heftig schudden

• Topicstarter Topicstarter ejpsx
  • Startdatum Startdatum
E

ejpsx

Guest
Heb even een nieuw probleem met de x400!
gaat om het volgende.
zodra ik de heli van de grond af haal,staat de heli te schudden,dan is het ook echt de heli zelf!
het enige waar ik nog naar gekeken heb is de bladen,de paddels,bladspoor,toerental..alles is tot nu toe prima!
toch blijft de heli zelf schudden,is er iets wat ik over hoofd zie?
iemand toevallig ervaring mee?
Dit ben ik zelf nog niet tegen gekomen...wie helpt mij hier even uit :)
grtzz erik jan

staan de verstevigingen van uw tail naar de romp (2 zwarte staven) volledig vast?
Staat de hoofdas misschien krom?

Zie eerst de verstevigingen maar na, de hoofdas zou een optie kunnen zijn, maar betwijfel het

succes ;)

Sorry,dat was ik vergeten...
de hoofdas niet krom,en de versteviging naar tail staat vast!
Nu ben ik niet zo kapot meer van de x400(ark) als ik sommige detail zie vergeleken met de Trex hier!
maar goed,hij staat er toch maar weer hier,en vlieg graag met de x400!
alleen als die met zijn buik zo loopt te schudden is dat niet erg fijn vliegen zo!
is dus niet een probleem met de staart,die krijg ik niet van zijn plaats! :)
is echt de hele heli zelf die loopt te schudden!

kijk misschien even de heli eens volledig na, en let vooral op misschien enkele onderdelen die een beetje losser kunnen staan, maakt alles goed vast en kijk of er misschien ergens een beetje speling op staat?

heb je voor dit voorval een ongeluk gehad met de heli?

mvg Kev

Het schudden is niet 1 bepaalde kant op!
het is echt puur het schudden van de onderkant,bij laag toerental doet ie dat niet!
net nog even een zenuwachtige servo vervangen,deze deed erg vreemd bij een bepaalde belasting...blijkt het dus ook al niet te zijn!
alles nog nagekeken op de rotorkop,centrale as nog vervangen,maar blijkt allemaal niet veel uit te halen.

I ding is nu zeker!
Het moet de de rotorkop zitten!
net even de Trex se kop overgezet op de x400,deze is prima....
:S alleen nu nog even uitzoeken waar het precies kan zitten..

misschien een onderdeel dat een beetje speling heeft, een beetje bij een heli kan al enorm veel gevolgen hebben.. eigen ervaring

Waarschijnlijk heb je geen demping in de kop, dan krijg je dit namelijk.
Even de bladhouders eraf en kijken of alles op de juiste plaats zit.

Goed kijken of het bladhouder asje alleen op zijn plaats wordt gehouden door de rubberen O-ringen. Er mag geen contact zijn van metaal op metaal. Voor een goede demping moeten het asje en de daaraan bevestigde bladhouders een bepaalde bewegingsvrijheid in het rubber kunnen maken.

Maarten2 zei:
Goed kijken of het bladhouder asje alleen op zijn plaats wordt gehouden door de rubberen O-ringen. Er mag geen contact zijn van metaal op metaal. Voor een goede demping moeten het asje en de daaraan bevestigde bladhouders een bepaalde bewegingsvrijheid in het rubber kunnen maken.
\

Inderdaad,dit was dus het probleem!
Vriendelijk bedankt allemaal voor de medewerking voor dit probleem.
De heli is weer lekker rustig.

Back