Heli begint soms uit zich zelf te vliegen !

• Topicstarter Topicstarter NUKE(tm.)
  • Startdatum Startdatum
N

NUKE(tm.)

Guest
Hoi Allemaal,

Niet lang gelden een picooz gekocht (voor de grap) en daardoor zo enthousiast geworden dat ik nu na 2 weken in het bezit ben van een IKARUS LAMA en sinds vandaag ook een E-SKY LAMA V4 + een boel reserve rotors :P

Nu is mij alleen het volgende op gevallen Die IKARUS LAMA die ik heb begint soms uit zich zelf te vliegen, heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Het is me nu 2 keer overkomen een keer toen ik de remote had neergelegd om iets te pakken (ik hoorde de servo's eerst wat heen en weer gaan en toen ik me omdraaide ging ie volgas richting plafond :roll: )

Het zelfde gebeurde deze avond weer maar nu tijdens het vliegen ineens volgas onbestuurbaar.
Beetje raar en wellicht dat jullie de oplossing weten of er zelf wel eens last van hebben.

Groet Nuke(tm.)

konyn zei:
Het lijkt erop dat er iemand in de buurt op dezelfde frequentie zit.

Hmmmm ja daar dacht ik ook aan, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat mn buren zijn (die lopen in de 80 ofzo) 8O hoever rijkt zo'n remote eigenlijk ?

hoi,

Een knappe zender haalt een paar hondermeter.

zit je op 40 Mhz of 35??

er zijn nog al eens Rc autootjes die ook op 40 rijden.

tevens kan er van alles storen in je huis, van PC, mobieltjes, draadloze deurbellen.
alles was "draadloos" werkt stuurt in principe een signaal uit.
99.9 van de gevallen heb je daar geen last van, en soms heb je pech.

de "automatische" draaideur van de albert heijn, koste mij een halve 'Nitro" wagen.
was er lekker aan het rijden en spontaan volgas de winkelwagens in.

Mijn ikarus 35Mhz heeft er in iedergeval geen last van.

Mmmmkay ik zal eerst eens kijken op welke frequentie het toestel zit.
Ogenschijnlijk heeft mijn E-sky er geen last van maar dat kan ook toeval zijn. wellicht dat het veranderen van de freq. uitkomst bied.
Kan Infra rood trouwens ook storing veroorzaken op een Radio Grafische besturing ?

NUKE(tm.) zei:
Het is me nu 2 keer overkomen een keer toen ik de remote had neergelegd om iets te pakken (ik hoorde de servo's eerst wat heen en weer gaan en toen ik me omdraaide ging ie volgas richting plafond :roll: )
Even voor de duidlijkheid, de zender heb je toch niet even uit gedaan hè toen je iets ging pakken?

Dat was ook mijn eerste gedachte. Bij een 35 MHz systeem altijd eerst de zender aan en dan heli aan, en eerst heli uit en dan zender uit. Anders kan je dat soort taferelen verwachten als spontaan startende en sturende helicopter. Ook de antenne inschuiven en weg leggen verder van de heli vandaan kan een dergelijk probleem vormen.

Indien dit niet het geval was, negeer mijn post maar.

Satoer zei:
NUKE(tm.) zei:
Even voor de duidlijkheid, de zender heb je toch niet even uit gedaan hè toen je iets ging pakken?

Zender en heli waren beide aan, en in het laatste geval gebeurde het terwijl ik vloog, ik verloor totaal de controle over de helicopter die ineens vol gas gaf 8O en ik had het nakijken.
Het is een Ikarus Zender ik weet niet of dat nog meespeeld

In huis met een ingeschoven antenne is dat normaal. Er zit veel storing in de buurt dus de kans dat je storing op pikt is groot. Helemaal als de zender is neergelegd is het bereik minder. Zender naast de heli neerleggen, niet 3 meter verderop op een tafel.

Tadango zei:
In huis met een ingeschoven antenne is dat normaal. Er zit veel storing in de buurt dus de kans dat je storing op pikt is groot. Helemaal als de zender is neergelegd is het bereik minder. Zender naast de heli neerleggen, niet 3 meter verderop op een tafel.

Ok zeker iets om rekening mee te houden dus !

Je heli begint vanzelf te vliegen ? Er zit toch toevallig geen schaal pilootje in de cockpit he (*terwijl dancooper zijn zoveelste glas wijn ledigt) ?

Als ik het allemaal goed begrijp heb je dus twee helicopters waarvan er slechts één stoort. Wellicht kan je eens proberen de kristallen om te ruilen met degene die goed vliegt en dan kijken of je nog storing hebt op degene die slecht vliegt. Als dit dan weg is moet je even een ander setje halen want dan zit er iets in de buurt op een gelijke frequentie te zenden.

Ook toevallig ben nu aan de tweede Ikarus Lama toe.
De eerste Lama van Ikarus toonde het zelfde probleem als hier genoemd wordt en begon opeens als een gek de lucht in te schieten om vervolgens met een noodgang naar beneden te keilen. (dit exemplaar was op 40 MHZ)
Hierop mijn tweede Lama (Ikarus) aangeschaft (35 MHZ)en deze toonde in het begin geen enkel probleem (paar weken) maar begint de laatste dagen ook kuren te vertonen.
En afgelopen avond was het zover: hij schoot als een raket de lucht in terwijl de zender aan was en nog geen 1,5 meter met volledige antenne uitgetrokken ernaast lag totaal met de gasstand naar beneden. (kompleet uit dus)
Mijn zoontje vloog onder de tafel en met stom toeval kon ik hem nog net uit de lucht grijpen.
Kortom een naar apperaat die Lama (althans bij mij)
Verschrikkelijk vervelend ook dat er geen verklaarbaar antwoord op te vinden is.
De winkelier (Quartel Modelbouw) weet totaal geen verklaarbaar antwoord en noemt ook als oorzaak diverse signalen van apperatuur in de omgeving. (met alle vervelende schade en onnodige kosten op de koop toe, want je kunt gewoon een nieuwe kopen iedere keer of je moet de geld pest hebben zo duur die onderdelen los kosten)
Na enig speuren op internet geen andere slachtoffers gevonden van andere RC Heli vliegers met een soort gelijk probleem.
Nu alleen het stukje wat ik las op dit forum, dus voor mij de rede om een ieder op te roepen dit misterie te helpen op te lossen.
Want ik wordt er naar van zo langzamerhand.
Het begin was leuk, eindelijk een heli welke van de grond kwam en ook nog te besturen viel.
intussen meer dan € 220,- armer en weer een exemplaar welke op de kast ligt te verstoffen.

De eerste Lama van Ikarus toonde het zelfde probleem als hier genoemd wordt en begon opeens als een gek de lucht in te schieten om vervolgens met een noodgang naar beneden te keilen. (dit exemplaar was op 40 MHZ)
Hierop mijn tweede Lama (Ikarus) aangeschaft (35 MHZ)en deze toonde in het begin geen enkel probleem (paar weken) maar begint de laatste dagen ook kuren te vertonen.
En afgelopen avond was het zover: hij schoot als een raket de lucht in terwijl de zender aan was en nog geen 1,5 meter met volledige antenne uitgetrokken ernaast lag totaal met de gasstand naar beneden. (kompleet uit dus)
Mijn zoontje vloog onder de tafel en met stom toeval kon ik hem nog net uit de lucht grijpen.
Verschrikkelijk vervelend ook dat er geen verklaarbaar antwoord op te vinden is.
De winkelier (Quartel Modelbouw) weet totaal geen verklaarbaar antwoord en noemt ook als oorzaak diverse signalen van apperatuur in de omgeving. (met alle vervelende schade en onnodige kosten op de koop toe, want je kunt gewoon een nieuwe kopen iedere keer of je moet de geld pest hebben zo duur die onderdelen los kosten)
Na enig speuren op internet geen andere slachtoffers gevonden van andere RC Heli vliegers met een soort gelijk probleem.
Nu alleen het stukje wat ik las op dit forum, dus voor mij de rede om een ieder op te roepen dit misterie te helpen op te lossen.
Het begin was leuk, eindelijk een heli welke van de grond kwam en ook nog te besturen viel.
intussen meer dan € 220,- armer en weer een exemplaar welke op de kast ligt te verstoffen.

De Vliegende Hollander zei:
konyn zei:
Het lijkt erop dat er iemand in de buurt op dezelfde frequentie zit.
Daar dacht ik ook gelijk aan, ja.

Nope dat is het in dit geval echt niet. Het is mij in totaal nu 3 maal voor gekomen met 2 verschillende zenders/heli's.
De enige constante factor is hier dat het elke keer in de huis kamer gebeurde en niet in een andere kamer waar ik ook vaak vlieg.
Persoonlijk denk ik dat het inderdaad straling is van "iets" net zoalsgemeld werd in de vorige reply als waar automatische schuifdeuren het probleem was. Ik denk dat het bij mij thuis ook zoiets is bv de automatische zonnewering van de buren, radio, of tv , of mischien wel de draadloze telefoon. wat het precies is geen idee, maar in die hoek moet het liggen. Iemand enig ander idee ? 8O

A.Muusse zei:

hehehehehehehehe :lol: Ik dacht in het begin het zelfde Doch Quartel is de laatste wie je moet hebben voor onderdelen

Ik herinner me dat ze voor 4 rotortjes tussen de 25 en 29 euro vragen )rotors voor een lama v4 of V3 4 stukkies plastic !!!! voor 3 tientjes !! terwijl je die via internet voor 4,95 euro voor 6 Stuks kunt kopen !!! Quartel is ongeveer met alle onderdelen 4 X tot 6 x zo duur als overal anders !!! NIET DOEN DUS maar gewoon via internet normale prijzen. een lama v4 kun je ook via internet voor 99 euries aanschaffen dus je kunt die coaxiaaltjes lekker laten crashen de onderdelen hoeven niet duur te zijn

:puppydogeyes:

Maar wat nu met het probleem?
Ik wordt er hoogst geirriteerd van, mede omdat ik geen enkel last heb met andere RC apperatuur.
En het gaat tenslotte om het vliegen.
En ja op www.RCvliegshop.nl heb ik inderdaad al veel goedkopere onderdelen gevonden en ook al besteld, welke naar mijn weten er precies net zo uitzien en van het zelfde materiaal zijn als de originele Ikarus Lama onderdelen, alleen stukken goedkoper.
Maar wees eerlijk, als dat ding iedere raar gaat doen en er ontstaat door deze oorzaak keer op keer een hoop schade gaat je portomonnee er ook niet vrolijk van worden.
Ik wil gewoon weten of dit te verhelpen is en voordat ik verder ga, hoop ik op een antwoord van die of geen waar ik wat mee kan.
Want één ding begint er voor mij steeds meer duidelijk uit te zien, er is iets niet goed aan de zender en ontvanger van de Lama Ikarus maar wat ??????
Ook vind ik dat dit soort storingen niet zomaar zonder meer mogen optreden bij producten welke als ready to fly verkocht worden.
Je bent tenslotte een beginneling en hebt al genoeg aan je kop om dat ding een beetje van de grond te houden en er een stukje mee te vliegen.
Dan hoor je gewoon te kunnen vertrouwen op het helicoptertje toch?
De wil om de hobby uit te breiden is bij mij en mijn zoontje vollop aanwezig, maar zou door dit soort teleurstellingen wel eens een vroeg einde kunnen komen.
Het is tenslotte al de derde heli welke wij nu proberen, eerst de Nikko, toen de E-Sky Honney Bee en nu dus de Ikarus Lama.
En over de laatste ben ik best tevreden, indien dat kreng maar eens deed wat ik wilde en er niet zelf steeds vandoor gaat.

:oops:
A.Muusse zei:
Maar wat nu met het probleem?
Ik wordt er hoogst geirriteerd van, mede omdat ik geen enkel last heb met andere RC apperatuur.
En het gaat tenslotte om het vliegen.
En ja op www.RCvliegshop.nl heb ik inderdaad al veel goedkopere onderdelen gevonden en ook al besteld, welke naar mijn weten er precies net zo uitzien en van het zelfde materiaal zijn als de originele Ikarus Lama onderdelen, alleen stukken goedkoper.
Maar wees eerlijk, als dat ding iedere raar gaat doen en er ontstaat door deze oorzaak keer op keer een hoop schade gaat je portomonnee er ook niet vrolijk van worden.
Ik wil gewoon weten of dit te verhelpen is en voordat ik verder ga, hoop ik op een antwoord van die of geen waar ik wat mee kan.
Want één ding begint er voor mij steeds meer duidelijk uit te zien, er is iets niet goed aan de zender en ontvanger van de Lama Ikarus maar wat ??????
Ook vind ik dat dit soort storingen niet zomaar zonder meer mogen optreden bij producten welke als ready to fly verkocht worden.
Je bent tenslotte een beginneling en hebt al genoeg aan je kop om dat ding een beetje van de grond te houden en er een stukje mee te vliegen.
Dan hoor je gewoon te kunnen vertrouwen op het helicoptertje toch?
De wil om de hobby uit te breiden is bij mij en mijn zoontje vollop aanwezig, maar zou door dit soort teleurstellingen wel eens een vroeg einde kunnen komen.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Ik had het in eerste instantie met een Ikarus Lama zelfs 2 maal maar ik vloog dan ook in de huiskamer, later kocht ik een Lama v4 van E-sky waar ik tot eergisteren niet mee had vloog dan ook in een andere kamer, ik vlieg een paar rondjes in de huiskamer en hop ! tegen het plafond en snoekduik naar de grond ! paar tanden uit mn Gear en een slider stuk.
Tja.....Ik denk toch straling ergens van ik kan er niets anders van maken
Het is tenslotte al de derde heli welke wij nu proberen, eerst de Nikko, toen de E-Sky Honney Bee en nu dus de Ikarus Lama.
En over de laatste ben ik best tevreden, indien dat kreng maar eens deed wat ik wilde en er niet zelf steeds vandoor gaat.

Back