen kurk/ventiel meer nodig.
    Kijk eens hier: http://www.jive.nl/~tenkink/
    Of zoek met Google eens op: Waterraket of op Ian Clark Cable Tie Launcer.
    Je zult zien dat er heel veel informatie en ook bouwplannen te vinden zijn.

    Als je wilt lanceren met een kruk, moet je ook nog steeds een lanceerstaaf gebruiken. Dit kan heel simpel een staaf zijn die je in de grond steekt (een ronde houten stok, een vliegerstok of iets dergelijks).
    Je plakt aan de zijkant van je raket een klein buisje, waarmee je hem over de stok schuift.

    Een lanceerstaaf zorgt ervoor dat je raket niet kan omvallen en altijd recht omhoog gaat. Hierdoor kan de raket niet per ongeluk jou of een ander raken.

    Succes,
    Bas
     
  3. super-race

    super-race Guest

    hoi
    Die site had ik al gezien :D

    IK probeer het eerst een met een kurk.
    Dan kan ik altijd nog een keer kijk om zo standaard te maken.

    Je hebt wat andre tips gegeven waar ik wat aan heb. Bedankt.
     
  4. Sanderl

    Sanderl Guest

    Als ik jou was zou ik een standaard maken. ik vind deze veel betrouwbaarder, want als je hem goed maakt, kan je zelf beslissen wanneer de raket vertrekt, en met een kurk, is het afwachten totdat er genoeg druk is, en dat kan elk moment gebeuren.
     
  5. super-race

    super-race Guest

    Hoi
    Ik wou even zeggen.
    Dat mijn rkaet het nu goed doet.
    Hij gaat echt super hoog. Ik denk wel zo 4 keer hoge dan mijn huis.
    Met de kurk gaat het nu goed. OP mijn school hadden we een helemboel kurken. Dus kon ik een mooie uitzoeken :D
     
  6. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Leuk om te horen.
    Kun je ook wat foto´s laten zien van je raket?

    Heb je al een parachute systeem?

    Over 2 weken (zaterdag 13 mei) is de 1e DRRA lanceerdag van het seizoen 2006. Meer informatie zie de DRRA website onder Activiteiten.

    Groet,
    Bas
     

Deel Deze Pagina