profiel 12 % Vrij voorspelbaar met vleugelgeometry in combinatie met een dergelijk profiel. Een profiel (12%) met wat Philips-entry is meestal succesvol bij dit soort toestellen. Ik denk dat het een DAVIS betreft. Een sleephaakje erin en je bent voor minimum 20 a 30 minuten weg. Ik zeg wel minimum. Wat je ook zult merken dat hij zowel op lage dan op redelijke snelheid zal renderen. Je zult er zonder ongelukken vast en zeker nog veel plezier mee beleven. Mvg, Aurectar
Hallo Aurectar (is dat nou je echte naam?) Laten we dat maar hopen, ik ben er wel gelukkig mee in ieder geval. vliegt heel mooi en zakt niet door als je afvangt. Zondag maar eens echt mee vliegen Groet Terence
Neen dit is mijn echte naam niet. Forumleden die mij in het echt gezien hebben kunnen dit beamen. Mijn interesse gaat naar dit soort zwevers. Vandaar mijn belangstelling voor jouw draadje. Mvg, Aurectar
Zondag een dag met veel van dit soort zwevers. was pure interesse hoor de vraag naar je naam groet Terence
mooi dat hij zn re maiden weer gehad heeft terence gefeliciteert en wat vliegt hij schitterend ook ik had dat gewicht van jou kaldif zo niet verwacht:nooo: mijn b4 bingo gaat ook naar de 2600gr met bijna 400gr lood !! ook dat vind ik erg veel maar als ik zo jou kaldifje zie vliegen neemt dat bij mij toch n hoop ongerustheid weg
Het viel mij heel erg mee, heel rustig en mooi doorvliegen, niet onrustig zoals ik vroeger met een oude Carrera Asw 17 3 mtr. had. Terence
Hallo Rick, Leuk dat je de twee foto's onder elkaar zet Ik vind het leuk dat jullie me even willen helpen met raad en daad met lier en/of hoogtestarts, dit is voor mij 25 jaar geleden Komt samen zeker goed. tot zondag groet Terence
Hoogtestart Terence, Je hebt bij je handstarts kunnen ervaren dat je met een goede zwever te maken hebt. Wees voorzichtig met je hoogte-start experimenten. In jouw geval zou ik eerder opteren voor slepen. In de wetenschap dat je toestel 2600gr weegt moet je bij de hoogtestart de volgende aspecten in ogenschouw nemen. -Dikte van je kabel. -Sterkte van je sandow (rubberelastiek). -Windsterkte Ik heb in het verleden kunnen ervaren dat een kist van 2300gr heel anders reageert op een hoogtestart dan een Spirit van 1000gr. Een Spirit gaat als een raket moeiteloos de ruimte in terwijl een 2500gr-kist in de eerste fase soms wel eens nukken vertoont. Vandaar mijn bezorgdheid, begrijp je. Stel je maiden eventueel uit en bouw er een sleepkoppeling in. Het zou jammer zijn op de valreep de boel te verknoeien met elastiekstarten.. Hopelijk heb ik het mis voor. Mgv, Aurectar
Hallo Aurectar, Bedankt voor de tip, ik bekijk morgen eerst wel wat het weer doet en zie dan verder. Groet Terence
Ach, met de stevige wind morgen, en meerdere (verschillende) hoogstart elastieken zie ik het probleem niet zo. Gewoon gaan met de Kalif! Groeten Rick
De elektrische lier is nog fijner. Dan kun je stoppen zodra er iets mis dreigt te gaan. Een elastiek blijft gewoon GAAAAAAAN. Tot je enkel nog een hoogstarthaakje en een halve romp aan het elastiek hebt zitten
Ach, met de stevige wind morgen, en meerdere (verschillende) hoogstart elastieken zie ik het probleem niet zo. Gewoon gaan met de Kalif! Groeten Rick Rick en Arjan, Samen met al die vintage expertise komen we er wel uit denk ik, als het echt te gek is vliegen anderen waaschijnlijk ook niet. In ieder geval een gezellige dag van maken. tot morgen Terence
Er is in ieder geval keus genoeg om op sw fijntetstetetets manier de lucht in te gaan. De wind is hier gaan liggen, hopen dat die maar lekker in zijn bed blijft liggen, Tot Morgen Terence
Ik heb zondag besloten na diverse andere vluchten te hebben bekeken, om mijn eerste echte vlucht met dit niet ingevlogen model (helaas)uit te stellen. Heb wel een hele mooie en gezellige dag daar gehad, maar wacht even een dag met minder wind af. bedankt voor belangstelling groet Terence
Wijs besluit Inderdaad een wijs besluit. Het was dit wekend geen weer om je toestel te testen. In dit geval je nooit laten opjutten. Er komen nog interessantere dagen om de klus te klaren. Mgv, Aurectar