helemaal nieuw

• Topicstarter Topicstarter Walther
  • Startdatum Startdatum
W

Walther

Guest
Hallo iedereen,
Ik ben volledig nieuw in de modelbouw.
Graag had ik informatie ivm electromotoren. ik heb een futaba skysport zender ontvanger, kan ik hiermee een electromotor bedienen,en indien ja werkt dit dmv een servo? Wat doet een regelaar juist? hoe bepaal ik de kracht nodig voor een zelfbouwtoestel?

mvg
Walther

Hoi Walter,

Bezoek even een hobbyzaak in de buurt. Die kunnen je goed op weg helpen en natuurlijk veel in dit forum neuzen.
Er is in dit forum ook een beginners gedeelte.

Have fun!

Rob

Ps. een perfect beginners toestel is de Multiplex Easystar.

Hoi Walther welkom.

Ja je kan met de Skysport een elektromotor bedienen. Deze moet via een regelaar in de ontvanger gestoken worden. Vroeger werden de regelaars met een servo bestuurd. Tegenwoordig gaat dit in de regelaar allemaal elektronisch.

Tja wat voor kracht je nodig hebt om je vliegtuig de lucht te krijgen hangt natuurlijk helemaal af van het model / gewicht.

Zou je je topic (door op je eerste bericht op de edit knop te drukken) even een betekenisvollere titel kunnen geven? Iets wat een beetje de strekking van je posting samenvat.

hallo,

ik ben ook een beginner, en heb ook een skysport zender van futaba. Ik vlieg nu met de Cardinal van Robbe, een uitstekend beginnersmodel!!! hierin zit een 600 motor. Met een akku van 2400mAh en een slim-snelheidsregelaar vlieg ik er mee.

bb

Back