heli aanschaffen

• Topicstarter Topicstarter martin37
  • Startdatum Startdatum
Om te starten zou ik gaan voor de Raptor 50
Véél minder nerveus op de pitch dan voorbeeld
de Trex 600, ok je kan het ding 'dempen' maar
toch blijft het een zéér vinnig beestje.
Het werkt trouwens aan je 'zelf-vertrouwen' als
je start met deze hobby en alles wat rustiger (kan) laten verlopen.

Afbeelding395.jpg

Alleen mijn idee:)

Laatst bewerkt:
even mijn idee :-)

Ik heb als eerste heli (na lang wikken en wegen) een raptor titan gekocht, volledig met de handleiding, tips hier op het forum en wat gezond boerenverstand zelf in elkaar geknutseld zonder problemen. Een lid van de club heeft deze voor mij volledig gecontroleerd en herafgesteld.(aangezien ik de fijne knepen van het vak niet wist en alsook de afstelling in de handleiding niet zo super uitgelegd wordt)

Ondertussen ben ik al 4 gallon verder met de titan en heb nog geen problemen gehad.
Ik ben wel een 'jannet' aangezien ik (nog) geen 'tic toc' kan. :-p

De tweede 2-e handse raptor (V2) staat klaar met als eenvoudige reden dat als ik de Titan de grond inboor, toch nog kan vliegen terwijl ik de andere herstel.

Voorlopig ga ik het bij deze 2 heli's houden en als ik ooit het jannettenstadium voorbij ben, zal het hoogstwaarschijnlijk een Trex worden of een andere mooie heli.

Ik heb er nog geen seconde spijt van dat ik voor dit type gekozen heb. Maarja, zoals in vorige berichten ook wordt beschreven, kan ik geen vergelijk maken tussen de verschillende merken.

Voila, beetje mijn verhaal....

Groeten

ten eerste allemaal bedankt voor jullie tekst en uitleg .
ik denk dat ik de keuze wel gemaakt heb en ga voor de trex 600,
maar ga ik deze aanschaffen in nederland of elders????
ga zelf over 6 weken naar newyork en kan natuurlijk daar een heli aanschaffen , wat is jullie advies hierover

met vr.gr. martin

ten eerste allemaal bedankt voor jullie tekst en uitleg .
ik denk dat ik de keuze wel gemaakt heb en ga voor de trex 600,
maar ga ik deze aanschaffen in nederland of elders????
ga zelf over 6 weken naar newyork en kan natuurlijk daar een heli aanschaffen , wat is jullie advies hierover

met vr.gr. martin

Gefeliciteerd, daar ga je iig geen spijt van krijgen, ook ik heb ze beide gehad en heb nu dus enkel nog de 600N. Zou wel de versie halen metde Torque tube, of je een Super Pro haalt is helemaal aan jou maar scheelt je wel een boel toekomstige upgrade kosten ;)

waarom?

de versie met riem lijkt mij voor een beginner toch een betere keuze mbt. tail gears strippen...

Dat strippen van die gears valt allemaal wel mee, is mij iig nog nooit overkomen, bij een crash is de TT ook nog wel "betaalbaar"

met vr.gr. martin

Gewoon doen !! Servo`s zou ik dan ook meteen daar kopen.
Allemaal klein spul wat zo in je koffer past.
De doos laat je gewoon daar.

alleen met welke servo's en gyro zouden jullie de t-rex 600 uitvoeren??
en dan heb ik nog een zender van multiplex 3010 al enige jaren oud , zal ik deze vervangen voor een graupner mx12 of.........

vr.gr.martin

alleen met welke servo's en gyro zouden jullie de t-rex 600 uitvoeren??
en dan heb ik nog een zender van multiplex 3010 al enige jaren oud , zal ik deze vervangen voor een graupner mx12 of.........

vr.gr.martin

Neem een Spartan gyro als je het in 1x goed wilt doen, is als beginner overkill maar ga ervanuit dat je er langer plezier van wilt hebben. Tail kan je een BLS 251 zetten, deze is IMO beter dan de JR 8900

Cyclic b.v. BLS451 of JR 8915 dan noem ik echter wel de betere/duurdere servo's S9252 voldoet ook wel b.v.
Als je een zender gaat kopen haal dan iig 2,4 Ghz, b.v. een DX7 of een DX9R.
Momenteel is JR nog wel de betere keuze qua 2,4 Ghz en daarbij komt dat ze ook voordeliger zijn, je kan dan b.v. ook een AR7100R ontvanger pakken waar al een ingebouwde stepdown voor je tail/gyro en gas in zit teven heeft deze ontvanger een ingebouwde Governor/Revlimiter.

Dan kan je de JR8915 cyclic servo's direct van je LiPo pakken!!

Op gas zou ik de S3155 nemen icm de "18 gram" bracket, dan heb je een kleine "relatief goedkope" servo op gas welke licht is en snel genoeg!

Kijk anders eens in mijn gallery dan krijg je een idee van de setup waar ik het over heb> http://slideshow.internetprojects.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
beste nwolsink,

genoeg info in ieder geval.
maar waar haal jij deze spullen allemaal , via internet of rechtstreeks bij een shop.

martin

beste nwolsink,

genoeg info in ieder geval.
maar waar haal jij deze spullen allemaal , via internet of rechtstreeks bij een shop.

martin

Beide, alleen hebben shops vaak net niet wat je nodig hebt dus kom je alsnog op internet uit.

en welke intenet site's worden er het meest gebruikt,nog leuke tips hierover. vind wel he een en ander maar weet nog niet welke goed zijn met voorraad en dergelijke

Nick ?
Wat scheelt het dan aan upgrades als je de tt versie neemt ipv de riem?
Wat gaat er dan slijten of snel stuk bij de riem aangedreven versie?
En wat moet je dan voor upgrade(s) hebben?

Gr Matthijs

Nick ?
Wat scheelt het dan aan upgrades als je de tt versie neemt ipv de riem?
Wat gaat er dan slijten of snel stuk bij de riem aangedreven versie?
En wat moet je dan voor upgrade(s) hebben?

Gr Matthijs

Ik prefereer de TT boven de riem, de TT is bij mij nog nooit stukgegaan (100+ vluchten) waar een riem wel slijt, bij de Raptor moest ik hem regelmatig vervangen.

Verder is de 600N standaard goed genoeg, zou persoonlijk wel alu bladgrips willen hebben maar das meer omdat ik wel eens plastiken heb zien breken, t'is niet dat je er beter van gaat vliegen :hammer:

Ik weet het niet hoor , maar ik hoor hier het advies voor een absolute beginner te beginnen met een raptor 50 titan of een TRex 600N. Is wel allemaal hartstikke mooi , maar mijn mening is toch wel te beginnen met een Raptor 30. Lekker standaard. S3001 servo's. GY-401 gyro. Iets snellere servo voor op de staart. Kost niet veel en je hebt dus genoeg aan je oude zender om mee te beginnen. Een Raptor 30 kan je voor 80 euro ombouwen naar een Raptor 50 , alleen moet je dan nog een motor erbij zien te krijgen voor weinig. Ben zelf ook beginner (een jaar of drie) en heb nog steeds mijn raptor 30 en bevalt nog prima. Kan je echt vliegen en wil je harder dan kan je altijd dus ombouwen naar een Raptor 50. Lekker makkelijk onderdelen te verkrijgen. Zowel op internet als bij jouw lokale modelbouwboer. Dus lekker rustig beginnen. Kan altijd gekker en mooier.

Ha Kees, doe dat nou alsjeblieft niet.
Daar ga je spijt van krijgen omdat een raptor 30 veel minder vermogen heeft dan een 50 terwijl de crashkosten slechts 20 euro goedkoper zijn en een 50er nouwelijks duurder is.
Een 30er is namelijk presies hetzelfde op de motor staartbuis en blades en riem na dan.
Dus hij weegt ook nagenoeg het zelfde maar wel met een veel kleinere motor dan.
ombouwen is inderdaad zo gepiept maar dan zit je weer met een motor die niemand van je wil kopen, en denk eens wat het weer extra gaat kosten die ombouwset.
De meeste mensen die een raptor 30 gekocht hebben bouwen hem na een maand of 3 4 al om naar een 50er, puur om vermogenswinst.
Denk er nog eens goed over na.

Gr Matthijs

haha idd, een andere motor vinden voor weinig,....das lekker advies.

80 euro voor ombouw ga je echt niet redden,...

is er onderhand een keuze gemaakt eigelijk???

Back