hele sterke servo's

Hoi,

Zelf ben ik een heli vlieger maar heb een vraagje aan jullie. Voor mijn afstudeer project ben ik op zoek naar servo's.

Wat zoek ik,,,: Ik zoek STERKE servo's. Die moeten met z'n 3en een robot van circa 35 Kilo kunnen verplaatsen (laten lopen).
Wat is er op de markt dat jullie zo op weten te noemen? Mogen ook grote servo's zijn en 6 Volt alles geen probleem.

Alvast bedankt voor TIPS
Roel

Ik ben bang dat je met "modelbouwservo's" niet uit de voeten komt (of je moet er een hele hoop "intelligent" parallel zetten) ... dat is meer iets voor "professionele" (lineare) servo's/actuators en helaas hebben die "dingen" ook professionele prijzen maar wel met het voordeel dat ze "onverslijtbaar" zijn (zeker t.o.v. "modelbouwservo's") ...

Hoi,

Het idee is voor een proto type. Voor een soort spinachtige robot te maken, maar die weegt dan wel 35 Kg.

Voor DEMO / ontwikkeling dan moeten modelbouw servo's wel voldoende zijn. Betere kan altijd nog als het blijkt dat het werkt.

@ Michael16tsx
WOW 33 Kg is al enorm,, en snelheid lijkt me ook ok.. Maar we zoeken nog verder. Het is momenteel in het kader van vooronderzoek. ;-) Maar al super bedankt

Groeten

of zo,

kun je dat niet beter anders doen dan met servo's ?

met electro motoren daar een schijfje op maken en aan de buitenkant een pinnetje zodat je een heen en weer effect krijgt ? zoiets als locomotief.

die zetten heen en weer gaande energie in ronddraaiende, dan maak je hetzelfde princiepe alleen dan andersom. ronddraaiende energie zet je dan om in heen en weer gaan.

lijkt mij veel makkelijker

als je dit met servo gaat doen moet je de hele tijd voor, achter bewegen om vooruit te komen, met elektro motor is vooruit dan ook echt vooruit.

Laatst bewerkt:
Hoi,

hier heb ik ook over nagedacht, maar het probleem dan is dat ik de motoren minder kan aansturen. Mijn robot moet ook naar de zijkant / draaien kunnen. En ik denk dat met behulp van een servo dit het makkelijkste is. (voor test doeleinde)

Nu hebben we een robot op wielen en die heeft 3 keer 150 wat motoren erop. Zou ik dit doorschalen naar een lopende robot heb ik zoveel extra motoren nodig dat ik denk dat het allemaal te zwaar word en te veel energie gaat gebruiken..

Maar super dat je meedenkt!!!

Groeten

jah als je dat voor elkaar wilt krijgen moet je toch egt aan een heel ingewikkeld schakelschema gaan denken. want hoe wil jij het voor elkaar krijgen dat die in plaat van vooruit ook zijwaarts gaat lopen met servo's dan ?

denk dat je toch op elektro motoren uit zal komen (denk ik dan he)
lijkt mij het makkelijkst, omdat je dan hen heen en weer gaan van de poten mechanisch kan gaan bepalen. wil je dit doen met servo's moet je een elektronisch gedoe gaan maken om dit haalbaar te maken.

Back