HEINKEL HE 42.

• Topicstarter Topicstarter helerik
  • Startdatum Startdatum
H

helerik

Guest
Hallo allemaal, :o

Van een helaas te vroeg gestorven modelvlieger heb ik een gedeeltelijk afgebouwde Heinkel H 42 gekregen. Echter zonder bouwbeschrijving, wel met een zeer summiere tekening. Inmiddels ben ik er achter dat dit vliegtuig naar alle warschijnlijkheid in 1972 beschreven heeft gestaan in het Duitse maandblad Modell. Het betreft een tweedekker, die ook als watervliegtuig gebruikt kan worden. :D
Wie kan mij verder helpen? Ik moet nog enkele zeer belangrijke dingen weten, zoals vooral de bevestiging van de twee vleugels en nog wat andere zaken. :lol:

Groetjes, Erik.

Hallo helerik,

Ik heb ook een Heinkel HE42 met tekening. :D
Welke spanwijdte is die van jou, misschien dezelfde schaal?
Laat maar even weten

Arjan

Hoi Arjan,

Bedankt voor het mailtje. De spanwijdte bedraagt bijna 1,90 meter voor de grootste vleugel. De andere is iets kleiner. Ik heb een tekening maar die is dan 1:4. Ik vermoed uit de FMT want dat staat op die tekening. De tekening heeft nummer 618 G. Ik be dus op zoek naar de bouwbeschrijving omdat ik enkele dingen vanaf de tekening niet begrijp. Ik woon in Eindhoven dus dat treft want ik zag dat jij in Budel woont. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring met dit vliegtuig.

Groetjes, Erik

Ik heb het even nagekeken.
Mijn HE42 komt ook uit de FMT nr 618
spanwijdte 1460 mm lengte 1045
Hij is dus een stukje kleiner
Ik heb hem zo van iemand gekocht die zij dat hij niet vliegt. :?:
Ik heb er mee gevlogen met een 8.5 irvine en inderdaad hij vliegt niet echt optimaal maar ik ben nog aan het experimentern met het zwaartepunt en de instelhoek.
Het probleem is nu dat hij bij volgas sterk stijgt en bij gas dicht bijna uit de lucht valt.
Je moet hem dus met kwart gas binnen vliegen.
Misschien zijn er nog anderen die ervaring hebben met het vliegen van dubbeldekkers???
Ik heb wel het idee dat het model redelijk schaal is en een schaalmodel schijnt meestal niet 100% goed te vliegen.

Hoi Arjan, :lol:

Ik begrijp dus dat het vliegtuig dat ik heb ongeveer ee 1/2 keer groter is.
Afbouwen ga ik hem in ieder geval. dat heb ik beloofd. Ik denk dat ik er een 15 of 20cc viertakt op zet. (dacht ik, als ik jouw mail lees) :?: Maar eerst moet ik mijn F4U Corsair afmaken. Als je nog goede tips hebt mbt. de ophanging van de bovenste vleugel houd ik mij aanbevolen.
In ieder geval bedankt voor het anwoorden.

Groetjes, Erik. :pc:

wel laat ik weet het maar is het ooit nog iets geworden met die he 42
ik heb er namelijk ook een liggen ter restauratie
hoor er graag iets over

Hoi,

Een clublid van mij wilde de Heinkel erg graag hebben en heeft hem nu in zijn bezit om af te bouwen. Ik zal hem vragen hoe dat het met de Heinkel is.

Groetjes, Erik.

oke erik
ik hoop snel iets te horen had je de he nog gevlogen met eventuwele veranderingen of dat toch niet
mocht dat wel zijn wat heb je verandert en hoe vloog hij toen

groetjes johnny

Hoi,

Ik laat het weten zodra ik iets van de Heinkel weet. Ik had hem dus niet zelf afgebouwd vanwege andere projecten en had hem aan een clublid gegeven. Dus ik kan ook niets over het vliegen zeggen.

Groetjes, Erik.

nu ik de tekening heb blijken er toch wel een paar fouten in te zitten
ik weet niet of dat expres gedaan is of gewoon fout
ik ga hem dus maar terug volgens tekenig restoreren en hopen dat het goed is

Back