Heisterkamp Scania R-Serie 6x4

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door bartdonker, 29 aug 2010.

  1. bartdonker

    bartdonker

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Westerhaar
    Hoi allemaal,

    na een paar maanden met hele andere dingen bezig te zijn geweest, heb ik de Scania vandaag weer uit de kast gehaald. Hier http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-truckers/108308-scania-r-serie-highline.html was ik in april en mei begonnen ,maar eigenlijk hoort het onder bouwbeschrijvingen thuis. De huidige stand is:

    [​IMG]

    Geen geweldige bouwsnelheid, maar het is nu toch een stukje meer dan alleen maar een chassis met assen. :)
    Wat betreft de uitvoering ben ik ook verder: het blijft een Highline, de Verkerk Scania-spiegels moeten er wel op komen. Wat de kleurstelling betreft zegt de titel al iets; het worden de "oude" Heisterkamp kleuren, dus het rood/wit/blauw:

    [​IMG]

    Wel moet ik nog iemand vinden die het model voor me wil spuiten: dat durf ik zelf niet aan... Jullie tips zijn natuurlijk zeer welkom!

    Groetjes, Bart
     
  2. Flinstonneke

    Flinstonneke

    Lid geworden:
    6 feb 2010
    Berichten:
    118
    Locatie:
    België, Laarne
    Dag Bart,

    IK ben benieuwd naar het einde, Heisterkamp zie ik veel rijden in Gent
    en dat zijn bij sommige chauffeurs mooi onderhouden, ik ben benieuwd naar het eindwerk.
    Veel geluk met het bouwen en met het zoeken naar een spuiter ;p
     
  3. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Hoi Bart,

    Nou mooi ideeen en veel bouw suc6 ben zelf ook een beginnen en durf het spuiten ook nog niet aan.
    Ben eigenlijk nog niet eens met de kleur stelling.
    Als je een spuiter weet hoor ik het graag.

    suc6 Boi
     
  4. jordi

    jordi

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    717
    Locatie:
    nieuwveen
    :eek:ntopic:

    rijklaar moet wel lukken denk ik! het chassis zit al helemaal in elkaar!!
    ook zie ik de servo's zitten, dus als je het op je gemakkie doet, rij je met een paar dagen!! :p

    rijden in oudega lijkt mij ook erg leuk, alleen voor mij is het wat aan de verre kant....

    als je de nieuwe heisterkamp kleuren gebruikt, ben je met een stickervel rood en blauw klaar! haha

    de oude kleurstelling vind ik mooier!
    succes met de bouw!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2010
  5. bartdonker

    bartdonker

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Westerhaar
    @ Yann, bij het kantoor in Gent ben ik al heel lang niet meer geweest. De laatste keer zal in de zomer van 2005 geweest zijn.

    @ Boi, eerst even rustig nadenken over welke kleuren je wilt. Kijk bijvoorbeeld eens op www.v8power.nl ( http://www.v8power.nl/bedrijvenlijst.php ), daar vindt je heel veel foto's van trucks. Misschien kun je daar ideeën opdoen?

    @ Jordi, het begint nu mooi op te schieten inderdaad. Naar Oudega is voor mij zo'n 120 km, maar mijn bazin moet dan geen andere plannen hebben... De oude HKP kleuren -zoals op bovenstaande foto die ik eens onderweg gemaakt heb- vind ik ook een stuk mooier, daarom mijn keuze ;)

    Groetjes, Bart
     
  6. bartdonker

    bartdonker

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Westerhaar
    Eventjes een plaatje van gisteravond: de wielen zitten eronder, de ESC, ontvanger en accu zijn geplaatst en alles lijkt te werken zoals het hoort. Nu nog "even" aan de zender wennen (lees: ermee leren te rijden ;)).

    [​IMG]

    Vandaag op de truckersdag in Coevorden geweest en genoeg inspiratie opgedaan om morgenvroeg met de cabine bezig te gaan. Wordt vervolgd :)

    Groetjes, Bart
     
  7. bartdonker

    bartdonker

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Westerhaar
    En "klaar" is 't ie, maar nog heel erg kaal:

    [​IMG]

    Geen antenne buiten de auto wegens 2,4 Ghz systeem. Straks wil ik buiten het dorp eens proberen hoe de ontvangst danwel hoe groot het bereik van de zender is. Wat is normaal voor een Spektrum DX5e met AR500 ontvanger?

    Groetjes, Bart
     
  8. bartdonker

    bartdonker

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Westerhaar
    Deze Scania staat wegens tijdgebrek nu te koop bij "vrachtwagens te koop/gevraagd"...

    Groetjes, Bart
     
  9. bartdonker

    bartdonker

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Westerhaar
    Geen succes gehad (lees: geen erg serieuze biedingen), dus nu ook maar op Marktplaats gezet. Voor diegenen die twijfelen: de truck is 100% OK.

    Hij gaat weg omdat ik er simpelweg geen tijd voor heb, er is een kleine op komst en daarnaast heb ik ook nog andere hobby's die veel tijd en geld kosten...

    Groetjes, Bart
     

Deel Deze Pagina