Heli Blijft Naar links trekken :S

• Topicstarter Topicstarter konstantin0
  • Startdatum Startdatum
K

konstantin0

Guest
Hallo MedePiloten ;)

Ik ben sinds gister eigenaar geworden van de HM4G1 , meteen probeerde ik hem uit . Jammer genoeg kreeg ik hem niet het lucht in , het toestel trekt zichzelf heel erg hard naar link en links onder dus hij draait ok nog is om zijn as . Nou als ik de aileron trim gebruik dan begint de achter proppeller te draaien waardoor het om het as draaien wordt verholpen.
maar zodra het heli het lucht in gaat stort het hard naar links hoeveel ik ook tegen stuur bij het opstijgen ik kan maar geen controle krijgen zodra die een centimer van het grond afkomt kantelt die naar links om.
Ik heb ook de servo stangetje in een ander gatje gestopt bij de servo zelf ook dit heeft het niet verholpen.
Rare van allemaal het swashplate zie er altijd gewoon perfect horizontaal uit , ik snap het niks van , Hopelijk kunne jullie mij uit de problemen helpen ,

Welkom in de wondere wereld van MBF en het Helivliegen!
Hopelijk zal je er veel fun aan hebben zoals de meesten hier!

In antwoord op je vraag:
Hoe start je de heli op? Is heel belangrijk dat die juist gebeurt...
Zorg ervoor dat je eerst de zender aanzet. Gas naar beneden
Dan pas vervolgens de heli zelf. Alles rustig laten staan zodat de gyro kan initialiseren. en pas na AL de biepjes mag je de heli bewegen met je handen. De gyro zorgt dat de achterste blaadjes=rudder de staart recht houdt. Dus belangrijk dat deze correct op gestart is.

Draait de rudder prop dan niet?
Deze moeten altijd draaien om de staart strak te houden. Anders heb je inderdaad dat tailprobleem.
Blijkbaar is HM4G1 met een apart motortje achteraan. Mijn eerste heli Walkera 004 had dat ook, en ja hoor ook die staart die constant naar links trok, wegens te lichte motor.

Zit het rubbertje vd tailrotor goed vast? als je met je vinger tegen de blaadjes duwt moet je weerstand voelen van de motor.

aileron is zijdelings kantelen=> vreemd dat die staart dan begint te spinnen..
want rudder is draaien met staart (hier via dat motortje)
Bij dit model is dat door de achterste motor sneller=> staart naar rechts
of trager=> staart naar links te doen draaien (gestuurd door de gyro)
elevator is vooruit/achteruit

Laatst bewerkt:
Ik zat net even te googlen op 4g1 en zag dat het een Fp'tje is.

Nu moet je bij heli's even in de gaten houden dat je niet zomaar stangetjes in een ander gaatje mag stoppen. :rolleyes:
Je mag het wel doen, maar dan wel bij beide servo's. Anders gaat de heli namelijk vreemd reageren als je eenmaal gaat sturen. Door de stangetjes wat verder van de servo in te steken zal de heli wat gevoeliger worden, dichterbij juist minder gevoelig.

Even zorgen dus dat beide stangetjes even ver van de servo af zitten.

Draaien van de staart is een gyro instelling, dat is een kwestie van een beetje rommelen en spelen om de juiste te vinden.

Het naar links trekken is apart.
Als de heli aan staat, staat de swash dan recht? - zo nee, heli aan laten en stangetjes verdraaien tot hij wel recht staat. (desnoods even motor even uit de ontvanger trekken, zodat deze zeker niet aan de haal gaat)
Verder vermoed ik dat je flybar niet goed staat. Als de swash recht staat, moeten de "bladen" (die kleine aan het uiteinde) recht staan, dus niet onder een hoek, hoe klein ook. Ook even opletten dat beide "bladen" dit hebben, ze willen nog wel eens verdraaien ten opzichte van elkaar..

O ja, schop in open deur denk ik, maar wel even al je trims in het midden zetten voor je gaat afstellen, anders heeft het weinig nut :mrgreen:

Succes!

Back