B
bbking
Guest
Hoi,
ik heb een vraag als beginnend helivlieger; laatst heb ik een gebruikte raptor 30 aangeschaft welke goed afgesteld zou zijn.
Enthousiast de machine meegenomen naar de club en de machine na laten kijken door een aantal heli vliegers aldaar.
Na de controle een proefvlucht laten maken door een instructeur;
met maximale gas komt de heli met moeite los, maar het blok maakt volgens de clubleden echt veel te veel toeren en misschien zou de pitch niet goed staan
Nu heb ik eea. na gevraagd in de winkel waar hij origineel aangeschaft is, de pitch zou goed moeten staan (7 graden?!), maar het zou liggen aan de brandstof.
Bij de heli kreeg ik een restflacon cool power 5% mee, het schijnt nu dat de heli voor 10 of 15% nitro afgesteld is.
Ik heb altijd gehoord dat je het beste zo laag mogelijk percentage nitro kan vliegen.
Maakt het percentage nitro zo veel uit op de performance van de motor (ofwel hij levert bij een lager toerental meer vermogen?!) en is het aan te bevelen om met een blok wat niet veel (is enkel een aantal instructie vluchten mee gevlogen) heeft gelopen meteen te voorzien van 10 / 15 procentige nitro?
ik heb een vraag als beginnend helivlieger; laatst heb ik een gebruikte raptor 30 aangeschaft welke goed afgesteld zou zijn.
Enthousiast de machine meegenomen naar de club en de machine na laten kijken door een aantal heli vliegers aldaar.
Na de controle een proefvlucht laten maken door een instructeur;
met maximale gas komt de heli met moeite los, maar het blok maakt volgens de clubleden echt veel te veel toeren en misschien zou de pitch niet goed staan
Nu heb ik eea. na gevraagd in de winkel waar hij origineel aangeschaft is, de pitch zou goed moeten staan (7 graden?!), maar het zou liggen aan de brandstof.
Bij de heli kreeg ik een restflacon cool power 5% mee, het schijnt nu dat de heli voor 10 of 15% nitro afgesteld is.
Ik heb altijd gehoord dat je het beste zo laag mogelijk percentage nitro kan vliegen.
Maakt het percentage nitro zo veel uit op de performance van de motor (ofwel hij levert bij een lager toerental meer vermogen?!) en is het aan te bevelen om met een blok wat niet veel (is enkel een aantal instructie vluchten mee gevlogen) heeft gelopen meteen te voorzien van 10 / 15 procentige nitro?