Heli blijft draaien na corrigeren

Goeie avond,

Mijn Jamara E Rix 450 blijft langzaam doordraaien nadat ik gecorrigeerd heb.
Als ik, nog voor het opstijgen, rechts wat input geef, blijft deze langzaam doordraaien.
Linksom hetzelfde.

Zowel in HH mode als in Normal mode, dus lijkt me niet dat hier het probleem kan liggen??? (of wel?)
De servo staat loodrecht, de tail slider in het midden. Alles wat ik hier gelezen en gevonden heb, geprobeerd, maar niets wat tot een oplossing komt.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Bedankt, Fred.

P.s. als ik niet snel reageer : Ik vertrek straks (buitenland chauffeur) en ben waarschijnlijk donderdag pas terug....

volgens mij staat je trim of subtrim aan van je gyro kanaal...
of heb je getrimd op je rudder
je mag NIET trimmen op je rudder of je gyro!

Ik heb de trim en subtrim nagekeken, maar die staan niet aan. Ik heb een paar dagen gehad om na te denken en ik heb nog 1 ding niet geprobeerd :

De gyro servo verschuiven. Hij moet mechanisch 90 graden staan, maar dat lijkt mij met het blote oog moeilijk te zien. Ik ga morgen eens wat proberen.

Heb je alles gebalanceerd?
Een trilling wil ook wel eens rare dingen doen met een gyro

Ik heb de servo wat verschoven en het lijkt effect te hebben. Nog niet helemaal het gewenste, maar het betert.

Voorlopig vlieg ik nog in normal mode, daar staat mn AVCS nu op 48%

Trillingen zie ik eigenlijk niet, en als ik hem oplicht met de hand, hangt hij mooi iets voorover en links/rechts gelijk.

Nu eerst even wachten voor mn lipo weer geladen is en dan maar weer proberen.

Is het beter om de servo te verzetten, of om de arm iets te verkorten/verlengen?

Back