heeft robbe een fout gemaakt

raf

Forum veteraan
hallo

heeft robbe inderdaad een fout gemaakt

de U-47 wordt als een VIIC voorgesteld maar
als je hier http://ubootwaffe.net/ops/boat.cgi?boat=47
dan zie je dat U-47 een B type was
en dan komt de toren die bij in de doos zit wel overeen met de romp
maar dan zijn er personen die rond varen met de verkeerde toren op hun VII
alleen van het toren type 1 vind je nergens goede foto's

je moet reeds tot U-56 gaan voor de boten overgaan in een C type

groetjes raf
 
hallo


het verschil in lengte tussen de beide boten was niet zo groot
hier de gegevens van een type B boot
Typverdrängung:
aufgetaucht: 753 t
getaucht: 857 t

Abmessungen:
Länge: 66.50 m
Breite: 6.20 m
Tiefgang: 4.74 m



Maschinenangaben:



Motorenanlage:
Diesel: 2 Motoren (versch. Fabrikate)
E-Maschinen: 2 Maschinen (versch. Fabrikate)

Höchstleistung:
aufgetaucht: 3200 PS
getaucht: 750 PS

Höchstgeschwindigkeit:
aufgetaucht: 17.90 Knoten
getaucht: 8 Knoten

max. Fahrstrecke:
aufgetaucht: 8700 sm bei 10 kn
3850 sm bei 17.20 kn
getaucht: 90 sm bei 4 kn

Kraftstoffvorrat:
Brennstoff: 108.30 t
Öl: -



Bewaffnung:



Torpedorohre:
Bug: 4 x 53.3 cm
Heck: 1 x 53.3 cm
Torpedos: 12 Stück an Bord

Geschütze:
Deckgeschütz: 1 x 8.8 cm L/45
Flugabwehr: 1 x 2 cm (später 2 x 2 cm, 1 x 3.7 cm)
hier de gegevens van een type C boot
Abmessungen:


Typverdrängung:
aufgetaucht: 761.29 t
getaucht: 864.69 t

Abmessungen:
Länge: 67.10 m
Breite: 6.18 m
Tiefgang: 4.74 m

Druckkörper:
Länge: 49.40 m
Durchmesser: 4.70 m
max. Dicke der Druckkörperplatten: 18.5 mm



Maschinenangaben:



Motorenanlage:
Diesel: 2 Motoren (GW/MAN)
E-Maschinen: 2 Maschinen (versch. Fabrikate)
Batterien: 2 x 62 Zellen AFA 33 MAL 800 W oder E mit 9160 Ah bei 20 stündiger Entladung.
Batteriegewicht: 61.996 t

Höchstleistung:
aufgetaucht: 3200 PS
getaucht: 750 PS

Höchstgeschwindigkeit:
aufgetaucht: 17.60 Knoten
getaucht: 7.60 Knoten

max. Fahrstrecke:
aufgetaucht: 8500/8550 sm bei 10 kn
3250/3450 sm bei 17 kn
getaucht: 80 sm bei 4 kn
120 sm bei 2 kn

Kraftstoffvorrat:
Im Druckkörper: 62.14 t
mit Tauchbunkern: 105.30 t
mit Tauch- und Regelbunkern: 113.47 t
mit zusätzlich gefüllten Torpedozellen 1 und 3: 121.50 t



Gewichte:



Schiffskörper ohne Ballast:
S I - Schiffbau: 268.31 t
S II - Schlosserei: 28.47 t
S III - Tischlerei: 3.81 t
S IV - Malerei: 4.09 t

Maschinenanlage:
M I - Hauptmaschinen: 169.04 t
M II - Hilfsmaschinen: 41.36 t
Wasser, Öl, Luft: 5.02 t

Sonstige:
Bewaffnung und Zuladung: 149.15 t
Indiensthaltungsreserve: 1.50 t
Schiffsgewicht ohne Ballast: 67.75 t
Wirksamer Ballast: 41.14 t
Schiffsgewicht bei kleiner Zuladung: 711.89 t
Schiffsgewicht bei großer Zuladung: 761.29 t



Bewaffnung:



Torpedorohre:
Bug: 4 x 53.3 cm
Heck: 1 x 53.3 cm
Torpedos: 14 Stück an Bord

Geschütze:
Deckgeschütz: 1 x 8.8 cm L/45
Flugabwehr: 1 x 2 cm (später 2 x 2 cm, 1 x 3.7 cm)

een c is dus eigenlijk 60 cm langer dan een type B
en een type C is een paar cm dunner dan een type B
er zijn nog andere verschillen maar die zijn zo op het oog niet snel optesporen
veel van de type B boten hebben later ook een type C toren gekregen
het is dus maar in welk tijdperk je de boot wil bouwen
na 1940 zijn er niet veel boten meer geweest die nog een type A /B toren hebben gehad
18-04-1940 zijn de eerste type C boten in productie genomen dus alle boten voor deze datum kunnen niet anders dan type A/B geweest zijn.
u-46 heeft nooit een type C toren gehad daar hij nooit lang genoeg in de droogdock is geweest om een andere toren te krijgen wel is er een kleine verandering gebeurt en heeft hij een kleine wintergarten gekregen
de uit/inlaten zijn nooit veranderd geworden

u-47 daarentegen heeft wel een modificatie ondergaan op de 6 maanden die hij in een droogdock heeft doorgebracht
u-46 is indienst gekomen in november 1938
U-47 is indienst gekomen op december 1938
U-46 is in mei 1945 mee afgezonken met een 400 andere boten
U-47 is in maart 1941 door de gealieerden vernietigd


er is nog heeeeel veel info te vinden alleen het zoeken tussen de rommel die er mee komt duurt uren voor je enige goede info vind

groetjes raf
 
Hallo Raf,
volgens mij heb je wat gemist.
Toen de VII C uit kwam was al algemeen bekend dat er niets klopte van de boot.
En bij de XXI was het ook zo dat er veel mis was.
En toch kocht iedereen deze modellen.
Jij was zelfs blij dat je nog zoveel kon veranderen aan de boot,ondanksdat ze nog best prijzig zijn hoor.
Voor dat geld mag je iets goeds verwachten.
Er staan meedere topics over deze boten waar jij zelf ook al in het verleden aangegeven hebt dat er dingen niet klopte.
En elk schip was anders gebouwt!
Dus??
 
hallo hein
terug uit verlof

met de robbe boten is inderdaad het een en ander niet juist maar het probleem dat er eigenlijk bestaat is dat er geen plan van het dek is van de toren
via een paar foto's heb ik het nu zover gekregen dat ik een duidelijk toren achterdek kan frezen
maar het voorste stukje blijft een raadsel
het zal niet veel verschillen van het C toren dek denk ik
maar zeker weten doe ik liever

ik wil dus de A toren op de VII zetten die bij de bouwdoos was (modificatie van de waterafwijzer)

en niet zoals zovelen de dream art toren er op zetten

groeten raf
 
Hoi Raf,
dan is dit geen probleem van Robbe, bovenop de problemen die ze al hebben.
Maar gewoon een voorkeur van jou om het mooier te maken.

Hein
 
hallo Hein

zo had ik het nog niet bekeken
tja zal dan wel aan mij liegen he hahahaha
maar nu hij dicht is en goed vaart gaat hij deze winter de droogdock in
het dek wordt vervangen en de klinknagels komen er op
plus hier en daar nog wat vloedgaten er bij die er eigenlijk horen te zitten

groeten raf
 
Back
Top