Helaas....

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door brutus, 3 jul 2019.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
  3. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    Als ik het bedrijf Axe motor Rossi srl opzoek vindt ik fallimento 31/05/2016, Hobbyking is omstreeks die tijd gestopt met ze te verkopen, mijn Italiaans is ook niet zo best maar daar heb ik geen woordenboek voor nodig.
    Misschien is er nog wat voorraad overgebleven, het lijkt er op of ze in ieder geval een goede voorraad gloeipluggen in het magazijn hadden.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat ze failliet waren wist ik niet... ik meende eerlijk gezegd, dat ze net als Webra, fijnmechanische nevenactiviteiten hadden waar ze mee door gingen.

    Doet er ook niet toe.
    Degene die die motoren binnen weet te hengelen is spekkoper, want het zijn simpelweg de RollsRoyces onder de motoren, kan OS in mijn optiek nog een hele dikke punt aan zuigen. Ik vlieg geen Methanol meer, maar anders....
     
  5. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    Er schijnt iemand te zijn die als een dolle gloeipluggen door vonkproppers vervangt en toen bleven ze natuurlijk met een onverkoopbare voorraad zitten. ;)
    Even verder zoekende zit in het Rossi pand nu REDS-racing, M.Rossi tuned dus dat zou best een doorstart kunnen zijn:

    https://www.reds-racing.com/

    Mario Rossi zit persoonlijk nog achter de Dremel:

     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat zal niet aan mij gelegen hebben, ik had drie Rossi's op vonken lopen... (wel met Methanol nog).
     
    ArthurP vindt dit leuk.
  7. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Denk niet dat dat een doorstart is.
    Oudere vent, blij dat hij klusjes mag doen wat bij hem een tweede natuur is...
    en vast leeggelopen op het zaken doen in Italië... cq Europa...
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2019
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Laatste nieuws is dat in ieder geval JustEngines nog één grote zending ASP onderdelen krijgt, maar Andrew wist al te vertellen dat daar helaas GEEN .46 piston/liner setjes meer bij zaten.... Wat er wél in die zending zit, weet ik nog niet, maar ik probeer de vinger aan de pols te houden, zodat ik waar toepasselijk en nodig, met vooruitziende blik kan bestellen....

    Ondertussen denk ik, dat de jacht op de laatst overgebleven .46 P/L setjes wereldwijd geopend is....
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dat vrees ik dan ook met grote vreeze. Gelukkig heb ik al een aantal motoren reeds kunnen redden.
    Had ik mijn naam maar eer aan gedaan... en al die bussen van HK opgekocht...
    Ook een 46 SF met een andere bus uit een LEO achtige kloon.
    Hebben ze ook niet meer bij HK.
    Dat is dan ook direct de beste OS 46 SF die ik heb met een knoepert van een compressie...
    naast nog een nieuwe zuigerveer afgeveerde zuiger :cool::D
    Bzzzzz....
    Ik kan nog een 10cc setje gebruiken... als reserve voor een Magnum... naja...
    Groet Bas

    PS: beetje uit te houden op die boot?
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Voor hetzelfde geld komen die nog wel... Andrew noemde specifiek de .46 set (hij noemde dat zelfs "since they are a big item") maar hij zei NIET, dat er helemaal geen zuigers of cylinders meer bij zaten. Hij had het zelfs over een "large shipment", en het lijkt me zo dat hij daar niet 1000 setjes koppakkingen mee bedoelde... Te meer omdat ze altijd adverteerden met "fully stocked on spares", ga ik er vanuit dat hij toch wel zo veel mogelijk verschillende onderdelen heeft laten komen.

    Ja hoor, voor zolang het duurt, prima te doen.
     
  12. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    787
    Locatie:
    Maarssen

    Aan hele andere motoren sleutelen..... mooi man.
    Ik zie me als jochie nog een indicateurdiagram trekken. Eerst drie keer mistimen, dan pas goed. Later automaat op de distributie.....

    Zal wel een hoop sensoren-voelers-displays zijn tegenwoordig Bert!

    Totaal off-topic natuurlijk...sorry
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Er zijn tegenwoordig (al een jaar of 15 minstens) motoren waarbij, als (extra betaalde) optie de hele rambam electronisch gaat.
    Maar ik moet me hier nog steeds behelpen met een zielig piekdruk-metertje.

    Maar inderdaad, papieren diagrammen trekken, dat was echt een "trots klusje"... als je dat een beetje kon, was je het mannetje in de vetput.
    Mis die dagen wel eens....
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    En... the plot thickens….

    Ik zag eerder op de avond een slechts een paar uur oude video van een bekende glowplug motoren youtuber (Dave McIntire), die tussen neus en lippen door een opmerking plaatste waaruit ik opmaak dat het nieuws dat ASP er mee gestopt is, in de US blijkbaar geïnterpreteerd word als "niet per sé definitief, mogelijk slechts tijdelijk".
    Zonder verdere details te weten, kan ik alleen maar concluderen dat de US importeur blijkbaar OF een ander bericht uit china gehoord heeft, OF een ander bericht de wereld in gestuurd heeft...
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina